۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت پیراهن بچه گانه

آموزش دوخت پیراهن بچه گانه

با آموزش دوخت پیراهن بچه گانه همراه آکادمی پارس باشید. دوخت این لباس خیلی آسان است.شما به راحتی می توانید این لباس را برای کودک(پیراهن دخترانه) خود بدوزید.

آموزش دوخت پیراهن بچه گانه

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   الگوی لباس را تا کمر می کشید و از سرشانه یک سانت باز کنید و از حلقه گردن پشت ۱٫۵ باز کنید و از جلو ۲تا۳ سانت کافی است.(آموزش خیاطی مقدماتی بدون الگو)از خط وسط جلو تقریبا ۴تا ۴٫۵سانت داخل الگو میشویم و خط صافی از گردن تا کمر میکشیم.باید ببینید دور سینه ی کودک چقدر است و متناسب با آن خط را در نظر بگیرید.این قسمت جلو که چین کش شده تقریبا اندازه ی نصف کارور جلو میشود یا نصف خط سینه ی جلو.

آموزش دوخت پیراهن بچه گانه

الگوی بالاتنه: حالا میخواهیم پارچه را برش بزنیم.آن قسمتی که از وسط جلو داخل شدیم و از الگو جدا میکنیم .بقیه را روی پارچه اصلی برش میزنیم و برای قسمت وسط که چین کش شده همان پارچه یا اگر در اختیار دارید یک پارچه کمی نازکتر را در نظر میگیریم.قد آن اندازه ی قد همین قسمتی که جدا کردید ولی عرضش دوبرابر عرض الگو است.ضمن اینکه باید روی دولای بسته باشد و قسمت بالای این قسمت روی دولای بسته میافتد.بنابراین اگه پارچه را روی یک لا دارید برش میزنید باید مستطیلی با طول  ۲برابر قد الگوی جدا شده و عرض ۲٫۵برابر اون برش بزنیم.

دوخت پیراهن بچه گانه دخترانه

بعد از اینکه این قسمت را دولا کردیم از بالا ۲سانت میاییم پایین و خط صافی با خط کش میکشیم و مابقی را هم ۲ قسمت مساوی تقسیم میکنیم و ۲خط موازی دیگه میکشیم.خط اول که بالایی است و خط دوم ۲سانت مانده به آخر کار است.بنابراین خط اولی میشود وسط کار.این خطوط را چین کش میکنیم و روی آن نوار میدوزیم.بعد قسمتهای کناری را به آن وصل میکنیم و از زیر سجاف میدهیم که تمیزتر شود.پشت را هم میدوزیم و کامل پشت و جلو را بهم وصل میکنیم.

آموزش دوخت پیراهن بچه گانه

   برای پشت لباس از زیپ مخفی (آموزش دوخت زیپ مخفی) استفاده کنید یا دگمه بندینک .حالا دامن را برش میزنیم.یک دامن تقریبا نیم کلوش برش بزنید ولی دور کمر و ۶-۷سانت اضافه کنید تا چین بخورد قسمت کمرش.قد دامن را هم ۱۰سانت از قد اصلی بلندتر میگیریم (اگه خیلی کوچیکه ۵سانت) و از زیر یه آستری (آموزش آسترکشی دامن) کمی کوچکتر از دامن اصلی برش میزنیم و بهش میدوزیم.آستری از کمر اگر گشاد باشد و چین بخورد اشکالی ندارد ولی باعث میشود آن قسمت بیشتر پف کند میتوانید دور کمر آستری را +۴-۵کنید و از پایین هم اگر دامن دوکلوش است آستری را ۱کلوش برش بزنید و اگر دامن یک کلوش است پایین آستری از پایین دامن کوچیکتر باشد .

 آموزش دوخت

اول پای دامن اصلی را یه دور چرخ میکنیم و انقدر چینش میدهیم تا اندازه دامن آستری بشود بعد پای دامن آستری را بهش میدوزیم طوری که درزها بین دامن و آستری  قرار بگیرند و از بیرون دیده نشوند.بعد کمر را چین کش میکنیم و میدوزیم دورتا دور کمر لباس.آستین را تا روی بازو یا کوتاهتر در نظر میگیرید و اوازمان میدید از حلقه ها و کاپ به طرف پایین آستین.و اوازمانهای دو طرفه میدهید.بعد از تکمیل بالا را چین کش میکنید و وصل میکنید به لباس و پایینش را کش دوزی میکنید.

در مقالات گذشته آموزش دوخت و الگوی مانتو بچه گانه ، الگو شلوار بچه گانه خانم عمرانی را آموزش دادیم برای دسترسی به آنها کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس