۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

اموزش الگوی مانتو جلو باز

اموزش الگوی مانتو جلو باز

 در این مقاله اموزش الگوی مانتو جلو باز را شرح می دهیم . این مانتو به صورت جلو باز و اسپرت می باشد . برای الگوسازیِ این مدل مانتو ابتدا الگوی بالاتنه ساده ی آستین کیمونو را بکشید .اموزش استین کیمونو خانم عمرانی

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .پایین الگو را از پهلو به اندازه ی ۸ الی ۱۰ سانتی متر فون کرده و به زیر بغل به صفر برسانید ( خط سبز ) .از خط وسط جلو به اندازه ی ۳ سانتی متر داخل شده و خطی موازی با خط وسط جلو روی الگو رسم کنید ( خط قرمز ) .از گوشه ی گردن به اندازه ی ۱ سانتی متر داخل شده و طرح یقه هفت را تا خط قرمز بکشید ( خط صورتی ) .

اموزش الگوی مانتو جلو باز

اموزش الگوی مانتو جلو باز

   حالا الگو را از خط قرمز و صورتی قیچی کنید .قرینه ی الگوی جلو را در سمت دیگه ی خط قرمز بکشید .طرح مثلثیِ روی مانتو را طبق مدل روی الگو بکشید ( خطوط بنفش ) .الگو را از خطوط بنفش قیچی کنید .به خطوط زرد به اندازه ی ۶ سانتی متر اضافه کنید. ( خطوط نارنجی )

اموزش الگوی مانتو جلو باز اموزش الگوی مانتو جلو باز اموزش الگوی مانتو جلو باز

همه ی قسمتهای الگو را از خطوط قرمز قیچی کنید .قطعات شماره ۱ روی پارچه ی رنگی . قطعات شماره ۲ روی پارچه ی سفید و قطعات شماره ۳ هم روی پارچه ی رنگی برش میخورند .حتما در مرحله ی برش پشتِ پارچه ی قطعات شماره ۱ و ۲ خطوط زرد را با کاربن و رولت بکشید .

آموزش الگوی مانتو جلو باز

   در مرحله ی دوخت ابتدا دورِ تمام قطعات مانتو را سردوز کنید .سپس خطوط نارنجی که به قطعات شماره ۱ و ۲ اضافه کرده بودید را از خط وسطشان ( خطوط طوسی ) به سمت پشت پارچه تا زده و با زانفیکس به پشت پارچه بچسبانید .

اموزش الگوی مانتو جلو باز اموزش الگوی مانتو جلو باز

   در مرحله ی بعد خطوط بنفش در قطعات شماره ۱ را بذارید زیرِ قطعات شماره ۱ جوری که خطوط بنفش دقیقا زیرِ خطوط زرد قرار بگیرند . این خطوط را به هم کوک زده و با چرخ خیاطی و نخِ همرنگ پارچه از روی آن ها یک دوخت بروید به این ترتیب قطعات شماره ۱ و ۲ با این دوخت به هم وصل میشوند .(الگوی اماده مانتو )
اموزش الگوی مانتو جلو باز

اموزش الگو مانتو جلو باز

   خطوط بنفشِ قطعات شماره ۳ را هم به همون ترتیبِ قبلی بگذارید زیرِ قطعات شماره ۲ جوری که خطوط بنفش دقیقا زیرِ خطوط زرد قرار بگیرند .این خطوط را به هم کوک زده و با چرخ خیاطی و نخِ همرنگ پارچه از روی آن ها یک دوخت بروید به این ترتیب قطعات شماره ۲ و ۳ با این دوخت به هم وصل میشوند .

اموزش الگوی مانتو جلو باز

    در مرحله ی بعد سجافِ جلو و پشت مانتو را به مانتو دوخته و به سمت پشت مانتو بر گردانید .دقت کنید که در این مرحله سجاف به لبه ی خط پایین مانتو دوخته نمیشود .(الگوی مانتو مجلسی )در نهایت لبه ی پایین مانتو را به اندازه ی ۲ سانتی متر تو گذاشته و بدوزید ( خط زرد ) .یک بندِ باریکِ دولایه برش زده و بدوزید بعد به ابتدای این بند یک سنجاق قفلی وصل کرده بند را با سنجاق از لای قسمت تو گذاشته شده ی پایینِ مانتو عبور بدهید .اموزش الگوی مانتو جلو باز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس