بهترین ابزار پیشنهادی و قابل دسترس برای استفاده در این تکنیک در ایران مداد رنگی فابرکستل پلی کروم می باشد. خاصیت چرب پلی کروم باعث روی هم رنگ شدن رنگ ها می شود.( تصویرسازی اکسسوری)
برای مداد رنگی دو روش قابل استفاده می باشد. روش اول روش فضای خالی می باشد در این روش سفیدی کاغذ را نگه میداریم.
روش دوم روش ساخت و ساز است که سفیدی کاغذ را استفاده نمی کنیم. در این تکنیک از هر نوع کاغذی براحتی قابل استفاده می باشد.
تکنیک دوم: تکنیک مارکر(ماژیک)
استفاده از این تکنیک بسیار سریع و راحت تر نسبت به تکنیک مداد رنگی است.
استفاده از مارکر در تصویرسازی در بین طراحان دنیا بسیار محبوب و رایج است.
یکی از نکات منفی در این تکنیک این است که برای هر رنگ باید یک مارکر جداگانه تهیه کرد و به نوعی مقرون بصرفه نمی باشد.(تصویرسازی مد فشن)
تکنیک سوم : آبرنگ
در این تکنیک آب نقش کلیدی را بازی می کند و با حرکت آب براحتی می توان طرحی فرحبخش را ایجاد کرد.
این تکنیک نیز جز تکنیک های سریع بشمار می رود هرچند که بسیاری از هنرجویان استفاده از آبرنگ فراری هستند.
برای آبرنگ بهترین کاغذ مقوای فابریانو گرم بالا است.
تکنیک چهارم:مدادرنگی آبرنگی
این تکنیک که تا حدودی نتیجه تکنیک آبرنگ را در تصویرسازی در مد می دهد، با استفاده از مداد روی طرح را رنگ آمیزی می کنیم و سایه ها را ایجاد میکنیم سپس با آب روی آن بازی می کنیم.
تکنیک پنجم:گواش
تکنیک گواش یکی از تکنیک های تا حدودی سخت و کند در تصویر سازی است.
از مزیت های این تکنیک همچون آبرنگ میتوان تمامی رنگهای دلخواه را خودمان بسازیم. و کاغذ قابل استفاده آن باید فابریانو و گرم بالا باشد.
تکنیک ششم: اکولین
نوعی رنگ جوهری مایع دارای شفافیت بسیار بالاست نام اکولین همیشه با آبرنگ برده میشه ولی از آبرنگ درخشانتره وخیلی کار رو جلوه میده.
منتها به دلیل جوهری بودنش موقع کار خیلی سریع تثبیت میشه و اگه بخواهید قسمتی رو کمرنگ کنید دشواراست.
کاغذ مورد استفاده برای آن فابریانو گرم بالا می باشد
تکنیک هفتم: پاستل گچی
یکی دیگر از تکنیک های سریع در تصویرسازی تکنیک پاستل گچی می باشد.
پاستل در کشیدن اتودها و اسکیسها آزادی خاصی به دست هنرمند می دهد.
سطح کاغذ پاستل هرچه زبرتر و پرزدارتر باشد بهتر است.مقواهای بافتدار برای این کار مناسبتر هستند.