۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

طراحی لباس با مداد رنگی

طراحی لباس با مداد رنگی

در مقاله ی طراحی لباس با مداد رنگی به معرفی این تکنیک و نکات آن در طراحی لباس می پردازیم. کاغذ های مناسب برای  تکنیک مداد رنگی (تکنیک های تصویرسازی در مد ) متنوع هستند. به غیر از کاغذهای صیقلی (کاغذ گلاسه) و کاغذ های خیلی زبر می‌توان از هر کاغذی استفاده کرد، از کاغذهای بسیار مرغوب گرفته تا کاغذ های بسته‌بندی. کاغذهای مرغوب ضخیم هستند و بافت کاملا فشرده دارند.حتی کاغذهای رنگی، به ویژه کم‌ رنگ نیز برای نقاشی با مدادرنگی بسیار مناسب هستند. بسته به درشتی بافت کاغذ و پرزهای آن، اثر هنری حالت متفاوتی به خود می‌گیرد.

طراحی لباس با مداد رنگی

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

طراحی لباس با مداد رنگی

طراحی لباس با مداد رنگی

تکنیک مداد رنگی

   مداد رنگی قابل کنترل ترین وسیله در طراحی لباس (فیلم آموزش طراحی لباس ) است. به راحتی نور و تیرگی را می توان ساخت . بهترین نوع آن مومی و یا پلی کروم است . نرم و چرب است و به خوبی در هم مخلوط می شوند و اثر قوی بروی کاغذ دارند مداد رنگی های خشک برای خط خطی کردن یا هاشور مناسب هستند . ولی چون نوک کوچکی دارد کار دیرتر تمام می شود و وقت گیر است.

طراحی لباس با مداد رنگی

اموزش طراحی لباس با مداد رنگی

   در شیوه ی سایه پردازی  خط‌ هایی که با مدادرنگی رسم می‌شوند کاملا بر روی هم قرار گرفته و محو می‌شوند تا رنگ آمیزی اثر پیوسته شود. به این ترتیب سایه-روشن، درجات تیرگی-روشنایی و حجم‌ها شکل می‌گیرند.در نقاشی می‌توان مدادرنگی را با دیگر وسایل نقاشی(وسایل شروع طراحی لباس ) مانند آبرنگ(آبرنگ آقامیری )، ایربراش و «ماژیک محو کن » ترکیب کرد. مداد آبرنگی نیز ابزار دیگری برای این کار است.

عکس طراحی لباس با مداد رنگی

   به جای این که تمام سطح را کاملا با سایه‌ روشن فشاری بپوشانید، می‌توانید برخی قسمت‌ها را با رنگ‌های مختلفی از یک خانواده، سایه‌روشن کنید. مثلا زرشکی، قرمز و صورتی از یک خانواده هستند و با کنار هم گذاشتن آن‌ها می‌توانید سایه‌روشن بسازید. با این روش دیگر مرحله‌ی آمیزنده‌ی بدون رنگ (مداد سفید) حذف می‌شود و صاف کردن سطح با رنگ روشن‌تر که روی رنگ تیره‌تر زده می‌شود انجام می‌گیرد.

طراحی لباس با مداد رنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس