۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

1 یقه دلبری

آموزش الگوسازی و دوخت یقه دلبری به همراه ویدیو آموزشی

سلام همراهان عزیز، امروز براتون آموزش یقه دلبری جلو باز رو آماده کردیم، با ما همراه باشید. برای کشیدن یقه دلبری اول ما الگوی اساس رو آماده می کنیم، الگوی اساسی که آزادی های لازم رو بهش دادیم و الان می خوایم مدلسازی کنیم، اول از هر کاری شما باید پنس سرشانه رو ببندیم تا کارور و سرشانه جلو اندازه واقعی دربیاد پس میایم به صورت پیش فرض پنس سرشانه را به زیر بغل منتقل می کنیم یا همان پنس کنفورماسیون، با این کار شما الان هم یه سرشانه کامل دارید هم یک کارور کامل، وقتی که این دوتا کامل باشد برای مدلسازی یقه راحت تر می تونید انجامش بدید، سرشانه جلو رو یک سانتیمتر میایم پایین و الان یک الگوی کامل داریم که میریم برای مدلسازی یقه.

 

آموزش یقه دلبری

یقه ای که می خوایم آموزش بدیم یقه دلبری است، بازی یقه از خط وسط جلو دلخواه است، یعنی شما متر رو میذارید گودی گردن تا هر کجا که خواستید باز میشه و علامت می زنیم و جا دکمه رو اضافه می کنیم چون مدل ما جلوبازه، چون شومیز است 2 سانتیمتر اضافه می کنیم اگر مانتو بود 5/2 تا 3 سانتیمتر بعد از اینکه جا دکمه رو مشخص کردیم بازی یقه رو هم روی جادکمه علامت می زنیم.

آموزش دوخت یقه دلبری

اتصال یقه به سرشانه در یقه دلبری

حالا میریم سراغ بازی یقه از سرشانه که این هم باز دلخواه است، متر رو میذاریم پای گردن هر چقدر که خواستید اندازه می زنید و از این نقطه تقاطع یقه و سرشانه به داخل میرید و علامت می زنیم که دوتا نقطه ای که مشخص کردیم رو به هم وصل می کنیم و بعد از اینکه این خط رو کشیدیم ما باید روی یقه یک لقی بگیریم، لقی یعنی اینکه ما وسط یقه رو پیدا کنیم و یک خط به مرکز سینه می کشیم و چون بازی یقه بالای خط سینه ست لقی یک سانتیمتر می گیریم، یک سانتیمتر از این نقطه میایم جلو و دوباره به مرکز سینه وصل می کنیم، حالا این خط رو تا می کنیم و میبندیم، این کار باعث میشه یقه روی تنه قشنگ بخوابه و روی هوا نمونه، بعد از اینکه لقی رو بستیم دوباره این خطی رو که قبلا کشیدیم رو می کشیم و اصلاح می کنیم، بعد از اینکه خط را اصلاح کردیم وسط خط یقه رو پیدا می کنیم، دوباره وسط این دوتا فاصله ای که جدا شده رو هم پیدا می کنیم. از نقطه بالایی 1 الی 5/1 سانتیمتر میریم پایین و از نقطه پایینی هم 1 الی 5/1 سانتیمتر میریم بالا و یقه رو طراحی می کنیم، حالا اضافه های یقه رو قیچی می کنیم.

الگوسازی و دوخت یقه دلبری

اگر لباستون آستین نداشت و تاپ بود می تونید سرشانه رو از سمت حلقه هم کوچیکترش کنیم، این میشه یقه جلوی لباس برای یقه پشتمون هم روی خط وسط پشت دقیقا روی اولین مهره گردن است و چون ما داریم شومیز می دوزیم و یقه رو داریم باز می کنیم از خط وسط پشت هم 2 سانتیمتر میایم پایین یقه رو باز می کنیم، از سمت سرشانه همان اندازه هم که برای جلو اومدیم برای پشت هم میایم و بعد یقه رو طراحی می کنیم، برای اطمینان می تونید سرشانه ها رو از سمت حلقه مماس هم کنید که سرشانه دقیق اندازه همدیگه بشه.

حالا میریم سراغ سجاف یقه، برای کشیدن سجاف از سمت سرشانه ها 4 الی 5 سانتیمتر میریم به سمت داخل علامت می زنیم و همینطوری 4 الی 5 سانتیمتر موازی یقه علامت می زنیم، بعد از خط وسط جلو هم 4 الی 5 سانتیمتر میریم داخل و یک خط صاف می کشیم، بعد این نقطه ها رو به هم وصل می کنیم و با یک خط شیب دار به این خط صافمون می کشیم، این فضا میشه سجاف که ما ازش کپی می گیریم و جداگانه برش بدیم، برای سجاف پشت هم همان ندازه که برای سجاف جلو از سرشانه میریم داخل از خط وسط پشت هم 7 سانتیمتر میایم پایین که اگر مانتو بود 10 سانتیمتر میایم، حالا این دوتا نقطه رو به هم هلال می کنیم و باید ازش کپی بگیریم.

چیدمان الگو روی پارچه در یقه

الگوی جلومون رو روی دولای باز پارچه قرار میگیره و اینکه ما روی الگوها جادوخت ها رو هم گذاشتیم، الگوی جلو رو از خط وسط جلو راستاگیری می کنیم تا ترکی پارچه و روی دولای باز پارچه میذاریم، بعد از اینکه گذاشتید میریم الگوی پشت رو هم روی دولای بسته پارچه قرار میدیم بعد از اینکه این دوتا رو فیکس کردیم الگو سجاف رو میذاریم و راستاگیری می کنیم و سجاف پشت هم خط وسط پشت روی دولای بسته قرار میگیره.

حالا پارچه رو برش زدیم، سجاف پشت و جلو لایی زده شده بعد از اینکه سجاف ها رو لایی زدیم یه کار مهم اینه که باید سجاف رو منطبق کنیم، چون وقتی لایی می زنیم پارچه یه کوچولو تغییر شکل میده و برای اینکه لبه جلوی لباسمون صاف وایسه بهترین کار منطبق کردن است، سجاف و لباس رو، رو به روی هم میذاریم و طوری سجاف رو روی لباس میذاریم که هیچ کجای لباس از سجاف بیرون نزنه و دورتادور سجاف رو سوزن می زنیم بعد از اینکه کامل سوزن زدیم لباس رو برمی گردونیم و اگر سجاف اضافه داشت اضافه ها رو قیچی می زنیم و همین کار رو هم برای سجاف پشت انجام میدیم.

دوخت یقه دلبری چگونه است؟

بعد از اینکه سجاف رو منطبق کردیم حالا باید از روی لباس سجاف رو بدوزیم فقط اینکه این قسمت بالای سجافمون رو 5 سانتیمتر مونده به سرشانه نمیدوزیم، ما از قسمت لبه جلوی لباسمون کامل می دوزیم تا 5 سانتیمتر که علامت زدیم.ما برای سجاف هامون یه دوخت داریم به اسم دوخت سجاف، به این صورت که شما سجافی رو که دوختید باز می کنید و درز دوخت رو می خوابونید روی سجاف و از کنار دوخت قبلی یه دوخت نیش میرید که میگن دوخت سجاف. پس همیشه اولین کاری که می کنیم منطبق کردن سجاف است که سجاف رو میدوزیم و حالا میریم سراغ مراحل بعدی. مرسی که همراه ما بودید توی این آموزش. آموزش بعدی ما رو حتما دنبال کنید که می خوایم یک نوع انتقال پنس بهتون یاد بدیم که می تونید روی شومیزها و مانتوهاتون اجرا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس