مقالات

مانتو پیله دار بلند

در این مقاله می خواهیم مانتو پیله دار بلند را آموزش دهیم . برای دوخت این مدل مانتو بهتر است که از الگوی بالاتنه با پنس سرشانه استفاده کنید .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

      ابتدا قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند می کنیم .پایین دامن مانتو را به اندازه ی ۳ سانتی متر فون کرده و به زیرِ بغل به صفر برسانید ( خط بنفش ) .پنس سرشانه را به پنس فرانسوی منتقل کرده و طول پنس رو ۳ سانتی متر کوتاه کنید .(آموزش دوخت مانتو بلند)به خط وسط جلو به اندازه ی ۲ الی ۲٫۵ سانت برای روی هم گرد دکمه و جادکمه اضافه کنید ( خط آبی ) .طرح یقه هفت را به صورت هلال روی الگو بکشید ( خط قرمز ) .خطوط ساسون جلو را پاک کنید .الگوی جلو تکمیل شد.

مانتو پیله دار بلند

   الگوی پشت کاملا ساده است فقط پایین آن به اندازه ی ۳ سانت فون شده و به خط باسن به صفر میرسد مگر اینکه بخواهید در قسمت پشت هم پیلیهای ریز داشته باشید که در آن صورت الگوسازی پشت هم مثل جلو انجام میشود.در مرحله ی دوخت روی خطوط زرد پیلیهای ریزی دوخته میشود تا مقدار ساسون جلو و مقداری که از پهلو به خط کمر اضافه شد تبدیل به پیلیهای یک طرفه ی ریز کنید .دوخت این پیلیها قاعده ی خاصی ندارد فقط باید با انگشت پیلیها را به سمت خط وسط جلو تا بزنید . سعی کنید اندازه ی پیلی ها و فاصله ی آن ها با همدیگر برابر باشند .موقع تا زدنِ پیلیها آن ها را با سنجاق ثابت کرده و در نهایت روی خط کمر در قسمتی که پیلی ها را تا زدید با نخِ همرنگِ پارچه یک دوخت بروید تا پیلیها ثابت شوند. ( خط صورتی )

مانتو پیله دار

   برای الگوسازیِ آستینِ این مدل ابتدا از خط آرنج به اندازه ی ۸ الی ۱۰ سانتی متر بیایید پایین و خطی موازی با خط مچ روی الگو رسم کنید ( خط آبی ) .الگو را از خط آبی قیچی کنید .(اموزش گام به گام خیاطی مانتو)در قطعه ی پایینِ آستین خطوط زرد را بکشید .خطوط زرد را از پایین تا نقاط صورتی قیچی کنید . دقت کنید که در این مرحله نقاط صورتی نباید قیچی شوند و الگو در این قسمتها دقیقا به اندازه ی یک نقطه وصل میماند .(رسم الگوی آستین ساده)

 

بین خطوط زرد را به اندازه ی ۶ الی ۸ سانتی متر اوزمان بدهید .به خطوط کنارِ آستین در خط مچ به اندازه ی نصف اوزمانی که بین خطوط زرد داده بودید اضافه کرده و به خط آبی به صفر برسانید ( خطوط قرمز ) .در مرحله ی دوخت این اوزمانها تبدیل به چین یا پیلیهای ریز در خط مچ میشوند و در نهایت به لبه ی خط مچ یه نوار اریبِ پهن دوخته میشود.

Recent Posts

آموزش الگوی بدون پنس

امروز قصد داریم در سری آموزش رایگان الگوسازی و خیاطی، آموزش الگوی بدون پنس رو…

1 هفته ago

آموزش الگوی آستین شومیزی

بعد از رسم الگوی شومیزی در آموزش خیاطی میریم سراغ رسم الگوی آستین شومیزی. برای…

1 هفته ago

آموزش الگوسازی و دوخت یقه کرواتی

برای الگوسازی و دوخت یقه کرواتی شما میتونبد شما میتونید از قسمت وسط جلوی یقه…

1 هفته ago

آموزش طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف

سلام خدمت شما همراهان خوب آکادمی پارس طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف داریم این…

1 هفته ago

آموزش طراحی لباس عروس

امروز صفر تا صد یک طراحی لباس عروس رو با ما همراه باشید. طراحی لباس…

1 هفته ago

آموزش طراحی لباس با آبرنگ

سلام  خدمت هنرجویان خوب اکادمی پارس  کاری که  میخوایم الان باهم دیگه انجام بدیم یه…

2 هفته ago