۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی مانتو آستین پفی

الگوی مانتو استین پفی

با آموزش الگوی مانتو استین پفی توسط سرکار خانم خدارحمی در خدمتتون هستیم. در ابتدا الگوی اولیه را رسم کرده و تمامی پنسها بسته و لقی ها را روی الگو می بندیم تبدیل می کنیم به الگوی رگالی یعنی الگوی تمام آزاد بدون پنس. می توانیم پنس ها را ببندیم و انتقال دهیم به پای لباس که در این صورت گشادی و آزادی کار به ما می دهد و سپس در خط سینه 2cm الی 3cm می توان خارج شد.

الگو مانتو استین پفی

در انتهای کار قد لباس از سمت sf یا همان پهلو cm5 الی cm8 خارج شده این اعداد بستگی به سلیقه شخص و میزان گشادی کار دارد . سپس این دو نقطه را به هم وصل می کنیم. هر کاری که برای پیش (جلو) انجام می دهیم همان کار را برای پشت نیز انجام می دهیم یعنی هر میزان گشادی که به پیش می دهیم همان اندازه گشادی به پشت می دهیم.

الگوی مانتو آستین پفی

اموزش مدل استین پفی مانتو

برای الگو یقه از گوشه یقه حدود 1cm الی 1.5cm داخل شده از طوق گردن یعنی وسط پیش یا همان cf 5cm الی 7cm پائین آمده و این دو نقطه را به شکل هلال رسم می کنیم که می شود هلال یقه پیش روی خط سینه به شکل دال یقه انگلیسی طراحی می کنیم . فاصله دال 3cm می باشد موقع دوختن سجاف را همان طور بدون دال یقه طراحی کرده و موقع دوخت این دال را می دوزیم و چرت می دهیم.

الگوی استین پفی برای مانتو

اگر قبل از اینکه بدوزین این دال را داخلش را خالی کنیم مهار کردن و کنترل کردن سخت می شود . در قسمت cf می توان 2cm الی 3cm روی هم گرد اضافه می گذاریم . برای جا دکمه اگر نخواستیم دکمه بدوزیم گشادی کار می شود. برای طراحی الگوی آستین ابتدا از خط وسط آستین یا خط اتو از هر سمت 2cm خارج شده و 2cm جدا کرده تا انتها هم تاج آستین هم از قسمت مچ آستین. اگر قد آستین 60cm است 40cm قد آستین را می کشیم و آن 20cm برای مچ استفاده می شود این 20cm که در آستین اندازه زده همه را چیده و مابین آنها را اوزمان 3cm داده که آستین حالت پفی و چین داشته باشد .

الگوی مانتو آستین پفی

الگو استین پفی

برای مچ , دور مچ به اضافه cm2 روی همگرد و قسمت بالای آستین یا همان آستین از خط وسط آستین حدود cm4 الی cm5 طراحی کرده و کپی می کنیم . دولای این قسمت را برداشته و به تاج آستین دوخته می شود.

الگوی مانتو آستین پفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس