۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

اموزش دوخت مانتو عبایی

اموزش دوخت مانتو عبایی

با اموزش دوخت مانتو عبایی همراه ما باشید . این مدل مانتو با الگوی بالاتنه ساده ی آستین کیمونو دوخته شده است .برای الگوسازیِ این مدل مانتو ابتدا قد الگوی جلو و پشت را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .(اموزش دوخت مانتو پانچو جلو باز)

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   سپس دورِ الگوی پشت را قیچی کنید و الگوی پشت را در امتدادِ حلقه ی گردنِ جلو کپی کنید.از نقطه ی زرد به اندازه ی ۸ سانتی متر به سمت راست رفته و از آنجا طرح یقه را طبق خطوط آبی روی الگو بکشید .

اموزش دوخت مانتو عبایی

اموزش دوخت مانتو عبایی

   از گوشه ی گردن روی خط سرشانه به اندازه ی طولِ سرشانه به سمت چپ رفته و علامت بزنید ( خط صورتی ) .انتهای خط صورتی را به صور هلال به زیر بغل وصل کنید ( خط قرمز ) .(اموزش گام به گام خیاطی مانتو)پایینِ دامن مانتو را به اندازه ی ۷ الی ۱۰ سانتی متر فون کرده و به زیر بغل به صفر برسانید ( خط قهوه ای ) .الگو را از خط قرمز قیچی کرده و آستینِ جلو و پشت را از خط سرشانه ( خط سبز ) به هم بچسبانید تا الگوی آستین به صورت یک تکه دربیاید .این الگو به صورت جداگانه روی دولای پارچه برش میخورد دقت کنید که موقع چیدمانِ الگو روی پارچه خط سرشانه باید در راستای طولِ پارچه و موازی با تُرکی پارچه قرار بگیرد.(الگوی مانتو جلو باز ساده)

اموزش دوخت مانتو عبایی

آموزش دوخت مانتو عبایی

   در الگوی جلو انتهای خط باسن را با خطی هلال به انتهای خط آبی وصل کنید ( خط زرد ) .در الگوی پشت ابتدا خطوط قهوه ای و قرمز را دقیقا مثل الگوی جلو بکشید .الگو را از خط قرمز قیچی کرده و سرشانه ی آستین را به سرشانه ی جلو بچسبانید .سپس از خط باسن به اندازه ی خط زردِ الگوی جلو پایین آمده و قدِ الگو را به همان اندازه بلند کنید .یعنی طولِ خطوط زرد در الگوی جلو و پشت باید با هم برابر باشند.

اموزش دوخت مانتو عبایی

آموزش دوخت مانتو عبایی بدون الگو

   الگوی جلو را از خط زرد قیچی کرده و الگوی سجاف را طبق خطوط آبی روی الگوی جلو و پشت بکشید .از روی خطوط آبی یک کپی تهیه کنید . این کپی ها به صورت جداگانه روی پارچه برش میخورند .در مرحله ی دوخت ابتدا خطوط پهلوی جلو و پشت را از خطوط قهوه ای به هم بدوزید.خطوط سرشانه ی جلو و پشت را هم دوخته و پشت یقه را نصب کنید .سجافِ جلو و پشت را دوخته و سجاف جلو را به سمت پشتِ لباس برگردانید .

اموزش دوخت مانتو عبایی

سپس خطوط زردِ جلو و پشت را به همدیگر بدوزید .آستینِ مانتو را به خطوط قرمز دوخته و مچِ آستین بدوزید .در نهایت لبه ی خط پایین مانتو را داخل بگذارید.اموزش دوخت مانتو عبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس