۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

نکات انتخاب چرخ خیاطی مناسب

نکات انتخاب چرخ خیاطی مناسب

در این مقاله نکات انتخاب چرخ خیاطی مناسب رو برای شما عزیزان توضیح میدهیم. چرخ خیاطی ها به دو دسته کلی چرخ خیاطی خانگی و صنعتی تقسیم می شوند. برای افرادی که خیاطی را بطور حرفه ای دنبال می کنند و این کار منبع درآمد آنهاست، چرخ خیاطی صنعتی گزینه مناسب تری است .اما اگر تنها به دلیل علاقه خود و انجام کارهای ساده خیاطی می کنید ، چرخ خیاطی خانگی را به شما پیشنهاد می کنیم. در این مقاله چرخ خیاطی های خانگی مد نظر ما هستند. چرخ خیاطی های خانگی نسبت به صنعتی از سرعت کمتری برخوردارند، اما امکان هر نوع دوختی را فراهم می کنند و مناسب استفاده خانگی هستند.

در بازار ، انواع مختلف چرخ خیاطی ، از برندهای مختلف با امکانات گوناگون و قیمت های متفاوت موجود است . اما شما هنگام خرید آن به چه نکاتی باید توجه کنید تا نیازتان را کامل برطرف کند؟

اول از همه به این فکر کنید که می خواهید چه مقدار بودجه به این کار اختصاص دهید؟ وقتی وارد مغازه می شوید با انواع چرخ خیاطی با قیمت های مختلف مواجه خواهید شد و با در نظر داشتن حدود بودجه راحت تر می توانید تصمیم بگیرید.

به وزن چرخ خیاطی توجه کنید. هر چقدر چرخ خیاطی سبک تر باشد حمل و جابجایی آن برای شما ساده تر خواهد بود ؛ اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که سبکی بیش از حد ، به این معنی است که ممکن است از کیفیت آن کاسته شده باشد .

نکته بعدی امکاناتی است که چرخ خیاطی در اختیار شما قرار می دهد ، برخی از چرخ خیاطی ها تنها امکان دوخت ساده را دارند ، اما داشتن قابلیت دوخت های مختلف ، به شما این امکان را می دهند تا اموری مثل تزیین لباس ، دوخت حاشیه لباس، پس دوزی و غیره را انجام دهید و حتی اگر شما یک خیاط تازه کار باشید، لباسی خوش دوخت ،  هنرمندانه و حرفه ای خواهید دوخت. از دیگر امکانات چرخ خیاطی می توان دوخت دکمه و ایجاد راه دکمه را نام برد.

چرخ خیاطی های ماکو گرد از ماکو دراز بهترند ، زیرا سر و صدای کمتری ایجاد می کنند.

وجود سیستم فشار دهنده قوی در چرخ خیاطی ، برای مواقعی که قصد ضخیم دوزی دارید، مفید است و فشار کمتری به چرخ خیاطی وارد می کند.

بهتر است چرخ خیاطی بخرید که نمایندگی مجاز و خدمات پس از فروش داشته باشد تا چنانچه دچار مشکل شد ، قطعات آن برای تعمیر موجود باشد.

سوزن نخ کن از دیگر امکانات چرخ خیاطی است ، که حتی اگر یک خیاط حرفه ای باشید، وجود این مزیت کار شما را راحت تر و سریع تر خواهد کرد.

بازوی آزاد در چرخ خیاطی،  برای دوخت سر آستین‌ها و جیب‌های پاکتی استفاده می‌شود ، به نظر ما  وجود بازوی آزاد  در چرخ خیاطی یکی از امکانات ضروری است.

اکثر چرخ خیاطی های مدرن امکان دوخت به سمت جلو و عقب را دارند،  اما بهتر است هنگام خرید به این نکته هم توجه نمایید.

در بازار ایران دو چرخ خیاطی ژانومه و کاچیران محبوبیت زیادی دارند و چرخ خیاطی های ژانومه به نسبت گرانتر هستند.

نکات انتخاب چرخ خیاطی مناسب

ترفند های چرخ خیاطی

ممکن است گاهی در کار با چرخ خیاطی مشکلاتی برای شما پیش بیاید که نیاز به تعمیر اساسی نداشته و با کمی حوصله و دقت می توانید آنها را برطرف کنید. اگر کار با چرخ خیاطی را تازه شروع کرده اید ، حتما نکات زیر برای شما مفید خواهد بود.

ممکن است برای شما پیش بیاید که جریان برق در چرخ خیاطی شما وجود داشته باشد اما کار نکند و صدای وزوز بشنوید. در این حالت پیشنهاد می کنیم قبل از مراجعه به تعمیرگاه ، ابتدا قسمتی که تسمه در آن قرار دارد را بررسی نمایید. معمولا دلیل این مشکل پیچیده شدن نخ دور محور تسمه است. با جدا کردن نخ ، اگر چرخ خیاطی شما مشکل دیگری نداشته باشد ، کار خواهد کرد.

اگر بعد از مدتی کار متوجه شدید سوزن شما کند شده است ، برای تیز کردن آن یک سمباده معمولی را زیر سوزن چرخ خیاطی قرار داده و چند بار سوزن را درون آن فرو کنید ، سوزن دوباره مانند اولش تیز خواهد شد .

گاهی هنگام خیاطی نخ ماسوره دائم پاره می شود ، دلیل آن ممکن است یکی از موارد زیر باشد :

  • ماسوره در داخل ماکو بدرستی قرار نگرفته باشد .
  • نخ ماسوره درست پیچیده نشده یا اینکه خیلی محکم باشد .
  • درجه کشش نخ تنظیم نیست .
  • نخ ماسوره از نوع نا مرغوب است .
  • نخ ماسوره گره دار است .
  • پیچ ماکو سفت و محکم است .

چنانچه چرخ خیاطی شما هنگام خیاطی سر و صدای بیشتر از معمول دارد باید به دو نکته توجه کنید ، یکی اینکه که نخ مصرفی مناسب آن پارچه نیست و ضخامت آن بیش از حد است و دیگر آنکه چرخ خیاطی احتیاج به روغن کاری دارد. معمولا بعد از دوخت چند لباس یا ۷ ساعت کار ، چرخ خیاطی به روغن کاری احتیاج پیدا می کند . روغن کاری منظم عمر مفید آن را افزایش می دهد.

دوخت ناقص در چرخ خیاطی معمولا به دلیل سوزن نامناسب و کج است. برای رفع این مشکل فقط کافی است سوزن را عوض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس