۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

اموزش استین پاکتی

اموزش مدل استین پاکتی گشاد

در این مقاله به مدل استین پاکتی گشاد می پردازیم . استین پاکتی مدل های مختلفی دارد که به صورت جدا و یا همراه با خود الگوی آستین طراحی می شود . در اینجا یک مدل ساده ی آن را آموزش می دهیم . از آستین پاکتی می توانید برای طراحی مانتو مخصوصا برای مانتو با آستین های کیمونو استفاده کنید (آموزش دوخت آستین مچ دار) با آموزش خیاطی آکادمی پارس همراه باشید.(آموزش دوخت مانتو استین کیمونو)

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

اموزش استین پاکتی

طراحی الگو ی مچ دوبل ( پاکتی ) ساده

 

مراحل رسم مدل استین پاکتی گشاد

 اصولا این مدل مچ یعنی آستین پاکتی سرخود در پارچه هایی کاربرد دارد که پشت و روی یکسانی دارند .(مدل مچ استین)بهتر است که در ابتدا آستین را از کناره های مچ کمی گشاد کنیم . سپس مستطیلی به طولِ لبه ی مچ آستین و به عرضِ دو برابرِ اندازه ی پاکتی در لبه ی آستین رسم کنید. ( مستطیل قرمز )

اموزش استین پاکتی

استین پاکتی

مدل استین پاکتی گشاد: حالا عرض مستطیل را تقسیم بر ۲ می کنیم و سپس خطی در وسطِ عرض مستطیل رسم کنید ( خط زرد ) . این خط در پشتِ پارچه باید با کاربن یا صابون کشیده شود و کوک زده شود تا اینکه از روی پارچه مشخص باشد . عرض مستطیل را از این خط به سمت داخلِ آستین تا زده و لبه ی پایینی آستین را به بالای خط مچ بدوزید ( خط سبز خطِ دوخت می باشد) .(آموزش دوخت آستین مچی)

اموزش استین پاکتی اموزش استین پاکتی

در مرحله ی آخر طراحی آستین پاکتی هم از خط مچ به سمت بالا تا می خورد و سپس درزهای بغلِ قسمت پاکتی دقیقا روی درزهای بغل آستین قرار می گیرد و با نخ همرنگ پارچه دوخته می شود ( مستطیل زرد در شکل زیر نشان دهنده ی پاکتی می باشد) .(آموزش آستین مچ دار)اموزش استین پاکتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس