۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی استین مانتو

الگوی استین مانتو

در مقاله ی الگوی استین مانتو به آموزش آستین و روش دوخت آن به مانتو می پردازیم . ابتدا برای رسم الگو  یک کادر به اندازه طول ½ دور بازو + ۲ سانتی متر و عرض قد آستین رسم می کنیم.آستین کتی به روش مولر

الگوی استین مانتو

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   از پایین به اندازه ½ دور مچ جدا کرده و علامت می زنیم. از قسمت چپ به اندازه ۱۲ تا ۱۵ سانتی متر (به طور نرمال ۱۳٫۵ سانتی متر) پایین می آییم. این مقدار برای افراد چاق ۱۵ سانتی متر و برای افراد لاغر ۱۲ سانتی متر خواهد بود.  از علامت ½ دور مچ به این قسمت خط راستی وصل می کنیم.(آستین پاکتی سرخود) سپس از قسمت راست طول نیز به این نقطه وصل می کنیم. این فاصله را اندازه می گیریم. هر مقداری که به دست آمد تقسیم بر ۴ می کنیم.

الگو استین مانتو

   سه نقطه را روی این خط جدا می کنیم. از نقطه اولی از سمت راست ۲ سانتی متر به طور عمود بالا می آییم و از نقطه سوم ۱٫۵ سانتی متر به طور عمود پایین می رویم. به صورت هلالی این نقطه ها را به ابتدا ، انتها و نقطه وسط وصل می کنیم. برای اینکه آستین خوش حالت  بایستد خطی که ½ دور مچ را به زیر دست وصل می کنیم تقسیم بر ۲ می کنیم بهطور عمود ۱٫۵ سانتی متر به جلو می رویم و از این نقطه به ابتدا و انتهای خط وصل می کنیم. برای برش از روی پارچه برای تاج آستین ۱ سانتی متر، مچ ۲ سانتی متر و زیر آستین ۲ سانتی متر جای دوخت می گذاریم. برای روی پارچه انداختن نیز الگو را از روی سمت راست آن روی دولای بسته پارچه می اندازیم.بعد از برش آن هر دو طرف آستین را از قسمت روی پارچه بر هم منطبق می کنیم و آن را کوک می زدیم سپس چرخ می کنیم.

الگوی استین مانتو الگوی استین مانتو

الگوی آستین مانتو

   حالا آستین را به لباس وصل می کنیم. اگر دور تا دور آستین به اندازه حلقه آستین لباس بود که مشکلی وجود ندارد.اما اگر آستین بزرگتر بود باید از سمت تاج آستین آن را با درشت ترین درجه دوخت به اندازه ۸ تا ۱۰ سانتی متر چرخ کنید. سپس یک طرف نخ را بکشید به طوری که آستین کمی چین بخورد (به اصطلاح چین کش کنید.). این چین ها را به اندازه‌ای ادامه دهید که آستین هم اندازه حلقه آن شود. دقت کنید اگر خواسته باشید آستین شما حالت پف دار بایستد به همین صورت آن را چرخ کنید. اگر نه باید با دست چین‌ها را به درون حلقه فرو بدهید و بعد به حلقه آستین بدوزید (به این کار خرد دادن می گوییم). اگر دور بازوی فرد به نسبت بقیه بدنش خیلی بزرگ‌تر باشد معمولا این اتفاق می افتد.(الگوی استین گرلاوین)اگر خواستیم آستین کوتاه بدوزیم همه روش ها را انجام می دهیم فقط قد آستین را از سمت راست الگو به هر مقداری که خواستیم علامت می زنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس