۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی اولیه مانتو ساده

الگوی اولیه مانتو ساده

در آموزش الگوی اولیه مانتو ساده می خواهیم این مانتوی بلند و جلو بسته را آموزش دهیم . برای الگوسازیِ این مدل  ابتدا پنس سرشانه را به پهلو یا همان پنس فرانسوی منتقل کنید .الگو مانتو ساده

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

 

قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .دامن الگو را به اندازه ی ۵ سانتی متر از پهلو فون کرده و به خط باسن به صفر برسانید ( خطوط قرمز ) . اگر قد پیراهن را همانقدر بلند بخواهید بگیرید چون فونِ دامن زیاد نیست بهتر است به پشت دامن را چاک دار بدوزید که بتوانید به راحتی راه بروید .الگو را از خط کمر قیچی کنید.

الگوی اولیه مانتو ساده

الگوی اولیه مانتو ساده

برای الگوسازیِ این مدل یقه دور حلقه ی یقه ی پایه رو به اندازه ی ۱ سانتی متر از گوشه ی گردن . وسط جلو و وسط پشت گشاد کنید( خطوط سبز )  .از گوشه ی گردنِ جلو و پشت ۳ سانتی متر بیایید بالا و خطی صاف بکشید ( خطوط بنفش ) .(مانتو مجلسی)از خط وسط پشت به اندازه ی ۴ الی ۵ سانتی متر بالا آمده و یک خط صاف بکشید ( خط آبی ).خط بنفش برابر با مقدارِ بلندی یقه تون هست و میتونه طبق مدل یا دلخواهتون بلندتر یا کوتاهتر کشیده بشه.از انتهای خطوط بنفش به اندازه ی ۱ سانتی متر داخل بشید ( خطوط قرمز ) .

الگوی اولیه مانتو ساده الگوی اولیه مانتو ساده

الگو اولیه مانتو ساده

با پیستوله انتهای خطوط قرمز رو در جلو و پشت به صورت هلال به خط سرشانه وصل کنید ( خطوط قهوه ای ) دقت کنید که خطوط قهوه ای در الگوی جلو و پشت باید با هم برابر باشن .از خط وسط جلو به اندازه ی ۲٫۵ سانتی متر داخل شده و خطی موازی با خط وسط جلو روی الگو رسم کنید ( خط صورتی ) .طرح یقه را از ابتدای خط قهوه ای تا خط صورتی طبق مدل روی الگو بکشید ( خط صورتی ) .طرح یقه ی پشت را هم از ابتدای خط قهوه ای تا ابتدای خط آبی به صورت هلال روی الگو بکشید ( خط صورتی ) .

الگوی اولیه مانتو سادهالگوی اولیه مانتو ساده

آموزش خیاطی

الگوی سجافِ یقه ی پشت و جلو را بکشید ( خطوط سبز ) و از روی سجاف یک کپی بردارید .این کپی در واقع میشود الگوی اصلیِ سجاف شما که به صورت جداگانه روی پارچه برش میخورد و به پشت آن لایی حریر چسبانده میشود .از خط وسطِ ساسون جلو به اندازه ی ۳ سانتی متر به سمت پهلو رفته و خطی موازی با این خط روی الگو رسم کنید ( خط زرد ) .خطوط ساسون جلو را پاک کرده و یک ساسون دقیقا به اندازه ی ساسونِ قبلی روی خط زرد بکشید .ابتدا و انتهای پنس فرانسوی را به ابتدای ساسونِ جدید وصل کنید .در واقع با این کار شما خط برش جلو رو ۳ سانت به سمت پهلوها جابه جا میکنید تا خط برش عصایی به برشِ جلوی مانتو زیاد نزدیک نباشد .

الگوی اولیه مانتو ساده

الگوی اولیه مانتو

طرح برش عصایی را روی الگوی جلو بکشید ( خطوط بنفش ) .الگو را از خطوط بنفش و خط صورتی قیچی کنید .در قطعه ی شماره ۱ خطوط پنس فرانسوی ( خطوط زرد ) را قیچی کرده و روی هم بچسبانید تا پنس به برش عصایی منتقل شود .(انتقال پنس فرانسوی)این قطعه یک بار روی دولای پارچه برش میخورد .قطعه ی شماره ۳ هم یک بار روی دولای بسته ی پارچه برش میخورد و به پشت آن لایی حریر چسبانده میشود.

الگوی اولیه مانتو ساده

در قطعه ی شماره ۲ خطوط زرد را از طرح یقه تا خط برش عصایی روی الگو بکشید .خطوط زرد را تا نقاط سبز قیچی کرده و بین آن  را به اندازه ی ۲ سانتی متر اوزمان بدهید .دقت کنید که در این مرحله نقاط سبز قیچی نشده و الگو در این قسمتها دقیقا به اندازه ی یک نقطه وصل میماند .این اوزمانها در مرحله ی دوخت تبدیل به دو عدد پیلیِ یک طرفه ی ۱ سانتی روی طرح یقه میشود که در صورتیکه شما بخواهید پهنای پیلیِ یقه بیشتر باشد میتوانید اوزمان بین خطوط زرد را بیشتر کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس