مقالات

آموزش خیاطی پالتو دخترانه

در مقاله ی خیاطی اموزش رسم الگوی یک پالتو دخترانه را آموزش خواهیم داد . برای دوخت این پالتو ابتدا میزان آزادیِ الگو را بعد از رسم آن کمی بیشتر کنید چون زمانی که از پارچه ی ضخیم برای دوخت لباس استفاده میکنید اگر مقدار آزادی کم باشه لباس کمی تنگ میشود .پالتو زیپ دار زنانه

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

رسم الگوی پالتو

   قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید به پایینِ خط وسط جلو ۱ سانتی متر اضافه کرده و دامن الگو را از خط پهلو فون کنید .دور حلقه ی گردن را به اندازه ی ۰٫۵ الی ۱ سانتی متر در گوشه ی گردن و ۱٫۵ الی ۲٫۵ سانتی متر در وسط جلو گشاد کنید ( خط قرمز ) این مدل یقه ندارد .(الگوی لباس بچه گانه دخترانه)به خط وسط جلو حدود ۶ الی ۸ سانتی متر اضافه کنید تا الگو تبدیل به مدل ۴ دکمه بشود ( خط آبی ).

خیاطی اموزش

   محل قرار گرفتن جادکمه ها را روی الگو بکشید . اصولا برای پالتو اندازه ی جادکمه را بین ۲ الی ۲٫۵ سانت در نظر میگیرند که نیم سانتِ آن در سمت راستِ خط وسط جلو و بقیه ی آن در سمت چپِ خط وسط جلو کشیده میشود ( خطوط سبز ).حتما خطوط جادکمه رو بعد از برش در پشتِ پارچه با رولت و کاربن علامت گذاری کنید .جیبِ این مدل پالتو جیب فیلتابی است که دوخت آن مقداری مشکل می باشد.(آموزش جیب فیلتابی دو طرفه)

آموزش خیاطی

   برای الگوسازیِ پشتِ پالتو ابتدا دور حلقه ی گردن را به اندازه ی ۰٫۵ الی ۱ سانتی متر در گوشه ی گردن و ۰٫۵ الی ۱ سانتی متر در وسط پشت گشاد کنید ( خط سبز ) .حدود ۱۰ سانتی متر از حلقه ی گردن در وسط پشت پایین آمده و خطی عمود بر خط وسط پشت به سمت هلال حلقه آستین رسم کنید ( خط آبی ) .به خط وسط پشت در پایینِ خط آبی ۶ الی ۸ سانتی متر اضافه کنید ( خط قرمز ) .الگو رو از خط آبی قیچی کرده و هر تکه رای به صورت جداگانه روی دو لای بسته ی پارچه برش بزنید . دقت کنید که حتما خط وسط پشت و خطوط قرمز را پشت پارچه با رولت و کاربن علامتگذاری کنید .

پالتو دخترانه

   بعد از برش, تکه ی پایینِ الگوی پشت به این صورت درمیاید .در این مرحله شما باید خطوط زرد را که قبلا با کاربن پشتِ هر دو طرفِ این برش کشیدید به همدیگر کوک بزنید . دقت کنید که موقع کوک زدن خطوط زرد باید دقیقا روی خط قرمز قرار بگیرند یعنی خط قرمز باید بیفتد پشتِ خطوط زرد .بعد از اینکه خطوط زرد را به همدیگه کوک زدید پیلیِ پشت پالتو به شکل زیر درمیاید در این مرحله لازم است که اول خطوط زرد را روی خط قرمز ثابت کنید بعد با اتو پیلی را کاملا پرس کنید تا خط اتو دقیقا روی خطوط پیلی بیفتد .در مرحله ی بعد لازمه که ۱۰ سانتِ بالای خطوط زرد روابا چرخ بدوزید و در قسمت بالای خط آبی روی زاپاسِ پالتو هم یک دوخت بروید تا پیلی کاملا ثابت شود .بعد از اینکه پیلی به وسیله ی اتو و دوخت کاملا ثابت شد قطعه ی بالاییِ پشت پالتو را به قطعه ی پایینیِ آن بدوزید .

   برای آسترکشی پشتِ پالتو دخترانه میتوانید از همین الگو استفاده کنید فقط دقت کنید که به خط پهلوی الگوی آستری ۰٫۵ الی ۰٫۷۵ سانتی متر اضافه کنید تا آستری کمی آزاد تر از پالتو شود .دقیقا همین کارهایی که برای پشت پالتو روی پارچه ی اصلی انجام دادید روی پارچه ی آستری هم انجام بدهید .علاوه بر اینکه الگوی پشتِ آستری را دقیقا مشابه الگوی پشتِ پالتو برش زده و دوختید یه سجاف هم برای پشت به عرضِ ۶ سانتی متر روی الگو بکشید و کپی بردارید و روی پارچه ی اصلی برش بزنید ( خط صورتی ) .الگوی آستینِ معمولی هم یک بار روی دو لای پارچه ی اصلی و یک بار روی دو لای پارچه ی آستری برش میشود . فقط دقت کنید که مقدارِ زاپاسِ خط مچِ آستین در پارچه ی اصلی ۳ سانت و در پارچه ی آستری ۱ الی ۲ سانت باید باشد .

Recent Posts

آموزش الگوی بدون پنس

امروز قصد داریم در سری آموزش رایگان الگوسازی و خیاطی، آموزش الگوی بدون پنس رو…

2 هفته ago

آموزش الگوی آستین شومیزی

بعد از رسم الگوی شومیزی در آموزش خیاطی میریم سراغ رسم الگوی آستین شومیزی. برای…

2 هفته ago

آموزش الگوسازی و دوخت یقه کرواتی

برای الگوسازی و دوخت یقه کرواتی شما میتونبد شما میتونید از قسمت وسط جلوی یقه…

2 هفته ago

آموزش طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف

سلام خدمت شما همراهان خوب آکادمی پارس طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف داریم این…

2 هفته ago

آموزش طراحی لباس عروس

امروز صفر تا صد یک طراحی لباس عروس رو با ما همراه باشید. طراحی لباس…

2 هفته ago

آموزش طراحی لباس با آبرنگ

سلام  خدمت هنرجویان خوب اکادمی پارس  کاری که  میخوایم الان باهم دیگه انجام بدیم یه…

2 هفته ago