۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

شومیز آستین دار

شومیز آستین دار

با آموزش الگو شومیز آستین دار توسط خانم سپه وند در خدمتتون هستیم. پارچه را به اندازه 4/1 دور باسن به اضافه 5 سانتی متر دولا می کنیم. سپس مستطیلی رسم کرده که طول آن قد بلوز و عرض آن 2/1 سرشانه می باشد، از دولای بسته پارچه 8 سانتی متر داخل شده و 8 سانتی متر پایین می رویم و هلال خط دور گردن را می کشیم. در سمت چپ 3 سانتی متر پایین آمده و شیب سرشانه را رسم میکنیم.

شومیز آستین دار

از شیب سرشانه 20 تا 25 سانتی متر پایین آمده و علامت می زنیم. 4/1 دور سینه به اضافه 2 سانتی متر روی خط سینه اندازه زده سپس خط پهلو را رسم می کنیم. هلال حلقه آستین را مطابق شکل رسم کرده و با ایجاد 1 سانتی متر گودی، هلال را تا شیب سر شانه برش می دهیم.

مدل شومیز آستین دار

پشت بالا تنه :

با توجه به شکل، از دولای باز پارچه 2 سانتی متر پایین آمده، سپس 7 سانتی متر داخل رفته و خط گردن را رسم می کنیم.

از نقطه O ، 1 سانتی متر پایین رفته شیب سرشانه را رسم می کنیم و از وسط حلقه آستین 1 سانتی متر بیرون رفته هلال حلقه آستین را وصل می کنیم. تمام قسمت ها را مثل بالا تنه جلو برش می زنیم.

از این الگو برای شومیز و بلوز های راحت، ساده، مچ دار و انواع آستین های شومیز (کلوش، دراپه و …) و انواع یقه های متفاوت مانند ( گرد ، هفت و ایستاده و …) و با پیش های بسته و باز به همراه دکمه و جا دکمه استفاده می شود.

مدل شومیز آستین دار
شومیز استین دار مجلسی

آستین شومیز :

اندازه های مورد نیاز:

مجموع گشادی دور حلقه : برای بدست آوردن مجموع گشادی دور حلقه بعد از اینکه سر شانه و حلقه آستین را اصلاح کردیم (حلقه آستین را از قسمت درز پهلو 1 الی 2 سانتی متر گشاد می کنیم و سرشانه ی جلو و پشت را اندازه واقعی سرشانه می کنیم)

با متر به صورت ایستاده اندازه حلقه آستین جلو وپشت را اندازه زده و با هم جمع می کنیم(خطوط آبی رنگ )

برای به دست آوردن مجموع ارتفاع حلقه، ارتفاع حلقه جلو با متر به صورت مستقیم از سرشانه تا نقطه 12 را اندازه زده و مقدار به دست آمده را به اضافه میزان گشاد شده ی حلقه آستین می کنیم (1_2) سانتی متر. (به طور مثال اگر 1 سانتی متر حلقه را گشاد کردیم به اضافه 1 سانتی متر می کنیم.)

برای ارتفاع حلقه پشت به صورت خط مستقیم از سر شانه تا نقطه 10 را برای ارتفاع اندازه زده و به اضافه میزان گشاد شده حلقه آستین می کنیم. (فلش های قرمز رنگ)

مدل شومیز آستین دار
شومیز استین دار بلند

رسم آستین شومیز :

ابتدا خط عمود 1 را رسم می کنیم. از نقطه 1 به اندازه 3/1 مجموع ارتفاع حلقه آستین + 2 الی 3 سانتی متر پایین آمده نقطه 2 حاصل می شود. (2 الی 3 سانتی متر : برای افراد لاغر 3 و برای افراد چاق 2 سانتی متر)

نقطه 1 را به اندازه قد آستین پایین آمده و نقطه 3 حاصل می شود. نقاط 2 و 3 را به دو طرف گونیا می کنیم از نقطه 1 روی خط مورب به اندازه 2/1 مجموع گشادی دور حلقه آستین + 1.5 سانتی متر به طرف راست روی خط افقی طوری اندازه می زنیم که روی خط افقی 2 این اندازه نقطه 4 می شود.

از نقطه 1 به اندازه 2/1 مجموع گشادی دور حلقه + 1 سانتی متر به طرف چپ روی خط افقی اندازه می زنیم، که روی خط افقی 2 این اندازه نقطه 5 می شود.

از هر طرف نقطه 3، به اندازه 2/ دم دست دور مچ را اندازه زده نقاط 6 و 7 حاصل می شود.

شومیز استین دار دخترانه

نقاط 6 را به نقطه 5، نقطه 4 را به نقطه 7 با خط صاف وصل می کنیم. فاصله نقاط 1 تا 4 را به 3 قسمت مساوی تقسیم کرده نقاط 8 و 9 به دست می آید و فاصله نقاط 1 تا 5 را به 3 قسمت مساوی تقسیم می کنیم و نقاط 10 و 11 به دست می آید.از نقطه 8 1.5 تا 2 سانتی متر بالا رفته از نقطه 9 1 سانتی متر از نقطه 10 1 تا 1.5 سانتی متر بالا رفته و از نقطه 11 5/0 سانتی متر پایین می آییم.

نقاط (5،11،10،1،8،9،4) را به هم وصل می کنیم.

تاج آستین را طراحی می کنیم، برای قسمت مچ، از مچ جدا هم می توان استفاده کرد که از قسمت پایین آستین به هرمقداری که می خواهیم اندازه می زنیم و آن را به صورت دو لای بسته از خود آستین می دهیم.

مدل شومیز آستین دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس