۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آستین کیمونو و طریقه رسم الگو به همراه ویدیو 0 تا 100

سلام دوستان عزیز، در این ویدئوی آموزشی برای شما الگوسازی آستین کیمونو را آماده کردیم با ما همراه باشید. برای کشیدن سرشانه افتاده ما اول میایم یک الگوی کیمونو می کشیم چون این مدل شومیز ما روی الگوی کیمونو قشنگ تر میشه.

آموزش الگوسازی آستین کیمونو

از لبه کاغذ قسمت بالا 7 سانتیمتر میایم پایین و یک خط افقی می کشیم که این نقطه میشه شماره 1، از شماره 1 به اندازه بلندی کف حلقه میایم پایین همینطور دوباره از شماره 1 به اندازه قد بالاتنه پشت میایم پایین از شماره 3 به اندازه فاصله نقطه 1 تا 3 به اضافه بلندی کف حلقه از نقطه 1 میایم پایین یا حالت آسونتر اینه که از شماره 3 به اندازه بلندی کف حلقه میایم پایین که میشه شماره 4 و از شماره 1 تا 5 هم میشه قد لباس که در این مدل قد لباس تا همون شماره 4  یعنی خط باسن کافی است، خط افقی این عددها رو رسم می کنیم.

نحوه رسم الگوی آستین

از شماره 2 به اندازه کارور جلو به سمت چپ میریم و از این نقطه یک خط عمود می کنیم به بالا و پایین الگو، از نقطه 6 به اندازه یک دوم گشادی کف حلقه که اگر بخوایم آزادتر باشه یک دوم گشادی کف حلقه و اگر بخوایم نرمال باشه به اندازه یک سوم میریم به سمت چپ و یک خط عمود می کنیم به سمت پایین.

آستین کیمونو

الگوی آستین

از نقطه 3 به اندازه قد بالاتنه جلو بالا میریم علامت می زنیم که میشه نقطه 8، از نقطه 8 یک خط افقی رسم می کنیم، بعد از نقطه 8 به اندازه گشادی یقه پشت به اضافه 1 سانتیمتر به سمت راست میریم میشه نقطه 9 و همینطور گشادی یقه پشت به اضافه 2 سانتیمتر به سمت پایین میایم که میشه نقطه 10، نقطه 9 را به نقطه 10 هلال می کنیم که میشه هلال یقه جلو.

آستین کیمونو و روش رسم الگوی آن

بعد از نقطه 9 یک خط افقی می کشیم که طول این خط برابر با اندازه سرشانه به اضافه قد آستین، اگر آستین رو ما به فرض 60 سانتیمتر بگیریم و سرشانه رو 11 سانتیمتر باید 71 سانتیمتر بیایم جلو که میشه نقطه 11، بعد از نقطه 11، 10 الی 15 سانتیمتر میایم پایین میشه نقطه 12، حالا نقطه 9 را به نقطه 12 وصل می کنیم که طول این خط باید اندازه سرشانه به اضافه قد آستین باشه بعد که اندازه زدیم از نقطه 12 به اندازه یک دوم دور مچ پایین میایم وقتی می خوایم اندازه دور مچ رو علامت بزنیم باید خط عمود باشه، دوباره از نقطه 13 یک خط عمود رسم می کنیم و بعد میریم سراغ پهلو.

الگوسازی آستین از نوع کیمونو

در خط پهلو از نقطه 7، 3 الی 4 سانتیمتر میایم پایین و 3 الی 4 سانتیمتر میریم بیرون، این نقطه را علامت می زنیم، این خط را تا پایین عمود می کنیم، اگر می خوایم پهلومون صاف باشه ولی اگر می خوایم یکم فون باشه در قسمت لبه لباس بیشتر از 4 سانتیمتر بیاین بیرون که حالت فون بگیره و بعد از این نقطه هلال می کنیم به خط آستین.

مرسی که تا پایان این ویدئو همراه ما بودید، برای آموزش سرشانه افتاده که ادامه الگوسازی همین مدل هست رو در ویدئوهای بعدی ما دنبال کنید، اگر سوالی داشتید برای ما کامنت بذارید حتما به شما پاسخ میدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس