۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

طریقه برش پارچه مخمل

طریقه برش پارچه مخمل

  در مقاله ی طریقه برش و دوخت پارچه مخمل را به توضیح یک سری از نکات در رابطه با این جنس از پارچه می پردازیم. مخمل (انواع پارچه) در انواع مختلف و از الیاف گوناگون بافته می شود، همان گونه که از به هم پیوستن الیاف مختلف تهیه می شود؛ مانند مخملی با الیاف ابریشمی بر روی زمینه نخی.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

طریقه برش پارچه مخمل

   بهترین نوع مخمل، مخمل ابریشمی می باشد که از ابریشم طبیعی خالص بافته می شود. مخمل نخی، گونه ای دیگر از مخمل است. در مخمل نخی، پرزها و زمینه هر دو از پنبه تهیه می شود. نوع دیگری از مخمل که سطح شفاف و براق دارد و از الیاف مصنوعی بافته می شود.


طریقه برش پارچه مخمل

طریقه برش پارچه مخمل

   قبل از برش(آموزش برش پارچه حریر)، تمام تکه های الگو را با علامت فلش از یک جهت و به طرف خواب الگو مشخص کنید. (معمولا مخمل های خواب دار را به طرف خواب پارچه می دوزند.)برای علامت گذاری هم از صابون خیاطی استفاده نکنید؛ زیرا، رد آن در سمت روی پارچه ثابت باقی می ماند. برای ثابت نگه داشتن الگو روی پارچه از سنجاق های بلند و نوک تیز استفاده کنید و همواره از قیچی تیز برای برش آن استفاده کنید.

 

طریقه برش پارچه مخمل

طرز برش پارچه مخمل

اتو کردن پارچه مخمل

   بهترین روش برای اتو کردن (اتوکاری لباس) مخمل این است که از (تخته ی مخصوص اتو کردن مخمل) استفاده کنید. پارچه را طوری روی تخته قرار می دهید که پرز پارچه داخل سوزن های تخته فرو رود و آن گاه از پشت پارچه آن را با ملایمت اتو بزنید.اما اگر این وسیله را نداشتید به صورت زیر عمل کنید:

   اتو را به طور عمود روی میز اتو قرار بدهید و آن را روی حرارت زیاد میزان کنید.بعد پارچه ای مرطوب روی اتو بیندازید تا بخار آن خارج شود. آن گاه درزها را با ملایمت روی اتو بکشید تا هم چنان که بخار پارچه مرطوب خارج می شود، اتو گردد.

روش برش پارچه مخمل

  برای دوخت پارچه مخمل راه دیگر این است که اتوی بخار را با فاصله ی چند میلی متر از درزها نگه دارید تا به وسیله ی بخار، چروک درز بر طرف شود.سپس همان گونه که پارچه مرطوب است، روی درزها بُرِس بکشید تا خواب پارچه از بین نرود و پارچه برق نیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس