۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش خیاطی با الگو

آموزش خیاطی با الگو

در ادامه با آموزش خیاطی با الگو از آکادمی پارس همراه شما هنردوستان و هنرجویان هستیم. با آموزش دامن ترک که در تعداد ترک های مختلف میتوان آماده کرد همراه ما باشید. در تصویر زیر دامن ی را مشاهده میکنید که قصد آموزش آن را داریم. دامن های ترک از دامن های پرطرفدار وشیک برای بانوان به حساب می آیند. این دامن ها در اندازه های مختلف دوخته می شوند ولی بهترین حالت برای این دامن ها مدل شانل می باشد. در این مدل دامن تا ده سانت زیر زانو طراحی شده و برش میخورد که بسیار ایستایی و حالت قشنگی دارد و از نوع پرطرفدار دامن ها می باشد. با آکادمی پارس همراه باشید و از این آموزش استفاده کرده و لذت ببرید.

آموزش خیاطی با الگو
آموزش خیاطی با الگو

دامن ترک:
دامن ترک چند نوع دارد که در این جا نوع اول آن را به شما آموزش می دهیم. به الگو ی دامن احتیاجی نداریم درواقع با انجام یک سری محاسبات ساده یک الگو ی بسار ساده رسم کرده واز آن برای ترک کردن دامن استفاده می کنیم.

یک ششم دور باسن را به دست آورده و خط افقی اش را رسم میکنیم . قد دامن که به دلخواه می باشد را تا پایین رسم می کنیم و کادر را می بندیم. حال کادر را نصف کرده وسطش به دست می آید ،خط وسط را تا پایین کادر رسم میکنیم. برای به دست آوردن خط باسن طبق فرمول یک شیشم دورباسن+۲سانت از خط کمر پایین رفته خطش را رسم میکنیم میشود خط باسن بزرگ. الگو ی دامن ما آماده می باشد حالا باید دامن را ترک کنیم.
آموزش خیاطی با الگو

آموزش خیاطی با الگو

برای این کار بایدخودمان به کار اوزمان به میزان دلخواه بدهیم. از پایین در لبه دامن از دو طرف بین ۵ سانت تا ۲۵ سانت به بیرون رفته علامت میزنیم و به خط باسن وصل می کنیم که این خطوط جدید بای با خطوط صاف قبلی یک اندازه باشند اگر بیشتر بود اصلاح میکنیم.

اگر بخواهیم برای این دامن کمر بدوزیم باید کمر الگو را کنترل کنیم برای این منظور ، دور کمر را تقسیم بر تعداد ترک های مورد نظر ۴ترک،۶ترک،۸ترک و… هر تعداد ترکی که خواستیم کنیم وحاصل به دست آمده را از خط وسط دامن به طرفین رفته وبا اشل به صورت هلال به خط باسن بزرگ وصل کنیم . با این کار یه پنس ایجاد می شود که پنس را دورریز می کنیم و کار تمام و آماده برش و دوخت است.
آموزش خیاطی با الگو

آموزش خیاطی با الگو

امیدوارم لذت برده باشید.

نویسنده: سحرکازانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس