مقالات

اموزش دوخت مانتو جلو باز

با اموزش دوخت مانتو جلو باز در خدمت شما هستیم . در این مقاله به آموزش رسم الگوی یقه این نوع مانتو می پردازیم . برای این مدل مانتو هم میتوانید از الگوی بالاتنه ساده استفاده کنید و هم میتوانید از الگوی بالاتنه با پنس سرشانه استفاده کنید.

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   ابتدا پنس سرشانه را به پنس فرانسوی تبدیل می کنیم .قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .خط سرشانه را امتداد بدهید ( خط قرمز ) .(الگوی مانتو جلو باز)  حالا از خط قرمز به اندازه ی ۸٫۵ سانتی متر پایین آمده ( خط سبز ) و خطی موازی با خط قرمز رسم کنید ( خط آبی).

اموزش دوخت مانتو جلو باز

   دور الگوی پشت مانتو را قیچی کنید و گوشه ی گردن پشت را جوری مماس با گوشه ی گردن جلو قرار بدهید که انتهای سرشانه ی پشت دقیقا مماس با خط آبی شود.قسمت حلقه ی یقه ی پشت و مقداری از خط وسط پشت را در امتداد خط قرمز و روی کاغذ الگوی جلو کپی کنید ( خطوط صورتی و بنفش ).

از گوشه ی گردن ( نقطه ی زرد ) به اندازه ی ۲ سانتی متر روی خط قرمز به سمت راست رفته و سپس علامت بزنید .از نقطه ی آبی به اندازه ی ۳ سانتی متر روی خط بنفش به سمت راست رفته و علامت بزنید .این دو علامت را به صورت کمی هلال به همدیگر وصل کنید ( خط زرد ) .(اموزش دوخت مانتو پانچو جلو باز)به اندازه ی بازیِ یقه از پایینِ حلقه ی گردن روی خط وسط جلو پایین آمده و علامت بزنید ( خط سبز ) .

اموزش دوخت مانتو

از انتهای خط زرد خطی صاف به علامتی که برای بازیِ یقه روی خط وسط جلو زده بودید بکشید ( خط سبز ) این خط خطِ شکست یقه نام دارد و حتما بعد از برشِ پارچه این خط شکست باید به وسیله ی کاربن و صابون پشت پارچه رسم شده و روی آن را کوک بزنید .در این مرحله باید به نسبتِ بازی یقه روی خط شکست لقی گرفته شود تا یقه کاملا روی بدن بخوابد و روی هوا نایستد .برای این مدل یقه یک پنسِ لقی به اندازه ی ۲ الی ۲٫۵ سانتی متر روی خط شکست کشیده و به موازنه ی سینه به صفر برسانید ( خطوط نارنجی ) .در این مرحله پنس لقی باید بسته شده و به پنس فرانسوی منتقل شود.خط شکست را اصلاح کنید .

آموزش دوخت مانتو جلو باز

از نقطه ی قرمز روی خط پشت گردن به اندازه ی ۱۵ الی ۲۰ سانتی متر به سمت راست رفته و از آنجا طرح یقه را با خط کش متریک طبق مدل بکشید ( خطوط سبز ) .پهلوی دامن مانتو را به اندازه ی ۳ سانتی متر فون کرده و خط پهلو را کاملا صاف کنید ( خط صورتی ) .چون این مدل کاملا آزاد است نیازی به دوخت ساسونهای جلو و پشت ندارد اما پنس فرانسوی به همان صورت دوخته میشود .

 

در مرحله ی آخر از روی خطوط بنفش یک کپی بردارید .این کپی الگوی سجافِ جلوی مانتو که باید به صورت جدا روی پارچه ای با رنگ متفاوت ( رنگ یقه ی مانتو ) برش شود.

 

 

Recent Posts

آموزش الگوی بدون پنس

امروز قصد داریم در سری آموزش رایگان الگوسازی و خیاطی، آموزش الگوی بدون پنس رو…

1 هفته ago

آموزش الگوی آستین شومیزی

بعد از رسم الگوی شومیزی در آموزش خیاطی میریم سراغ رسم الگوی آستین شومیزی. برای…

1 هفته ago

آموزش الگوسازی و دوخت یقه کرواتی

برای الگوسازی و دوخت یقه کرواتی شما میتونبد شما میتونید از قسمت وسط جلوی یقه…

1 هفته ago

آموزش طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف

سلام خدمت شما همراهان خوب آکادمی پارس طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف داریم این…

1 هفته ago

آموزش طراحی لباس عروس

امروز صفر تا صد یک طراحی لباس عروس رو با ما همراه باشید. طراحی لباس…

1 هفته ago

آموزش طراحی لباس با آبرنگ

سلام  خدمت هنرجویان خوب اکادمی پارس  کاری که  میخوایم الان باهم دیگه انجام بدیم یه…

1 هفته ago