مقالات

اموزش دوخت لباس مجلسی بلند

با اموزش دوخت لباس مجلسی بلند همراه ما باشید . این لباس مجلسی از دو لایه تشکیل شده است . لایه ی اول یک پیراهن دکلته می باشد که از دولایه ی رویی و زیری تشکیل شده و لایه ی دوم یه کتِ ساده است . این مدل با الگوی بالاتنه ساده ی بدون پنس و ساسون دوخته شده و همانطور که در عکس میبینید اندامی نمی باشد .(الگوی دکلته مجلسی)

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   برای الگوسازیِ کت ابتدا حلقه ی گردن را به اندازه ی ۱ الی ۱٫۵ سانتی متر از گوشه ی گردن و وسط پشت گشاد کنید .از خط وسط جلو به اندازه ی ۲٫۵ الی ۳ سانتی متر داخل شده و خطی موازی با خط وسط جلو روی الگو رسم کنید .این خط را به صورت هلال به گوشه ی گردن وصل کنید ( خط قرمز ) .

اموزش دوخت لباس مجلسی بلند

   الگو را از خط قرمز قیچی کنید .الگوی کت کامل شد . کتِ این مدل حتما باید با پارچه ی تورِ خشک دوخته شود و به لبه ی خطوط وسط جلو و حلقه ی گردنش نوار اریب دوخته می شود .

برای الگوسازیِ پیراهن ابتدا قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .پایین دامن الگو را به اندازه ی ۴ الی ۵ سانتی متر فون کنید ( خطوط آبی ) .طرح دکلته را طبق مدل روی الگو بکشید ( خطوط قرمز ) .(اموزش دوخت لباس مجلسی دکلته)طرح بندهای دکلته رو طبق مدل روی الگو بکشید ( خطوط زرد ) . دقت کنید که در این مرحله فاصله ی بند تا انتهای خط سرشانه و پهنای بندها در الگوی جلو و پشت باید با هم برابر باشند .از روی الگوی بندها کپی بردارید و این کپی ها را از خط سرشانه به هم بچسبانید تا بند به صورت یک تکه دربیاید .

آموزش دوخت لباس مجلسی بلند

   الگو را از خط دکلته قیچی کنید . این الگو یک بار روی پارچه ی حریر و یک بار روی پارچه ی آستری برش میخورد .از روی خطوط قرمز یه کپی بردارید . این کپی در واقع میشود الگوی لایه ی روییِ پیراهن که روی تور برش میخورد .در مرحله ی دوخت ابتدا لایه ی حریر و تور از خطوط پهلو و خط وسط پشت به هم وصل میشوند .سپس خطوط پهلوی پیراهن دوخته میشود و زیپِ مخفی در پشت به هر دولایه دوخته میشود .آستری را به هر دولایه بدوزید و بندها را بین آستری و تنه ی اصلی قرار بدهید .

Recent Posts

آموزش طراحی لباس با آبرنگ

سلام  خدمت هنرجویان خوب اکادمی پارس  کاری که  میخوایم الان باهم دیگه انجام بدیم یه…

2 روز ago

آموزش جنسیت سازی هولوگرامی

سلام برخورداری هستم خدمت شما همراهان خوب آکادمی پارس باهم دیگه میخوایم اجرای یک جنسیت…

2 روز ago

آموزش نخ کردن چرخ راسته دوز

سلام عبداله پور هستم امروز در آکادمی هنر پارس با آموزش خیاطی نخ کردن چرخ…

2 ماه ago

آموزش پنس کنفورماسیون

سلام عبداله پور هستم امروز با آموزش پنس کنفورماسیون همراه ما باشید. انتقال ساسون سرشانه…

2 ماه ago

آموزش الگو سازی شلوار زنانه به روش مولر

برای رسم الگو شلوار زنانه به روش مولر به این اندازه ها احتیاج داریم، دور…

2 ماه ago

آموزش اصول جا دکمه زدن

برای مشخص کردن جا دکمه روی لباس برای خانم ها همیشه در سمت راست قرار…

2 ماه ago