۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی استین گرلاوین

با آموزش رسم الگوی استین گرلاوین همراه ما باشید . اندازه های اولیه را به صورت نمونه برای شما در نظر گرفته ایم که براساس اندازه های خودتان می توانید آن ها را تغییر دهید.(آستین کتی به روش مولر)

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

اندازه های لازم برای آستین

سرشانه  ۱۳ سانتی متر

دور بازو ۳۰ سانتی متر

بلندی آستین از سرشانه تا آرنج ۴۰ سانتی متر

بلندی آستین از سرشانه تا مچ  ۶۲ سانتی متر

دور بازو در لباس به علاوه ۴ سانتی متر

در کت به علاوه ۶ سانتی متر

در پالتو و مانتو به علاوه ۸ تا ۱۰ سانتی متر

الگوی استین گرلاوین

   یک خط صاف بالای کاغذ با فاصله رسم کنید و روی این خط به اندازه دور بازو به اضافه ۲ سانتی متر جدا کرده به نام (الف – ب) یعنی : ۱۷=۲+۱۵=۳۰:۲  ( الف – ب ) را نصف کرده نقطه (د) به دست می آید . از نقاط (الف – ب – د ) سه خط موازی به پایین رسم می کنیم . در سمت راست از نقطه (الف) به اندازه (الف – د) پایین می آییم ، نقطه (ج) به دست می آید . از نقطه (د) هم همین اندازه را پایین آمده نقطه (ت) به دست می آید . نقاط ( ت – ج) را به هم وصل می کنیم ، وسط خط (الف – ج) را پیدا کرده نقطه (ن) را علامت می گذاریم . از نقطه (ت) ۱/۵ سانتی متر به اندازه ای که از زیر بغل در بالاتنه برای لباس کردن الگوی اولیه اضافه کرده ایم پایین می آییم . نقطه (پ) به دست می آید. از نقطه (ب) در سمت چپ کادر هم ۲ سانتی متر پایین آمده  نقطه (ش) از خط وسط کادر  از نقطه (د) به اندازه  دور بازو بالا رفته نقطه (س) به دست می آید .(آستین پاکتی سرخود)
الگوی استین گرلاوین

الگوی آستین گرلاوین

   نقاط (ش) (س) (ن) (پ) را به هم وصل می کنیم . خط (س – ش) را سه قسمت می کنیم و آن را از نقطه (س) علامت می گذاریم ، نقطه (ظ) به دست می آید. از این نقطه یک سانتی متر بالا رفته و نقاط (س – ش) را به صورت هلالی که از ۱ سانتی متر نقطه (ظ) بگذرد به هم دیگر وصل می کنیم . خط (س – ن) را هم سه قسمت کرده  آن را از نقطه (س) به نقطه (ن) وصل می کنیم. به طوری که از ۱/۵ سانتی سانتی متر علامت گذاشته شده بگذرد. خط ( ن – پ) را هم سه قسمت کرده  آن را از نقطه (پ) علامت می گذاریم، نقطه (ع) به دست می آید. از این نقطه ۱/۵ سانتی متر پایین آمده هلالی از ۰(پ) به (ن) وصل می کنیم ،به طوریکه از نقطه ۱/۵ سانتی متر علامت گذاشته شده بگذرد. خط (پ – ش) را سه قسمت کرده  آن را از نقطه (پ) علامت می گذاریم نقطه (غ) به دست می آید . از نقطه (غ) یک سانتی متر پایین آمده و از (پ) به (ش) هلال می کنیم . به طوری که از یک سانتی متری علامت گذاشته شده بگذرد. اندازه سرشانه را از نقطه (س) می گذاریم و تا خط آرنج و مچ را در خط وسط امتداد می دهیم. نقاط (ک) در خط آرنج(گ) در خط مچ به دست می آید. دو خط افقی آرنج و مچ را به دو طرف خط موازی کادر وصل می کنیم.

الگوی استین گرلاوین

الگو آستین گرلاوین

   برای تکمیل کردن الگو در قسمت پایین آستین  در امتداد نقاط (ن – ش) نقاط (ل – م) را علامت گذاشته و از هر کدام دو سانتی متر داخل شده و نقاط (ر – ز) را به دست آوریم که این دو نقطه را نیز به نقاط (ن – ش) وصل کرده و برای قسمت جلو آستین نقاط (ن – ر) را تا کرده و نقاط (ن – پ – گ – ر) را رولت می کنیم. برای قسمت پشت آستین نقاط (ش – ز) را تا کرده ،نقاط(ش – پ – گ – ز) را رولت می کنیم.(آموزش آستین کتی زنانه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس