۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

خرید الگوی اماده مانتو

خرید الگوی اماده مانتو

با مقاله ی خرید الگوی اماده مانتو همراه ما باشید برای خرید الگو می توانید به سایت پارس دوک مراجعه کنید . در ادامه به آموزش رسم الگوی مانتو می پردازیم .

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

این مدل مانتو آستین کیمونو است .ابتدا در امتداد موازنه ی سینه یک خط بکشید ( خط قرمز ) .پنس سرشانه را بسته و به خط قرمز منتقل کنید .برای این کار ابتدا خط قرمز را تا  موازنه ی سینه ( نقطه ی آبی ) قیچی کنید .یکی از خطوط پنس سرشانه ( خط سبز ) را تا نقطه ی آبی قیچی کنید .خط سبز را بیاورید روی خط صورتی و بچسبانید . به این ترتیب بین خط قرمز باز شده و در واقع پنس سرشانه به پهلوی لباس منتقل میشود .

خرید الگوی اماده مانتو

خرید الگوی اماده مانتو

   در مرحله ی بعد لازم است که مراحل آستین کیمونو کردن را روی الگو پیاده کنید ( این مدل مانتو رو به صورت آستین جدا هم میتونید بدوزید ) .(دانلود رایگان الگوی اماده مانتو)دقت کنید که این مدل آستین کیمونوی تنگ است و لازم نیست الگو یا آستین را خیلی گشاد در نظر بگیرید .قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .از خط مچِ آستین کیمونو به اندازه ی دلخواه ( ۳۰ الی ۳۵ سانتی متر ) بالا رفته و خطی موازی با خط مچ رسم کنید ( خط قرمز ) .لبه ی پایین مانتو را در پهلو به اندازه ی ۲ الی ۲٫۵ سانتی متر فون کنید ( خط سبز روشن ) .الگو را از خطی که در امتداد موازنه ی سینه کشیده بودید ( خط آبی ) قیچی کنید.

خرید الگوی اماده مانتو

   در مرحله ی بعد باید مقدار پنس را از قسمتِ پایینِ خط آبی قیچی کنید . به این ترتیب پنس به برش منتقل میشود .اگر بخواهید مانتو طبق مدل گشاد باشد ساسونهای جلو و پشت لباس را نباید بدوزید و در واقع باید این ساسونها را از روی الگو پاک کنید .قوس کمر در پهلوی الگو را با وصل نقطه ی زیر بغل به پایینِ الگو کاملا صاف کنید ( خط بنفش ) .الگوی جلوی مانتوی شما تکمیل شد .الگوی پشت را تبدیل به آستین کیمونو کنید .از خط مچ به اندازه ی دلخواه ( ۳۰ الی ۳۵ سانتی متر ) بالا رفته و خطی موازی با خط مچ رسم کنید. ( خط صورتی )

خرید الگوی اماده مانتو خرید الگوی اماده مانتو خرید الگوی اماده مانتو

الگو اماده مانتو

   فاصله ی خط کمر تا خطِ آبی در الگوی جلو را با متر اندازه بگیرید ( خط زرد ) .دقیقا به اندازه ی خط زرد در الگوی جلو از خط کمر در الگوی پشت بالا آمده و خطی از پهلو به خط وسط پشت رسم کنید ( خط قرمز ) .(الگوی آستین کیمونو به روش مولر)خطوط ساسون پشت را از روی الگو پاک کرده و خط پهلوی پشت را هم صاف کنید ( خط بنفش ) .الگوی پشت را از خط قرمز قیچی کنید .به خط وسط پشت در قسمتِ پایینِ خط قرمز ۱۶ سانتی متر اضافه کنید ( خط آبی ) .در یک دومِ این ۱۶ سانتی متر یک خطِ عمودی موازی با خط وسط پشت رسم کنید. ( خط آبی تیره )

خرید الگوی اماده مانتو خرید الگوی اماده مانتوخرید الگوی اماده مانتو

الگو مانتو

   در مرحله ی بعد کاغذ الگو را از خط آبی تیره به سمت پشت جوری تا بزنید که نقاط زرد دقیقا روی هم بیفتن بعد خط پایین دامن مانتو ( خط سبز ) را با رولت بکشید . این ردِ رولت که در پایینِ قسمت آبی افتاده میشه خطِ پایینِ اون ۱۶ سانتی که به وسط پشت اضافه کردید .الگوی پشت شما تکمیل شد .در هنگام دوخت خط وسط پشت روی دو لای بسته ی پارچه قرار میگیرد و وسط پشت یک پیلی دوقلو دوخته میشود .در قسمت بالای الگوی جلو و پشت الگو را از خطوط صورتی قیچی کنید .قسمت تنه ی الگوی جلو و پشت را روی پارچه ی طرح دار برش بزنید .قسمت پایینِ آستینِ جلو و پشت را از خطوط زرد به همدیگر بچسبانید و روی راهِ پارچه ی رنگ روشن برش بزنید .لبه ی مچِ آستین هم در نهایت کش دوخته میشود.خرید الگوی اماده مانتو خرید الگوی اماده مانتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس