مقالات

فیلم آموزش جیب آکاردئونی یا بادبزنی

با آموزش جیب آکاردئونی مناسب برای کاپشن و بارانی که بسیار هم جادار هستش در خدمت شما عزیزان هستیم. در ادامه ایم فیلم آموزشی را میبینیم که توسط آکادمی پارس صداگذاری شده است.

لوازم لازم : پارچه ، کاغذ الگو ، خط کش ، مداد ، ماژیک ، صابون خیاطی ، نخ دوخت و دوز در دو رنگ ، قیچی پارچه ، قیچی کاغذ ، سوزن ته گرد روی کاغذ یک مستطیل رسم می کنیم ( با ابعاد دلخواه برای جیب ) دو طرف کار و قسمت پایین دو تا اوازمان 2 تا 5/3 سانتیمتری می دهیم که این عدد ثابت می باشد ( می تواند 5/2 سانتیمتر هم باشد ) و دو تا مستطیل بزرگتر می کشیم.

فیلم آموزش جیب آکاردئونی

تقاطع اولیه را در نظر می گیریم و یک خط عمود از طرفین به آن وصل می کنیم و به خط عمودی که رسم کرده ایم یک خط عمود دیگر نیز وصل می کنیم ، باید کنج های پایینی مستطیل ها یا 3 نقطه را به کمک یک خط اریب از دو طرف به هم وصل کنیم ، در واقع 3 مرتبه این خطوط را رسم و دقت می کنیم که خطوط کاملا عمود باشند . در مرحله بعد الگو را روی پارچه گذاشته و این خطوط را به آن انتقال می دهیم و با نخ کوک درشت مشخص می کنیم.

برای زاپاس گذاری در این جیب ، در قسمت پایین و کنج ها 1 سانتیمتر و برای بالای جیب 2 سانتیمتر در نظر می گیریم . پهلو ها ، قسمت پایین و بالا را سردوز می زنیم و در مرحله بعد زاپاس مربوط به دهانه جیب را به سمت پشت کار که 2 سانتیمتر هست را تا زده ، اتو و کوک می زنیم . زاپاس قسمت پایین کار را که 1 سانتیمتر در نظر گرفته شده هم به سمت پشت کار تا ، اتو و کوک می زنیم . زوایایی که در گوشه کار ایجاد می شود را با قیچی می بریم.

بعد از اینکه پهلوها و قسمت پایین کار را با کوک دوختیم ، کار را از پشت و رو کامل اتو می کنیم ( خط نزدیک پهلوی جیب) خط در قسمت پهلو ها و پایین را به روی کار برمی گردانیم و اتو می زنیم و بعد خط دوم را به پشت کار بر می گردانیم و اتو می کنیم و خط دوم را به پشت کار برگردانده و اتو می زنیم ، این کار در هر 3 وجه انجام می شود تا حالت آکاردئون یا بادبزنی پیدا کند.

گوشه های کار را با زاویه 45 درجه روی هم قرار می دهیم و دوخت کنج ها را انجام می دهیم (دوخت کنج ها به شکل زاویه ای انجام می شود) زاپاس یک سانتیمتری را سبک می کنیم ، وسطش را چرت می زنیم تا راحت تر به پشت برگردانده شود و اصطلاحا بخوابد. می توانیم زاویه های مثلثی شکل را که از کار بیرون زده با قیچی می بریم و بعد لبه دور تا دور کار و قسمت بالایی را دوخت نیش می زنیم. محل جیب را روی لباس مشخص کرده و با کوک فیکس می کنیم و در نهایت با چرخ دوخت نیش می زنیم. نخ های اضافه را با قیچی از سطح کار حذف می کنیم و 3 سانتیمتر بالایی و طرفین جیب را مجددا دوخت می زنیم تا محکم تر شود .

Recent Posts

آموزش الگوی بدون پنس

امروز قصد داریم در سری آموزش رایگان الگوسازی و خیاطی، آموزش الگوی بدون پنس رو…

1 هفته ago

آموزش الگوی آستین شومیزی

بعد از رسم الگوی شومیزی در آموزش خیاطی میریم سراغ رسم الگوی آستین شومیزی. برای…

1 هفته ago

آموزش الگوسازی و دوخت یقه کرواتی

برای الگوسازی و دوخت یقه کرواتی شما میتونبد شما میتونید از قسمت وسط جلوی یقه…

1 هفته ago

آموزش طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف

سلام خدمت شما همراهان خوب آکادمی پارس طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف داریم این…

1 هفته ago

آموزش طراحی لباس عروس

امروز صفر تا صد یک طراحی لباس عروس رو با ما همراه باشید. طراحی لباس…

1 هفته ago

آموزش طراحی لباس با آبرنگ

سلام  خدمت هنرجویان خوب اکادمی پارس  کاری که  میخوایم الان باهم دیگه انجام بدیم یه…

2 هفته ago