۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی پیراهن رومی

الگوی پیراهن رومی

در این مقاله با الگوی پیراهن رومی مجلسی شیک آشنا می شوید.برای رسم الگوی این پیراهن ابتدا  الگوی کامل جلو و پشت را با قد دلخواه رسم کنید .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   در این مدل به عنوان مثال سمت چپ سرشانه دارد در نتیجه سمت چپ الگو پنس سرشانه را (انتقال پنس سرشانه) به وسط سرشانه برده و می بندیم ( یعنی پنس سرشانه را بسته وسط خط سرشانه را علامت زده به نقطه ۶۱ خطی کشیده این خط را برش بزنید ).(پیراهن رومی ریونبرش فیانگو در سمت چپ طراحی و لقی برش فیانگو را می گیریم (همان لقی حلقه آستین در حوالی نقطه ۴۳ ). و در سمت راست برش از سرشانه باقی می ماند . مقدار پنس در سمت چپ در محل بازی یقه دو برابر می شود مقدار بازی یقه را به دلخواه طراحی کنید و درقسمت پشت الگو کامل باشد ،پنس حلقه را در پشت بسته و سرشانه را مجددا درست می کنیم .

الگوی پیراهن رومی

   در قسمتی که در الگوی پشت سرشانه داریم ، از نقطه ۳۰ – ۲۹ در صورت دلخواه برش فیانگو دهید و در قسمتی که سرشانه نداریم می توان الگوی پشت را مانند جلو برش از سرشانه داد یا می توان الگوی پشت را بدون برش و فقط پنسها را دوخت در الگوی پشت در وسط پشت و دو طرف پنس بزرگ پشت یک لقی ۳/۰ بگیرید . برای اینکه یک پشت کامل داشته باشیم وجود پنس زیپ در پشت مانعمیشود که این دو به هم وصل شود . بنابراین ابتدا داخل پنس زیپ را پس از رولت کردندور میریزیم . از یقه تا گودی کمر را بهم چسبانیده ، در قسمت کمر به پایین دو تکه

یک و دو روی هم می آید که مانعی ندارد شما طرح یقه را در قسمت بالا تکمیل کنید .(آموزش دوخت پیراهن بلند)

الگوی لباس رومی

   سپس این دو را از هم جدا کرده تا در آن محل زیپ دوخته شود(زیپ باید از ۱۰ ال ۱۵ سانت پائین کمر شروع به دوختن شود).سپس آکاردمان را اندازه می زنیم داخل الگو جلو میکشیم فاصله اش را از کمر اندازه زده آکاردمان الگو پشت را بر مبنای آن اندازه رسم می کنیم .سپس داخل الگوجلو از پنسها کم می کنیم سپس کارور جلو را چک کرده حلقه را ترمیم میکنیم از اینجا به بعد باید با حلقه کلنجار رفت تا آنرا با حلقه کیپ یکسان در آورد در الگوی من آن دو سانتی که بایداز حلقه بالا میرفتم خود به خود به نیم سانت تبدیل شد .

الگوی پیراهن رومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس