۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی استین کاپ دار

الگوی آستین کاپ دار

در این مقاله به آموزش الگوی آستین کاپ دار می پردازیم. ابتدا الگوی بالاتنه و آستین را تبدیل به الگوی ۲ کنید پنس را ماهیچه ای کنید و پنس پروانه ای را حتما رو الگو ببندید .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   در اولین مرحله لازم است که حتما جای پنس سرشانه روی سرشانه باشد ( پنس فرانسوی نباشد ) .در مدل کاپ دار لازم است که پنس سرشانه بزرگتر شود تا لباس در قسمت بالای سینه کاملا به بدن بچسبد و شل نباشد . برای بزرگ کردن پنس سرشانه ابتدا یک خط افقی از انتهای خطِ دوم پنس سرشانه رسم میکنیم ( خط بنفش ). روی این خط ( خط بنفش ) از نقطه ی انتهای خطِ پنس ( نقطه ی زرد ) به اندازه ی نصفِ پهنای ساسونِ شخص خارج شده و علامت میزنیم .

الگوی استین کاپ دار

   اندازه ی پهنای ساسون در سایزهای مختلف متفاوت است و شما  باید مقدار پهنای ساسونِ سایزی که اندازه های آن به اندازه های شخصیتان نزدیک تر است را از جدول اندازه های استاندارد سایز بندی پیدا کرده و به اندازه ی نصفِ این مقدار از گوشه ی خطِ دومِ پنس ( نقطه ی زرد ) روی خط بنفش به سمت چپ رفته و علامت بزنید .سپس این علامت را به نقطه ی موازنه ی سینه وصل میکنیم و خطِ قبلی را پاک میکنیم . به این صورت پنس سرشانه بزرگ میشود ( خط قرمز ) .

الگوی استین کاپ دارالگوی استین کاپ دار

الگوی آستین کاپ دار

   در مرحله ی بعد  پنس سرشانه را به خط پهلو منتقل کنید و به اصطلاح پنس را مانند شکل فرانسوی کنید .الگوی آستین را از خط وسط قیچی کنید و موازنه های جلو و پشت آستین را حتما علامت بزنید هم روی بالاتنه و هم روی آستین .دورِ هلال حلقه آستین را قیچی کنید .روی آستین حتما باید خط کف حلقه و موازنه ی پشت و جلو کشیده شود .قسمت جلوی آستین را بگذارید روی هلال حلقه آستین بالاتنه طوری که موازنه ی آستین دقیقا روی موازنه ی حلقه آستین بالاتنه باشد و بالای موازنه خطوط هلال آستین و بالاتنه دقیقا مماس همدیگر باشند .

الگوی استین کاپ دار

الگو استین کاپ دار

   یعنی حتما آن قسمتی که با دایره ی زرد مشخص شده است هلال ها باید کنار هم باشند و روی هم نیایند یا دور از هم نباشند . قسمت موازنه ی آستینها گاهی کنار هم قرار میگیرند و گاهی لازم است روی هم قرار بگیرند تا دایره ی زرد رنگ درست مماس شوند . قسمت بالای حلقه آستین کمی از هم فاصله میگیرند که اشکالی ندارد حتی ممکن است قسمت بالای آستین چند سانت بالا تر از سرشانه ی بالاتنه قرار بگیرد.الگوی استین کاپ دار الگوی استین کاپ دار

الگوی آستین

   برای قسمت پشت هم دقیقا همین کار را  تکرار میکنیم با این تفاوت که در قسمت پشت موازنه ی آستین و موازنه ی بالاتنه دقیقا مماس همدیگر قرار میگیرند ( موازنه ها در پشت نباید روی هم بیایند ) و قسمتی که دایره ی زرد کشیدم هم دقیقا باید کنار همدیگر قرار بگیرند .وقتی الگوی جلو و پشت آستین را در کنار حلقه ی بالاتنه قرار دادید آستین را در همان موقعیت به بالاتنه بچسبانید .دقت کنید که در این مرحله حتما باید خط کف حلقه روی آستین کشیده شده باشد ( خط زرد ).

الگوی استین کاپ دار الگوی استین کاپ دار

آموزش الگوی آستین

   در مرحله ی بعد قسمت یقه ی الگوی جلو را به شکل زیر طراحی کنید ( خط آبی ) .دقت کنید که در این مرحله حتما قسمتهایی که مربع بنفش کشیده شده است باید زاویه ی ۹۰ درجه داشته باشند یعنی خطِ طرحِ یقه باید به خط وسط جلو و خط کف حلقه کاملا عمود باشد .برای کشیدنِ طرح یقه ی پشت ابتدا باید فاصله ی خط کف حلقه تا طرحِ یقه ی جلو را با متر یا خط کش اندازه بگیرید سپس از خط کفِ حلقه ی پشت به همان اندازه بالا رفته و علامت بزنید . طرحِ یقه ی پشت از همین علامت شروع شده و به مقدار بازیِ دلخواه برای وسط پشت وصل میشود .عبارت بالا به این معنی است که خطوط سبز حتما و حتما باید با هم برابر باشند .

الگوی استین کاپ دار

آستین کاپ دار

   در مرحله ی بعد روی خط آبی در الگوی جلو از نقطه ی اتصالِ هلال آستین به هلال بالاتنه به اندازه ی ۳ الی ۳٫۵ سانتی متر به سمت راست رفته و علامت بزنید . این علامت را مانند شکل با خطِ کمی هلال به هلالِ حلقه ی آستین وصل کنید ( خط صورتی ) .(مدل آستین لباس مجلسی)همین عمل رو در الگوی پشت هم اجرا کنید با این تفاوت که در الگوی پشت از نقطه ی اتصالِ هلال آستین به هلال بالاتنه به اندازه ی ۲ الی ۲٫۵ سانتی متر به سمت چپ رفته و علامت بزنید این علامت را مانند شکل با خطِ کمی هلال به هلالِ حلقه ی آستین وصل کنید ( خط صورتی ) .(الگوی استین پفی بچه گانه)

الگوی استین کاپ دار

خیاطی با الگو

الگوی آستین کاپ دار: الگوی بلوز کاپ آستین دار شما کامل شد حالا از روی خطوط صورتی یک کپی ( از الگوی جلو و پشت تهیه کنید و آن ها را از خط وسط آستین به هم وصل کنید تا الگوی آستین کامل شود . این الگو به صورت جدا گانه روی پارچه برش میشود .الگوی بالاتنه هم به صورت زیر درمیاید که در آخرین مرحله باید پنس فرانسوی را بسته و دوباره به پنس عمودی منتقل کنید چون این مدل لباس حتما باید با برش عمودی دوخته شود.(الگوی آستین پفی کوتاه)الگوی استین کاپ دار الگوی استین کاپ دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس