مقالات

خیاطی مولر چیست

با مقاله ی خیاطی مولر چیست همراه ما باشید . برای تهیه ی کتاب های آموزش خیاطی مولر می توانید به سایت پارس دوک مراجعه کنید.در ادامه به آموزش رسم الگوی پیراهن مجلسی می پردازیم. برای الگوسازیِ این مدل پیراهن ابتدا قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .خرید کتاب خیاطی مولر

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   حلقه ی گردن را به اندازه ی ۰٫۵ الی ۱ سانتی متر از گوشه ی گردن گشاد کنید ( خط قرمز ) .هلال یقه را کاملا موازی با هلال گردن و با فاصله ی ۶ الی ۸ سانتی متر از آن روی الگو رسم کنید ( خط آبی ) .از خط سرشانه روی خط آبی به اندازه ی ۶ الی ۸ سانتی متر فاصله گرفته و خطی را به حلقه آستین وصل کنید ( خط زرد ) .روی خط زرد یه پنس لقی به اندازه ی ۱ الی ۱٫۵ سانتی متر کشیده و به نقطه ی موازنه ی سینه به صفر برسانید.

خیاطی مولر چیست

   پنس لقی را بسته و به پنس پهلو منتقلش کنید سپس طرح هالتری ( خط زرد ) رو اصلاح کرده و طرح برش عصایی را روی الگو بکشید ( خط بنفش ) .از خط کمر به اندازه ی ۳ الی ۴ سانتی متر به سمت بالا و ۳ الی ۴ سانتی متر به سمت پایین رفته و خطوطی موازی با خ کمر رسم کنید ( خطوط سبز ) .خطوط سبز نشان دهنده ی کمربندِ پیراهن هستند که میتواند پهنای ۶ الی ۸ سانت داشته باشد .الگوی پشت را هم دقیقا به همین صورت الگوسازی کنید .

خیاطی مولر

   الگو را از خطو سبز قیچی کنید .الگوی شما به سه تکه تقسیم میشود .در تکه ی بالاتنه الگو را از خط قرمز و زرد قیچی کنید تا الگوتون به شکل زیر دربیاید .الگو رو از خط آبی قیچی کنید .پنس فرانسوی را به برش عصایی منتقل کنید .به این ترتیب الگوی بالاتنه به سه قسمتِ شماره ۱ و ۲ و ۳ تقسیم میشود .

   تکه های شماره ۲ در الگوی جلو و پشت را از خط سرشانه به هم بچسبانید .(دانلود کتاب خیاطی مولر و پسران)این تکه به صورت دولا دوخته میشود بنابراین این الگو دوبار روی دولای بسته ی پارچه برش میخورد و به پشتِ یک یا هر دولای آن لایی حریر چسبانده میشود . دقت کنید که خط وسط جلو در تکه ی شماره ۱ و ۲ در دولای بسته ی پارچه قرار میگیرند .در مرحله ی بعد ابتدا و انتهای خطوط پنسهایی که تو قسمت کمربند افتادن را به هم وصل کنید ( خطوط زرد ) .خطوط زرد را قیچی کرده و به هم بچسبانید به این ترتیب پنسِ داخل کمربند بسته میشود.

آموزش خیاطی

   برای الگوسازیِ دامن این مدل پیراهن ابتدا حدود ۱۰ الی ۱۲ سانتی متر از خط زانو بیایید بالا و یک خط بکشید ( خط قرمز ) .روی این خط از کنار تمام برشها یک پنس به اندازه ی ۰٫۵ تا ۱ سانتی متر بکشید و بعد اوزمان هر قسمت را به اندازه ی ۱۲ تا ۱۵ سانتی متر بدهید .از روی خطوط برشها و اوزمانهای بغل کپی برداری کنید تا الگوی هر تک یک برش به صورت کامل بدست بیاید ( خطوط زرد و سبز و آبی و بنفش هر کدام نشان دهنده ی یک تکه از برشهای جلو و پشت هستند ) .

Recent Posts

آموزش الگوی بدون پنس

امروز قصد داریم در سری آموزش رایگان الگوسازی و خیاطی، آموزش الگوی بدون پنس رو…

3 روز ago

آموزش الگوی آستین شومیزی

بعد از رسم الگوی شومیزی در آموزش خیاطی میریم سراغ رسم الگوی آستین شومیزی. برای…

3 روز ago

آموزش الگوسازی و دوخت یقه کرواتی

برای الگوسازی و دوخت یقه کرواتی شما میتونبد شما میتونید از قسمت وسط جلوی یقه…

3 روز ago

آموزش طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف

سلام خدمت شما همراهان خوب آکادمی پارس طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف داریم این…

3 روز ago

آموزش طراحی لباس عروس

امروز صفر تا صد یک طراحی لباس عروس رو با ما همراه باشید. طراحی لباس…

3 روز ago

آموزش طراحی لباس با آبرنگ

سلام  خدمت هنرجویان خوب اکادمی پارس  کاری که  میخوایم الان باهم دیگه انجام بدیم یه…

5 روز ago