۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

طراحی لباس در ایران

طراحی لباس در ایران شغل لوکس است. بشر از زمان های بسیار دور برای رفع نیاز خود نسبت پوشش ، به فکر استفاده از امکانات محیط افتاد و پس از شناخت محیط و نحوه ی استفاده از امکانات آن کم کم در نوع پوشش خود تغییراتی به وجود آورد تا این که پس از گذشت سالیان پی در پی، لباس به معنای امروزی و با فرم های مناسب به وجود آمد.

طراحی لباس در ایران

طراحی لباس در ایران

“سارا مهدیان” از طراحان لباس اینگونه می گوید : در کشور ایران دسترسی به منابع رشته طراحی لباس خیلی کم می باشد  و کتاب های ترجمه‌ شده کم هستند . این  کاستی در منابع  یکی از موضوعاتی است که باعث سخت شدن شرایط تدریس و فراگیری آموزش می شود. .وی افزود : در دانشگاه‌های اروپایی خیلی ریشه‌ای به عمق همه موضوع‌ ها رسیدگی می شود. اکثر مردم بر این باورند که چون طراحی لباس با خیاطی و طراحی در ارتباط است پس یک موضوع سرگرم کننده می باشد ولی در واقع  این کار ، صنعت بزرگی است که می‌تواند اشتغال زایی زیادی به همراه داشته باشد .  طراحان خارجی مشکلی برای طراحی انواع خاصی از لباس ندارند در صورتیکه در ایران همه به این فکر می‌کنند که باید لباسی طراحی و تولید کنند که بتوانند آن را بفروشند، بنابراین همه به طراحی مانتو پرداخته اند و این کار خلاقیت آن‌ها را محدود کرده.

با توجه به صحبت های این طراح میتوان پی به مشکل طراحی لباس در ایران برد. مردم ایران در طراحی انواع لباس به دلیل محدودیت های دینی وشرعی دچار دغدغه هستند و همین موضوع باعث عقب ماندن ما از عرصه مد و پوشاک نسبت به کشورهای اروپایی شده است. اگر یک طراح دستش در طراحی و تولید انواع اثر باز باشد ، خلاقیت آن طراح نیز به کار افتاده و رشد می کند و دیگر تمام دغدغه اش پول درآوردن از این راه نیست و به این فکر نمیکند که فقط مانتو تولید کند و به فروش برساند.

طراحی لباس در ایران شغل لوکس است.طراحی لباس در ایران

طراحی مد و لباس

طراحی مد و لباس یک علم است و لازمه یک طراح لباس شدن داشتن تحصیلات و مهارت کافی در این زمینه می باشد. با اینکه کشور ایران در طراحی لباس با مشکلاتی مواجه است ، طراحان بسیاری تلاش زیادی برای تکمیل اطلاعات و انتقال آن ها به جویندگان این صنعت می کنند. البته که در این زمینه تلاش های بسیاری لازم است. یک مجموعه کامل از طراحی لباس شامل: مانتو، شلوار ، کت ، پالتو، شومیز و حتی طراحی اکسسوری ها اعم از کیف و کفش و زیورآلات و… می باشد که همه این ها به هم مرتبط هستند ودرواقع مکمل یکدیگر می باشند. این امر در کشورهای دیگر به خوبی رعایت می شود ولی متاسفانه در ایران به این صورت نیست و شاهد این هستیم که مانتوها در طرح های مختلف فقط با یک ساپورت ویا روسری ترکیب شده و عرضه می گردند. علاوه بر مشکلاتی که قبلا به آن ها اشاره کردیم مشکلاتی هم چون نبود فرهنگ کافی جهت خرید در مشتری و نامفهوم بودن کلیت مد در ایران باعث این می شود که یک طراح در کنار طرح خود به جزئیات نپردازد و یک مجموعه کامل و بی نقص ارائه ندهد چرا که میداند تمامی مجموعه اثر او به فروش نخواهند رسید و درنهایت فقط روی یکی دو مورد از مجموعه خود وقت می گذارد.

طراحی لباس در ایران

ناگفته نماند که در سال های اخیر زمینه سازی های بسیاری در این رابطه انجام گرفته و با توجه به تبادل اطلاعات افراد مطلع ، سطح آگاهی افراد نسبت به این موضوع بالاتر رفته. امید است که در آینده نزدیک شاهد بالاترین سطح آگاهی از طراحی لباس را در کشور عزیزمان ایران باشیم.

شما با شرکت در دوره های طراحی لباس آکادمی پارس میتوانید به یک طراح چیره دست تبدیل شوید.

طراحی لباس در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس