۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

دانلود کتاب آموزش دوخت مانتو

دانلود کتاب آموزش دوخت مانتو

با مقاله ی دانلود کتاب آموزش دوخت مانتو همراه ما باشید .(دانلود رایگان کتاب آموزش دوخت مانتو) در ادامه ی مقاله به آموزش یک مانتو جلو باز می پردازیم.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   برای این مدل مانتو باید از الگوی بالاتنه ساده ی بدون پنس و ساسون استفاده کنید . ابتدا قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .دامن الگو را از خطوط پهلو به اندازه ی ۲٫۵ الی ۳ سانتی متر فون کرده و به خط باسن به صفر برسانید ( خطوط قرمز ) .از خط وسط جلو به اندازه ی ۲ سانتی متر داخل شده و خطی موازی با خط وسط جلو رسم کنید ( خط سبز ) .

 

دانلود کتاب آموزش دوخت مانتو

   از گوشه ی گردن به اندازه ی ۱ سانتی متر خارج شده و طرح یقه را به صورت هفتی به خط سبز وصل کنید ( خط زرد ) .هلال گردنِ پشت را از گوشه ی گردن و وسط پشت به اندازه ی ۱ سانتی متر گشاد کنید.  ( خط زرد )

 

حالا الگو را از خطوط سبز و زرد قیچی کنید .از روی خطوط بنفش یک کپی تهیه کنید . این کپی میشود الگوی سجافِ مانتو .الگوی مانتو تکمیل شد .(الگوی مانتو مجلسی)برای الگوسازیِ آستین این مدل ابتدا به اندازه ی پهنای مچی منهای یک سانتی متر از خط مچ الگوی آستین بالا رفته و خط جدید مچ را رسم کنید ( خط صورتی ) .اگر پهنای دلخواه مچی شما ۵ سانتی متر باشه باید به اندازه ی ۴ سانتی متر از خط مچ بالا رفته و خط مچ جدید را رسم کنید .

 

کتاب آموزش دوخت مانتو

الگو را از خط صورتی قیچی کنید .به خط مچِ قطعه ی شماره ۱ به اندازه ی ۱ سانتی متر اضافه کنید ( خط سبز ) .دست خود را مشت کنید و دورِ مشتِ  را با متر اندازه بگیرید این اندازه را بعلاوه ی ۱ سانت کنید .خط سبزِ قطعه ی شماره ۱ را به اندازه ی حاصل نهایی دربیاورید یعنی از کناره های آستین از آن کم کنید ( خطوط قرمز ) تا به این اندازه دربیاید.(دانلود کتاب آموزش خیاطی با الگو)این کار برای این است که مچیِ این مدل دکمه خور نیست و اگر شما مچی را خیلی تنگ بگیرید دست از داخل مچی رد نمیشود یا به سختی رد میشود بنابراین لازم است مچی کمی گشاد باشد .قطعه ی شماره ۱ را از خطوط قرمز قیچی کرده و قرینه ی آن را در سمت دیگه ی خط سبز بکشید .این الگو یک بار روی دولای پارچه برش میخورد

 

آموزش دوخت مانتو

   در الگوی آستین از خط آرنج به اندازه ی ۴ الی ۶ سانتی متر بیایید بالا و خطی موازی با خط مچ روی الگو رسم کنید ( خط آبی ) . این خط خطِ برش آستین است .الگو رو از خط آبی قیچی کنید .قسمت بالای خط آبی ( قطعه ی شماره ۲ ) به همین شکل روی پارچه برش میخورد .در قسمت پایینِ خط آبی الگو رو از خطوط زرد قیچی کنید.بین خطوط زرد را به اندازه ی ۱۷ الی ۲۰ سانتی متر اوزمان بدهید ( خط قهوه ای ) .

 

دوخت مانتو

   این قطعه ی روی پارچه ی ساده برش میخورد .در مرحله ی دوخت ابتدا خطوط آبی و صورتی در قطعه ی شماره ۳ را چین کش کرده سپس خطوط آبیِ قطعه ی شماره ۳ و ۲ را به هم بدوزید .برای دوخت مچی ابتدا خطوط قرمز در قطعه ی شماره ۱ را به هم بدوزید .سپس این قسمت رو طوری از خط سبز تا بزنید که درزهای دوخت بیفته بین دولایه و مشخص نباشد .خطوط صورتیِ بالا و پایین آستین را به هم کوک زده و در نهایت این خطوط را به خط صورتیِ چین کش شده ی قطعه ی شماره ۳ بدوزید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس