۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

مانتو مجلسی

آموزش الگوی مانتو مجلسی

در این مقاله آموزش یک مانتو با طرح اوزمان اریب را داریم . دوخت مانتو مجلسی (آموزش دوخت مانتو بلند) ساده است؛ شما با توضیحات رسم الگو (آموزش الگو مانتو تنگ)در این مقاله می توانید به راحتی این مانتو را بدوزید. ابتدا الگوی اولیه بالا تنه را رسم می کنید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

رسم الگو

   اگر می خواهید مانتو اندامی در تن قرار بگیرد یک دوم دور سینه را +۵ کنید .الگوی جلو را کامل می کشید.ساسون سرشانه را ۴ در نظر بگیرید.یقه را از گودی گردن ۲سانت، از گودی پشت ۰٫۵ تا ۱ سانت و از سرشانه پشت و جلو ۱سانت گشاد کنید.ساسون سرشانه را انتقال میدهیم به یک سوم ابتدای یقه و بعد از بستن پنس،فضای آن به این نقطه منتقل میشود.همانطور که میبینید این مانتو هیچ ساسون دیگری ندارد!شما فقط از پشت و پهلوها ساسون میگیرید.خط زیر سینه را مشخص میکنیم.

آموزش دوخت یقه

مانتو مجلسی

   اینجا ۴تا اوازمان دو طرفه اریب داریم که روی لباس تبدیل به پیله شده است.از زیر سینه ۵-۶ سانت پایین می آییم و علامت میزنیم (نقطه آ).  این اولین نقطه ی اولین اوازمان است .از سمت مقابل الگو هم حدود ۴-۵سانت از خط کمر پایین می آییم (نقطه ب) و این دو نقطه را بهم وصل میکنیم.از خط کمر حدود ۸سانت پایین می آییم و علامت میزنیم. (نقطه ج) و از سمت مقابل هم  ۴سانت از خط باسن بزرگ پایین می آییم  (نقطه د) و این دو نقطه را بهم وصل میکنیم.بین این دو خطی که رسم کردید ۲خط دیگر در نظر میگیرید؛ طوری که فاصله ی خطوط سمت راست حدود ۲ تا ۲٫۵سانت باشد و فاصله ی خطوط سمت چپ ۴تا ۴٫۵سانت .الگو را از این ۴خط قیچی کرده و زیر آن اوازمان میدهید.

مانتو مجلسی بلند

    میتوانید اوازمان ها را ۲یا ۴سانتی در نظر بگیرید.و یا اوازمان ها را به اندازه ی فاصله ی بین خطوط در نظر بگیرید.به طوری که از سمت راست که شروع میشود ۴سانت و به سمت چپ که خط میشود ۸سانت باشد.بعد از تموم شدن الگو را از خط وسط جلو جدا کنید.۲سانت روی همگرد در نظر بگیرید.سجاف و ۴-۶سانت طراحی کنید.

مانتو مجلسی

 رسم الگوی آستین

   الگوی اولیه آستین(انواع آستین) را میکشیم.برای اینکه کاپ آستین ایستاده تر و مثل تصویر قرار بگیرد باید کاپ آستین ۲-۳سانت بالاتر ببریم و آستین(آموزش دوخت آستین مچی) هم مقداری از حلقه آستین بزرگتر در نظر بگیریم. در زمان دوخت ۲-۳سانت حدودا خرد میدهیم قسمت کاپ و اطراف آن را تا آستین به این شکل ایستاده شود.خط وسط آستین را رسم میکنیم. خط کف حلقه ر رسم میکنیم .از خط وسط دو طرف آستین را از هم جدا میکنیم.از خط وسط کاپ با فواصل ۲تا ۲٫۵ سانتی ۳ خط موازی رسم میکنیم. در دو طرف که آخرین خط به خط کف حلقه یا حدودش ختم میشود(اگه کمی بالا یا پایین شد ایرادی ندارد) .حالا بین خطوط و برش زده و ۴سانت اوازمان بین هر دو خط ایجاد کنید.دقت کنید که اوازمانها دو طرفه هستند.

مانتو مجلسی

مانتو مجلسی ۲۰۱۸

   برای دوخت این مانتو باید خیلی دقت کنید.اول از همه جهت بستن پیله ها رادقت کنید.اولین پیله ها از خط گردن تا نوک سینه هستند که برای باز نشدن باید یک دوخت تمیز از روی کار داشته باشید و انتهای خطوط اوازمان و تا نوک سینه بهم چرخ کنید.بعد از اون پیله های جلو است که جهت آن رو به پایین است.یعنی شما باید پیله هارا بالا ببرید تا روی کار پیله ها رو به پایین دیده شوند.اینجا خیلی دقت کنید که وقتی دو طرف مانتو را روی هم می آورید خطوط دقیقا باید در امتداد هم قرار بگیرند.پس زمانی که الگو از وسط جدا شد و روی همگرد رسم کردید باید خطوط و تا انتهای رویهمگردها ادامه بدهید.

پیله های آستین هم رو به بالا هستند.برای پشت می توانید از برش راسته یا ساسون استفاده کنید.

مانتو مجلسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس