۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی گرلاوین پیشرفته

الگوی گرلاوین پیشرفته

 در مقاله ی الگوی گرلاوین پیشرفته به آموزش رسم الگوی بالاتنه پشت در متد گرلاوین می پردازیم و پس از کشیدن الگو خطوط اصلی آن را کنترل می کنیم. با ما همراه باشید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

بالا تنه پشت

از گردن(نقطه ت) به اندازه اختلاف قد بالا تنه جلو و پشت بالا میرویم(نقطه غ)(آموزش الگوی بالاتنه به روش گرلاوین)مقدار اختلاف قد بالا تنه ها تا ۶ سانت است اگر این اختلاف بیشتر از ۶ سانت باشد دارای یکی از اشکالات اندامی بنام برآمدگی در کارور یا خمیدگی یا قوز می باشد.برای رفع این عیوب روی لباس ۷ سانت این اختلاف را از خط گردن بالا رفته و بقیه آن را تا ۴ سانت از خط کمر پایین آمده و خط کمر جدید را برای الگوی پشت رسم میکنیم و پنس ۲ سانت زیپ و پنس ۳ سانت را روی آن خط رسم میکنیم.اگر بیشتر از۱۰ سانت بود روی خط کارور اوازمان میدهیم.

الگوی گرلاوین پیشرفته

 پنس های پشت

   نقطه ۲ سانت داخل شده پنس زیپ (روی خط کمر) از بالا به فاصله بین خط کارور و سینه و از پایین به خط باسن بزرگ وصل میشود. فاصله بین پنس زیپ و پنس پهلو را اندازه زده و یک سوم این فاصله را از سمت پنس زیپ داخل شده سه سانت هم جلو رفته و پنس را کامل میکنیم. از نقطه غ به اندازه یک ششم دور گردن+ ۵/۰ سانت به سمت راست رفته(نقطه ف) و ۲ سانت بالا رفته(ق).

الگوی گرلاوین

   از روی خط کارور به اندازه یک دوم کارور پشت+۵/۰ سانت جلو رفته(نقطه ظ) وبه خط گردن وصل کرده۱/۵ سانت به سمت راست رفته( نقطه ع)از نقطه (ظ) به (ع) وصل کرده و ۳/۵ سانت ادامه میدهیم(ک)(آموزش گام به گام خیاطی به روش گرلاوین)از ک به ق وصل کرده تا خط سرشانه به دست آید.برای کنترل خط سرشانه از دونقطه (ک) و(ق) به اندازه نصف سرشانه شخص جلو آمده تا پنس سرشانه بدست آید و سپس این نقاط را به نوک پنس سه سانت وصل میکنیم تا پنس سرشانه پشت بدست بیاید.

الگوی گرلاوین پیشرفته

رسم الگوی گرلاوین

کنترل خط سینه

   بعد از رسم الگوی بالا تنه باید خط سینه را کنترل کنیم به این ترتیب که فاصله بین پنسهای روی خط سینه را اندازه گرفته و با یک دوم دور سینه شخص مقایسه میکنیم و مثل کنترل خط کمر از دوطرف خط پهلو آنرا رفع میکنیم دوباره خط پهلوی جدید را از روی خط سینه به خط باسن بزرگ رسم کرده و پنسهای پهلو را مجددا رسم میکنیم.

مثال: یک دوم دورسینه ار روی الگو۵۴

      یک دوم دور سینه شخص ۴۸

   اختلاف دو عدد ۶ مقدار دو سانت از این دو اختلاف را کم کرده برای گشادی خط سینه و ۴سانت باقیمانده را نصف کرده از دوطرف خط پهلو روی خط سینه کم کرده با خطی صاف به خط باسن وصل میکنیم.

الگوی گرلاوین پیشرفته

آموزش خیاطی با گرلاوین پیشرفته

رسم پنس کنفور ماسیون

   برای جلوگیری از شلی حلقه آستین جلو باید این پنس را روی الگو رسم کنیم که یا روی الگو بسته میشود و یا روی لباس دوخته میشود.(آموزش پنس کنفورماسیون)سپس از نوک سینه خطی صاف به خط پهلو رسم کرده و به نسبت اندازه دور سینه پهنای پنس را روی پنس پهلو پایین آمده و به ۳ سانت مانده به نوک سینه وصل میکنیم.

دور سینه تا ۹۰ پهنای پنس ۳ سانت

دور سینه از ۹۱ تا ۹۵ پهنای پنس ۴ سانت

دور سینه از ۹۶ تا ۱۰۰ پهنای پنس ۵ سانت

   پس از کشیدن این پنس برای کنترل خط پهلوی جلو و پشت از حلقه آستین جلو به اندازه پهنای پنس بالا می رویم و حلقه آستین جلو را دوباره آرایش میکنیم.الگوی گرلاوین پیشرفته

2 فکر در مورد “ الگوی گرلاوین پیشرفته

  1. سوسن گفت:

    توضیحاتتون خیلی عالی بود ممنون

    1. miss admin گفت:

      خواهش میکنم، امیدورام بهره کافی رو برده باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس