۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

روش آسان تولید الگو لباس

روش آسان تولید الگو لباس

در این مطلب قصد داریم روش آسان تولید الگو را به شما آموزش دهیم تا بتوانید هر الگویی که مد نظر دارید ترسیم کرده و برای تولیدات پوشاک خود از آن استفاده کنید.

روش آسان تولید الگو

اولین قدم: خرید نمونه برای الگوی لباس

در بازار های پوشاک گشتی بزنید و نمونه لباس هایی که روی آن فعالیت دارید ، خریداری نمایید.سعی کنید نمونه هایی را انتخاب کنید که دارای طرحی زیبا بوده و تن خور آن خوب باشد.  خریداری نمونه لباس هزینه حساب نمی شود و فوائد زیادی برای یک تولید کننده دارد. پس خساست به خرج دادن در این مورد کاملا به ضرر فرد تمام می شود

روش آسان تولید الگو لباس

قدم دوم: تصویر برداری از نمونه

از تمامی نمونه پوشاک خریداری شده ،تصاویر واضحی را با یک دوربین تهیه کنید. سعی کنید از جهات مختلف و با جزییات عکس برداری کرده و آن ها ذخیره نماییید. این مرحله در قسمت های پایانی به کار خواهد آمد و برای اینکه پشیمانی به بار نیاید ،حتما این کار را انجام دهید.

قدم سوم: بررسی و یادداشت جزییات

لباس را کاملا بررسی کرده و جزییات آن را یادداشت برداری کنید . نوع و آموزش دوخت های انجام شده را تفکیک کنید و به خاطر بسپارید . مثلا اینکه کدام نواحی راسته دوزی شده یا از زیگزال استفاده شده است.  این بررسی باید به صورتی صورت گیرد که هیچ جزییاتی از قلم نیافتد. حتما قسمت های نمونه لباس را با متر اندازه گیری و یادداشت نمایید.

روش آسان تولید الگو لباس

قدم چهارم: شکافتن نمونه

با یک بشکاف ، اجزای اصلی و دوخت ها را بشکافید , اجزای آن را به صورت منظم بچینید. سعی کنید دقت کافی را در شکافتن دوخت ها به خرج داده تا در اجزای آن پارگی وجود نداشته باشد. به خاطر بسپارید که هر قسمت از اجزا با چه نوع دوختی به هم متصل شده بودند.

روش آسان تولید الگو لباس

قدم پنجم: الگو گیری اولیه

یک کاغذ الگو تهیه کرده و اجزای از هم گسیخته الگوی لباس را روی آن بچینید. قسمت هایی که میدانید زیر زیگزال دوخت نگردیده یا درحین دوخت از آن کاسته نشده را از قسمت هایی که این نوع دوخت روی آن انجام شده جدا کنید. با یک صابون یا مداد از اجزا الگو برداری کنید به طوری که نوع اول بدون تغییر و به همان شکل  و نوع دوم با فاصله ای مناسب از قسمت شکافته شده  ترسیم گردد. فاصله در نوع دوم به نسبت روش دوخت شماست ،مثلا اگر در زیگزال ۱ سانت را زیر چرخ میدهید ،فاصله را به همان اندازه معین کنید.

روش آسان تولید الگو لباس

در این جا الگویی همانند الگوی نمونه در اختیار دارید که باید آنرا برای نمونه گیری روی پارچه مورد نظر خود چیده و پارچه را از روی الگو برش دهید.  توجه داشته باشید که این مرحله فقط یک نمونه گیری می باشد و میخواهیم یک کار را از این الگو به ثمر برسانیم.

خرج کار و افکت های نمونه را از آن جدا نمایید و متریال مورد نظر خود را برای نمونه گیری تهیه کنید. سپس طبق جزییاتی که در مراحل قبل یادداشت کرده اید یا در ذهن سپرده اید و با استفاده از خرج کار های نمونه اولیه،  دوخت نمونه را شروع کرده و طی آن تغییرات دلخواه خود را اعمال کنید.

روش آسان تولید الگو لباس

قدم هشتم : بررسی و تکمیل نمونه گیری

نمونه دوخته شده را با تصاویری که از کار تهیه کرده اید و اندازه های یادداشت شده در مراحل پیشین مقایسه کنید . ایرادات و مغایرت ها را یافته و لیست کنید و در الگوی ترسیم شده تغییرات لازم را ایجاد کرده و این ایرادات را برطرف سازید و دوباره نمونه گیری کنید و این کار را تا زمانی که یک نمونه مناسب از آب درآید ادامه دهید.

قدم نهم : سایز بندی و تکمیل الگو

در این قسمت شما یک الگوی اصلاح شده را طبق نمونه لباس اولیه الگو برداری کرده اید (copycat) . می توانید این الگوی لباس را روی یک مقوا یا شابلون پیاده سازی کرده تا بتوانید از آن در برش های متعدد استفاده نمایید. الگوی لباس بدست آمده را بر طبق جداول موجود یا سایز های متفاوت خریداری شده سایزبندی کرده و طبق نیازتان سایز های متفاوت کار را نیز پیاده سازی کنید.روش آسان تولید الگو لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس