۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

طراحی لباس با گواش

طراحی لباس با گواش

در این مقاله به موضوع طراحی لباس با گواش (یادگیری طراحی لباس ) می پردازیم. واژه ی گواش در اصل فرانسوی بوده و به معنای شستشو است ، گواش نوعی آبرنگ کدر و غلیظ است که رنگدانه های آن از نوعی صمغ چسبیده تشکیل شده است . در آبرنگ یا نقاشی رنگ ها شفاف به نظر می رسند و شاید تفاوت عمده ی تکنیک گواش و آبرنگ در این باشد که در آبرنگ چنان که از نام آن بر می آید هنرمند برا ی ایجاد تونالیته ی رنگی رنگها را با آب ترکیب می کند و این ملایمت و شفافیت رنگها نیز از همین جا ناشی می شود حال این که در تکنیک گواش(تکنیک های تصویرسازی در مد ) اصولا از رنگ ها برای پوشاندن سطوح استفاده می شود و به تعبیر عامیانه تر در گواش رنگها یک پارچه و تخته تخته به کار برده می شوند .

طراحی لباس کردی

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

طراحی لباس با گواش

   در گواش برای تغییر درجه ی تاریکی و روشنی رنگها برخلاف آبرنگ معمولا از رنگ سفید استفاده می شود . اضافه کردن مقادیر متغیری از رنگ سفید درجه تاریک روشن رنگ گواش مورد نظر را تعیین می کند .

طراحی لباس با گواش

اموزش طراحی لباس با گواش

    در تکنیک گواش رنگ(گواش پنتل ) را  نبایدبیش از حد غلیظ برداشت ، زیرا که در غیر این صورت رنگ مورد نظر ظرف مدت کوتاهی فرو می ریزد .رنگ را نباید بیش از حد رقیق برداشت زیرا که در غیر این صورت ظهور لکه ها(لکه بری لباس ) و بریدگی ها در سطح کار ما حتمی خواهد بود . امروز از تکنیک گواش در زمینه ها و ابعاد متعددی استفاده می شود ، مهمتر از همه کاربرد گواش در زمینه های گرافیکی به ویژه پلاکاتها هست . به عبارت دیگر تکنیک گواش را در تبلیغات هنری چون طراحی پوسترها ، تصویرسازی ، طراحی لباس و غیره به کار می بندند.

طراحی لباس با گواش

 طراحی لباس با گواش

   در‎ طراحی لباس با گواش از سطوحی که مناسب آبرنگ هستند استفاده می شود. ابتدا طرح را انتقال داده و بوسیله گواش غلیظ‎ ‎زمینه را رنگ آمیزی کرده و با درجات تیره تر سایه روشن می زنیم‎ . ‎حال می توان‎ ‎برای القاء ضخامت جنسیت پارچه از تیغ یا کاتر و یا نوک سوزن سطح لباس را با خراش‎ ‎دادن ، بریده بریده کردن وخط خطی کردن بافت های متنوع داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس