۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

لکه بری لباس

لکه بری لباس

کثیف یا لکه شدن لباس اتفاقی است که برای همه پیش می آید ولی برای لکه بری لباس راه های زیادی است که بستگی دارد چه نوع لکی روی چه پارچه ای (انواع پارچه ) ایجاد می شود.به یاد داشته باشید که برای پاک کردن لکه سریع اقدام کنید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید
برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید
شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

لکه بری پارچه

   برای تمیز کردن لباس از قسمت پشت لکه(برطرف کردن اثرات لکه ) باید شروع نمایید. به این ترتیب از پخش شدن لکه جلوگیری به عمل می آید.

لکه بری لباس

   وقتی که پارچه دیگری را با محلول لکه بر آغشته کردید و می خواهید از آن برای پاک کردن لکه استفاده کنید، پارچه را بر روی لکه نمالید بلکه پارچه را روی لکه بفشارید.جهت تمیز کردن و پاک کردن لکه ابتدا از محدوده خارجی لکه شروع کنید و به سمت وسط لکه ادامه دهید. توجه کنید که برای لکه های غیر چرب از آب سرد استفاده نمایید. آب داغ لکه غیر چرب را پایدار می نماید.

پاک کردن لکه سوختگی سطحی توسط قند

   زمانی که لباس شما بر اثر سوختگی  سطحی یا سیگار زرد شده ، زیاد نگران نباشید . با قند بر روی لکه زرد رنگ بکشید و آنقدر این کار را انجام دهید تا لکه  کاملا از بین برود.

لکه بری لباس رنگ گرفته

 اثر سوختگی اتو

   اگر لباس شما بر اثر گرمای زیاد اتو، زرد رنگ شد، می توانید یک پیاز را دو نیم کرده و روی پارچه کتانی بمالید. لکه های زرد رنگ بر طرف خواهند شد.  بعد آن را چند دقیقه داخل آب سرد خیس کنید و بشویید.

لک واکس

اگر بر اثر بی احتیاطی مقداری واکس روی فرش یا لباستان مالید ، می توانید ابتدا پنبه ای را خیس کنید و روی آن بکشید. سپس روی پنبه مقدای مایع ظرفشویی بریزید و بر روی لکه بکشید .  بعد از این کار پنبه را آغشته به آب خالص کنید و دوباره روی لکه بکشید تا لکه از بین برود. اگر با این کار لکه از بین نرفت ، مقداری الکل بر روی دستمال ریخته و بر روی لکه بکشید، تا کاملاً تمیز شود. اگر لباس قابل شستشو باشد، بعد از زدودن لکه، لباس را با پودر لباسشویی و آب نیم گرم کاملاً بشویید.

لکه بری لباس رنگی

لکه خودکار

برای از بین بردن لکه خودکار، اسفنجی را آغشته به شیر کنید و به محل لکه بمالید، لکه به راحتی از بین می رود.

لکه بری لباس

‌لکه چسب

یک تکه پارچه را آغشته به سرکه کنید و روی چسب بگذارید. چسب، سفتی خود را از دست داده و از لباس جدا می شود.

‌لکه روغن

برای پاک شدن لکه روغن می توانید لباس را با پودر ماشین لباسشویی بشویید . لکه فوراً از بین می رود.

لکه بری لباس

برطرف کردن

   برای برطرف کردن این گونه لکه ها روی پارچه های رنگی، محل لکه را با اسفنج و آب گرم بشویید. چنانچه لکه باقی ماند، گلیسیرین گرم به کار ببرید و بگذارید نیم ساعت روی لکه بماند. سپس با آب، خوب شستشو داده و با آب گرم و صابون بشویید. اگر لکه روی پارچه ی سفید و نخی بود، آب جوش را روی لکه بریزید و این کار را از طرف پشت پارچه تکرار کنید. اگر لکه از بین نرفت، با آب اکسیژنه و سپس با آب شستشو دهید. برای از بین بردن این گونه لکه ها اول از آب صابون استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است لکه را ثابت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس