۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

کشیدن الگوی بالاتنه

کشیدن الگوی بالاتنه

با آموزش کشیدن الگوی بالاتنه همراه ما باشید. برای رسم الگو ی این مدل بالاتنه با الگوی پنس دار ابتدا پنس سرشانه را به پهلو منتقل کنید تا بتونید یقه را به خوبی طراحی کنید .

کشیدن الگوی بالاتنه

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   از گوشه ی گردن به اندازه ی ۴ الی ۵ سانتی متر فاصله گرفته و طرح یقه را با بازیِ دلخواهتا روی الگو بکشید ( خط قرمز ) .طرح تورِ مثلثیِ جلوی لباس را هم روی الگو بکشید ( خط صورتی ) .طرح برش عصایی را روی الگو بکشید ( خطوط بنفش ) .حالا الگو را از خط صورتی قیچی کنید .

کشیدن الگوی بالاتنه

کشیدن الگوی بالاتنه

   قطعه ی شماره ۱ روی دولای بسته ی تور برش میخورد ( بهتر است برای این قسمت از تورِ جنس خوب استفاده کنید ) .در قطعه ی شماره ۲ ابتدا پنس لقی یقه را به اندازه ی لازم روی الگو کشیده و به پنس پهلو منتقل کنید ( خطوط زرد ) .مقدار لقی برای این یقه حدودا ۱٫۵ سانتی متر است .بعد از اینکه پنس لقی را به پنس پهلو منتقل کردید و طرح یقه را هم اصلاح کردید از روی الگوی شماره ۲ یه کپی تهیه کنید .

کشیدن الگوی بالاتنه

رسم الگوی بالاتنه

 الگوی اصلی را از خط برش عصایی قیچی کرده و پنس پهلو را به برش منتقل کنید .در الگوی کپی شده پنس پهلو به ساسونِ زیرِ سینه ( خط آبی ) منتقل میشود .(الگوی بالاتنه جلو)این الگو در واقع الگوی آستریِ بالاتنه است .اگر میخواهید دانتلِ روی بالاتنه رو هم به صورت برش دار بدوزید باید دانتل را دقیقا مشابه بالاتنه ی اصلی برش بزنید بعد از برش , دانتل و قطعاتِ لباسِ اصلی روی هم قرار میگیرند و از خطوط دور تا دور و وسطشان به هم کوک زده میشوند و بعد جوری لباس دوخته میشود که انگار دانتل و پارچه یک لایه هستند .در آخر هم آستری به لباس اصلی دوخته شده و تورِ خط وسط جلو بین آستری و تنه ی اصلی قرار گرفته و دوخته میشود .کشیدن الگوی بالاتنه کشیدن الگوی بالاتنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس