۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

طراحی لباس و الگوی لباس، متناسب با قالب تن

طراحی لباس و الگوی لباس، متناسب با قالب تن

طراحی لباس و الگوی لباس اهمیت زیادی دارد، زیرا متناسب بودن لباس باعث می شود، که شما همیشه ظاهری فوق العاده داشته باشید. شما در لباسی که کاملا قالب تن شما باشد فوق العاده به نظر خواهید رسید. وقتی که لباسی مناسب شما نیست چه احساسی دارید؟ آن را می پوشید! نگاهش می کنید! با خودتان می گویید به نظر خوب است اما عالی نیست! آستین های لباس را تا می زنید، گشادی لباس را قایم می کنید، بند کمر خود را محکم می کنید… .

به شما اعتماد به نفس نمی دهد، مگر نه؟

امیدوارید کسی شما را درحال تنظیم لباستان نبیند. احساس خجالت می کنید. اکنون به لباس مورد علاقه ی خود فکر کنید! لباسی که با پوشیدنش احساس راحتی می کنید، مطمئنا این لباس، برای شما گشاد یا تنگ نیست.

تفاوت آن در چیست؟ در اینکه این لباس قالب تن شما است.

اگر خودتان لباس هایتان را طراحی کنید، قطعا در الگوی لباس یا هنگام فرآیندهای دیگر طراحی و دوخت تغییراتی ایجاد می کنید. شرط می بندم همان تغییرات را بارها انجام خواهید داد. اگر دستان کوتاهی دارید، قطعا آستین هر لباسی که می خرید را کوتاه می کنید. اما اگر خودتان الگوی لباس را درست کنید، این الگو از اساس قالب تن شما است و دیگر به آن تغییرات نیازی نیست. نکته اصلی استفاده از الگوی اولیه یا بلاکی(Block) است، که قالب اندام شما باشد.

طراحی لباس و الگوی لباس، متناسب با قالب تن

این بلاک نوعی طراحی لباس و الگو برای پیراهن ها و شلوار های خیلی ساده است که هیچ گونه جزئیات کوچک و جا دوختی ندارد، این نوع الگو خیلی حوصله سر بر است اما در حقیقت این الگو یک نمونه ی اولیه است که به شما این اجازه را می دهد جزئیات و خلاقیت هایی کوچک خود را روی آن پیاده کنید.

بعد از اینکه تمام تغییرات لازم برای بدست آوردن اندازه ی دلخواهتان را انجام دادید، می توانید از آن الگوی طراحی لباس برای ایجاد طرح های جدید استفاده کنید و چون همه ی تغییرات از اساس در آن ها اعمال شده آن طرح های لباس قالب تن شما خواهند بود. چون در بلاکی که استفاده می کنید آستین ها اصلاح شده، قد آستین لباس متناسب خواهد شد و همچنین چون این بلاک متناسب با سایز و اندام طراحی لباس شده است، قسمت بالاتنه و باسن لباس کاملا اندازه خواهد شد.

طراحی لباس و الگوی لباس، متناسب با قالب تن

از اینجا به بعد برای انجام طراحی لباس جدید کافی است فقط جا دوخت و برش های مدل مد نظرتان مثل چاک، پیلی و… را اضافه کنید تا یک دامن کامل بدوزید، یا برای دوخت ژاکت یا تاپ به وسط جلو اضافه کنید، یا حتی با اضافه کردن بند های پهن و پیله دار یک پیراهن ساندرس زیبا بدوزید. شما می توانید هر طراحی لباسی که دوست دارید انجام دهید و هرچه که رویایش را دارید بدست آورید، تنها کافی است از یک الگوی اولیه یا بلاک برای طراحی لباس هایی متناسب استفاده کنید.

چگونه باید این الگو اولیه (block) را ایجاد کنید؟

شما می توانید کارتان را با لیستی از اندازه ها و دستورالعمل های پیش نویس شروع کنید، اما به یک نفر احتیاج دارید که برای اندازه گیری( چون غیرممکن است کسی بتواند اندازه های دقیق خود را بگیرد) و برخی محاسبات به شما کمک کند. اما راه ساده تری نیز برای انجام این کار وجود دارد، طراحی لباس را با یک الگوی پایه مناسب شروع کنید و تغییرات مدنظرتان را روی آن اعمال کنید تا به الگوی اولیه یا همان بلاک شما تبدیل شود.

اگر شما هم دوست دارید، با الگوسازی لباس آشنا بشید، اینجا ببینید.

مرحله ی بعدی چیست؟

اگر تاکنون اینکار را انجام نداده اید کاغذ الگو را بردارید، خطی عمودی کنار کاغذ رسم کنید، یک نقطه در ابتدای خط را نقطه شماره یک بنامید بهتر است این نقطه با لبه بالایی کار ۷ تا ۱۰ سانتیمتر فاصله داشته باشد نقاط دیگر را برحسب اینکه الگوی چه مدل لباسی را می خواهید رسم کنید انتخاب کنید، شما هر آنچه که برای برش و دوخت پوشاک اصلی از الگوی مناسب احتیاج دارید را پیدا خواهید کرد. سپس الگوی” بدنه متناسب”، “ آستین های متناسب”، “ دامن متناسب را رسم کنید تا بلاک طراحی لباس شخصی خودتان را در اندک زمانی ایجاد کنید.

آموزشگاه طراحی لباس هنر پارس نحوه رسم الگوهای متعددی را اینجا در اختیار شما عزیزان قرار داده است. شما می توانید با مشاهده ویدیو آموزش طراحی لباس الگوی مورد نظر خود را رسم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس