۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش طراحی روی پارچه

آموزش طراحی روی پارچه

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید
برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید
شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش طراحی روی پارچه در ادامه مبحث طراحی و چاپ پارچه مطرح می گردد. در این آموزش سعی بر آن است که هنرجویان توانایی ایجاد نقش را با کمترین امکانات و در کیفیتی به نسبت خوب را بر روی لباس هایی که طراحی و اجرا کرده اند را کسب کنند. برای نقاشی بر روی پارچه باید مهارت استفاده از قلم مو را داشت. رنگهایی اکریلیک رنگهایی هستند که برای نقاشی روی پارچه مناسب بوده و به نسبت دارای تثبیت رنگی خوبی هستند. البته این نقاشی ها باید با درایر ها و پرس ها حتما تثیبت گردند.

نقاشی روی پارچه در بیشتر مواقع بر روی شال ها دیده می شود اما از این نقاشی ها بر روی البسه دیگر هم می شود استفاده کرد. طرح های حاشیه ای بته جقه ای و اسلیمی های زیبا می تواند به سر آستین ها و دور یقه ها جلو های زیبایی دهد. برای نقاشی روی پارچه بهتر است از طرح های بسیار ظریف و ریزه کاری استفاده نشود مگر اینکه هنرجویان به مهارت های حرفه ای در توانایی با قلم مو های ریز دست پیدا کرده باشند.

اجرای نقاشی روی پارچه باید با دقت و وسواس انجام گیرد. در این هنر امکان تصحیح خطاها کم است. برای شروع طرح مورد نظر را بر روی لباس با مداد ترسیم می کنند. برای انتقال طرح مورد نظر می توان از کاربن های رنگی استفاده کرد. پارچه یا لباس باید ثابت گردد تا در هنگام کشیدن قلم مو بر روی پارچه، چین خوردگی اتفاق نیفتد. می توان از یک تکه چوب صاف و هموار استفاده کرد و حتی می شود از چسپ پارچه برای ثابت نگه داشتن لباس بهره گرفت. برای رنگ گذاری بهتره از رنگ هایی با تون رنگی پایین استفاده شود تا در صورت بروز اشتباه آن را تصحیح کرد. رنگ های اکریلیک پایه آبی هستند به این معنی که با ترکیب آب به غلظت دلخواه رسیده و همانند آبرنگ مورد استفاده قرار می گیرند.

آموزش طراحی روی پارچه

در انتهای کار با مهارت قلک گیری های ظریف می تواند به طرح زیبایی خاص دهد. نقاشی روی پارچه به تمرین نیاز دارد تا در آن مهارت لازم را کسب کرد. در نقاشی پارچه همچنین می توان از گوتا نیز استفاده کرد. گوتا خمیری است که باعث عایق شدن پارچه می شود. در این روش گوتا برای مرزبندی طرح استفاده می شود. این گوتاه ها به رنگهای سیاه، سفید، شفاف، نقره ای و طلایی موجود هستند. رنگ های پارچه نیز می تواند در نقاشی پارچه استفاده گردد اما باید توجه داشت بسته به نوع رنگ باید بعد از اتمام نقاشی آن را تثبیت کرد.

نقاشی پارچه جزء هنرهای دستی محسوب می گردد. آکادمی هنر پارس با برگذاری دوره های نقاشی روی پارچه به هنرجویان طراحی لباس در پیدا کردن مهارت این هنر دستی آموزش های لازم را در فضایی هنری و حرفه ای یاری می دهد.

آموزش طراحی روی پارچه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس