۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش الگوسازی و دوخت یقه پشت باز

آموزش الگوسازی و دوخت یقه پشت باز + ویدیو کامل آموزشی

سلام همراهان همیشگی آکادمی هنر پارس، امروز براتون یک مدل یقه فانتزی آماده کردیم به اسم یقه پشت باز هفت، با ما همراه باشید با الگوسازی و دوخت آن را یاد بگیریم. برای طراحی این مدلی که مدنظر داریم اول از خط کمر 6 الی 7 سانتیمتر میایم بالا چون به قسمت پشت کمرمون بند وصل شده، یک خط افقی می کشیم، از خط وسط پشت روی این خط هم 7 سانتیمتر میایم به سمت داخل الگو و علامت می زنیم، از قسمت سرشانه همان 4 الی 5 سانتیمتر رو که برای جلو اومدیم میایم داخل، اولش هر چقدر که سرشانه جلو رو باز کردیم که مااینجا 5/0 سانتیمتر باز کردیم، برای سرشانه پشت هم باز می کنیم، حلقه رو از نو طراحی می کنیم بعد اون 4 الی 5 سانتیمتر رو میایم، برای اینکه کارتون دقیق تر بشه بهتره که سرشانه جلو رو بذاریم روی سرشانه پشت و اون رو علامت بزنید اینطوری کارتون دقیق تر میشه.

برش و دوخت یقه پشت باز

حالا این نقطه ای که علامت زدیم رو به این نقطه ای که قبلا علامت زده بودیم وصل می کنیم و قسمت های دور ریز مشخص کردیم ولی قبل از اینکه قیچی کنیم باید یه لقی توی یقه پشتمون حتما بگیریم تا یقه پشت خوش فرم بایسته. برای لقی گیری وسط این خط اریب رو پیدا می کنیم و دوباره 5/1 سانتیمتر ازش پایین میایم و این رو به پهلو وصل می کنیم که در واقع یک پنس 5/1 سانتیمتری می کشیم که در پهلو باید صفر بشه یعنی از پهلو نباید کم بشه و بعد این رو روی الگومون می بندیم، طوری میبندیم که از پهلو کم نشه و روی پنس چسب می زنیم و خط یقه رو دوباره می کشیم، حالا قسمت هایی که دور ریز هست رو از الگو جدا می کنیم.

آموزش دوخت دامن کلوش

الگو پشت و جلو یقه

الان الگو پشت و جلو آماده ست، اطلاعاتش رو روی الگوها می نویسیم که موقع برش به مشکل نخوریم، خط وسط جلو دولای بسته پارچه ست، خط وسط پشت هم دولای باز است، در قسمت پشت الگومون اگر یادتون باشه 6 الی 7 سانتیمتر از قد بالاتنه پشت کم کردیم که قراره براش یک کمری در بیاریم. برای کمری این مدل یک مستطیل رسم می کنیم چون قراره این کمری پشت کمرمون گره بخوره حداقل باید طول کمرمون 60 سانتیمتر باشه که ما می خوایم گره بزنیم و پاییون بدیم حالا دوست داشتید می تونید بلندتر باشه می تونید بلندترش کنید، از یک سمتش که به پهلو دوخته میشه همان 6 الی 7 سانتیمتری که کم کردیم میایم بالا قسمت دیگه آن را 2 سانتیمتر بزرگتر میگیریم برای پایین پاپیون که خوشگل تر بشه و بعد این دو تا نقطه رو به هم وصل می کنید.

طریقه رسم الگو یقه پشت باز

برای الگوی پشتمون خط وسط الگو میشه خط راستامون که باید این خط تا لبه پارچه به یک اندازه باشه که به این کار میگن راستاگیری، وقتی که الگومون رو گذاشتیم روی پارچه حالا جا دوخت ها رو میذاریم، حلقه آستین، سرشانه، یقه و کمر هر کدام 1 سانتیمتر جا دوخت داره، دقیقا مثل جلو پهلوی جلو هر عددی گذاشتیم پهلو پشت هم همان قدر باید جا دوخت بذاریم. در قسمت پشت لباسمون یک کمری داشتیم که از این کمری باید دو تا دولا در بیاریم برای همین ما یکی دیگه از الگو کپی کردیم و این قسمت پارچه گذاشتم که دورتادور کمری رو هم یک سانتیمتر جا دوخت لازم داریم که این رو هم روی الگو گذاشتیم.

دوخت یقه پشت باز

حالا برای شروع دوختمون اولین مرحله اینه که کمری که داشتیم باید دورتادورش رو بدوزیم به غیر از این قسمت که به پهلو میره و قسمتی که توی خط کمر پشتمون میره، کمری رو لب به لب پهلو می کنیم و از خط وسط پشت 1 سانتیمتر جا دوخت داشتیم که از این قسمت روی کمر علامت می زنیم و کمری رو میدوزیم و برمیگردانیم. خط وسط پشت رو می دوزیم و بعد کمر رو می دوزیم تا جایی که صابون زدیم، حالا کمر رو برمی گردونیم و وقتی به زاویه کمر می رسیم با سوزن زاویه رو درمیاریم.

یقه پشت باز

یقه پشت باز و طریقه دوخت آن

حالا که کمر رو برگرداندیم این قسمتی که دخته نشه و سرقائمی رفتیم رو باید یک چرت اریب بزنیم، از سمتی که دوخت خورده یک چرت اریب میزنیم که با این چرت درز دوخت ما میاد بیرون و دوختمون راحت تر میشه، حالا این دوخت رو از جایی که چرت خورده وسط پشتمون قرار میگیره و میذاریم بین دو تیکه پارچه پشتمون و این قسمت در قسمت خط پهلو و قسمتی که چرت خورده دقیقا لب به لب خط کمرمون قرار میگیره و بعد اون یکی قسمت های پارچه رو میذاریم روش و چرخ می کنیم و برمی گردانیم. امیدوارم این آموزش براتون مفید بوده باشه، این آموزش رو برای دوستانتان هم به اشتراک بذارید اگر هم سوال داشتید برای ما کامنت بذارید در اسرع وقت به شما پاسخ میدیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس