۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

پارچه توپ توپی

طراحی پارچه توپ توپی به همراه ویدیو

سلام، در این ویدیوی آموزشی می خواهیم یکی از نقوشی که در پارچه و لباس به کار می رود را روی یک لباس تن مانکن پیاده کنیم و ببینیم که چطور می توانیم آن را به بهترین نحو انجام دهیم. خوب ابتدا یک مانکن می کشیم و لباسی مناسب برایش طراحی می کنیم و بعد شروع به طراحی پارچه توپ توپی می کنیم. پارچه ها با طرح توپ توپی یا خال خالی را می توایند در بسیاری از لباس های مجلسی، خانگی و فانتزی ببینید که در رنگ های زمینه ای مختلف سیاه و سفید و … و همچنین خال های رنگی مختلف ایجاد می شود، البته یکی دیگر از ویژگی هایی که باعث تفاوت این نوع پارچه ها از هم می شود اندازه خال ها هست که می تواند خیلی درشت یا خیلی ریز و حتی ترکیبی از آنها باشد.

 

طراحی پارچه توپ توپی ریز و درشت

راپورت بندی که مناسب پارچه های توپ توپی می باشد را انجام می دهیم، حتی می توانید بدون راهنما هم این کار رو به صورت چشمی انجام بدهید، در این ویدیوی آموزشی دو نوع پارچه توپ توپی ریز و درشت رو کار می کنیم. هنگام طراحی خال های پارچه باید به چین و چروک لباس و تغییری که به خال ها م یدهد دقت کنید و سعی کنید تا این طرح را بصورت طبیعی نشان دهید، مثلا ممکن است قسمتی از خال ها داخل درز برود و دیده نشود و یا نصفش زیر چین و برش کار پنهان شودو یا حتی بصورت دفرمه دیده شود، قطعا مقطع مداد یا ابزاری که با آن کار می کنید هرچه ظریف تر باشد راحت تر می توانید دایره های ریزتری بکشید. بعد از انجام همه این کارها سایه زدن را فراموش نکنید تا کارنان حجم دار شود و سه بعدی دیده شود.

پارچه توپ توپی ریز و درشت 

پارچه توپ توپی در طراحی لباس

برای هماهنگی بین اجزای لباس مانکن و همچنین زیبایی و جذابیت بیتر آن حتی کفش مانکن هم می تواند توپ توپی باشد اما برعکس لباس که زمینه کفش تیره و مشکی باشه و توپ توپی ها و خال های سفید داشته باشد، اگر سطح اینقدر ریز بود که می تونستید خال ها رو خوب نشون بدید می تونید از خودکار سفید یا گواش سفید استفاده کنید تا بعضی جاها توپ های سفید رو بهش اضافه کنید. این طرح رنگش سیاه و سفید بود، اگر بخواهید می توانید آن را رنگی کنید مثلا زمینه سفید با خال های قرمز یا برعکس، اما تکنیک های دیگری هم برای رنک دادن به آن هست مثلا بعد از کشیدن طرح موردنظر با مداد رنگی دلخواهتان است روی کار می زنید تا تم رنگی که دوست دارید را به کار بدهید ولی در این آموزش از تم سیاه و سفید استفاده کردیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس