۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

سبک شناسی مد و فشن

سبک شناسی مد و فشن

درادامه میخواهیم در مورد سبک شناسی مد و فشن صحبت کنیم.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

در سبک باروک و یا تِرند باروک پارچه های اشرافی اولین گزینه است که به خوبی میتواند این استایل را نمایان کند . رنگ طلائی و درخشان مزین کننده این پارچه هاست ولی نقره ای هم رنگ دوم تزئینی پارچه هاست. گلهای بزرگ و موتیف های گیاهی از شاخصه های دیگر این سبک است .مدل لباس ها اشرافی و ویکتوریائی است. تزئینات زیاد از حد به چشم میخورد طراحان ار هر چیزی که بتواند به تجملی بودن لباس و اکسسوری کمک کند ،دریغ نمیکنند.(طراحی اکسسوری)

نماد های باروک :
پارچه های ساتن
روبان گلدوزی های اشرافی و تجملی
تور حریر
رنگ طلائی و نقره ای و مشکی

باروک دورهای مملو از تجملات و تزینات افراطی وفور فرمهای منحنی وار و ضخیم و مورب واستفاده از پارچه های سنگین و جلوه فروشیهای افراطی است.

سبک شناسی مد و فشن سبک شناسی مد و فشن

سبک شناسی مد و فشن

ریشه این کلمه احتمالا واژه بارُکو پرتغالی به معنی مروارید صیقل‌نیافته بوده است. گروهی نیز بر این عقیده‌اند که معنای این واژه، پوچ، زشت، مضحک و عوضی است. این واژه در آغاز برای تمسخر این شیوه استفاده می‌شد. زیرا منتقدان معتقد بودند هرگز نباید بنایی ساخت که از اصول و عناصر بناهای یونیان و رومیان پیروی نکند؛ بناهای کلاسیک باید بر این اصول ساخته شوند و انحراف از آن‌را «کژسلیقگی اسف‌انگیز» می‌دانستند. اما پس از آن‌که این شیوه مورد توجه قرار گرفت، به معنای شکوه‌مند و پرتجمل استفاده شد.

دوران باروک شامل سراسر قرن هفدهم و اوایل قرن هجدهم است.(استایل کلاسیک)

سبک شناسی مد و فشن

سبک شناسی مد و فشن

اگرچه پیرامون واژه‌ٔ باروک صفت‌های مختلفی همچون نامأنوس، پرزرق و برق، و مجلل وجود دارد، اما تاریخ‌نویسان امروزی آن را فقط برای اشاره به شیوه‌ای خاص در هنر به کار می‌برند. توصیفی ساده اما مفید از شیوهٔ باروک آن است که هنر باروک، چارچوب اثر (بوم، سنگ یا صدا) را از کنش و حرکت انباشته می‌کند. هنرمندان باروک در آثارشان در پی خلق جهان‌هایی سراسر ساختارمند یافته بودند.

چنین شیوه‌ای، کاملا باب طبع اشراف بود که به ساختارهایی کامل و یک‌پارچه می‌اندیشید. سبک باروک، به سبب نیازهای کلیسا که کیفیت‌های هیجان‌انگیز و نمایشی هنر را برای جذاب‌تر ساختن آداب نیایش به کار می‌گرفت، نیز شکل گرفت. طبقهٔ متوسط نیز بر رشد و گسترش سبک باروک تأثیر گذاشت. برای نمونه، در هلند بازرگانان ثروت‌مند و نیز پزشکان، پرده‌هایی واقع‌گرایانه از چشم‌اندازها و صحنه‌های روزمره را به نقاشان سفارش می‌دادند.
نخستین بار در این دوره جامه مردان شکل کت و شلوارهای امروزی را به خود گرفت.
در این دوره پوشاک مردان بیش از زنان دچار دگرگونی شد.

 

لباس های فوق با الهام از سبک باروک طراحی شده و به نمایش درآمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس