۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

اموزش دوخت تاپ مجلسی

اموزش دوخت تاپ مجلسی

با اموزش دوخت تاپ مجلسی همراه ما باشید . برای الگوسازیِ این مدل تاپ ابتدا پنس سرشانه را تبدیل به پنس فرانسوی کنید .(الگوی تاپ مجلسی)سپس از ابتدای خط وسط جلو به اندازه ی بازیِ یقه ( ۸ الی ۱۲ سانت ) بیایید پایین و طرح دکلته ی جلو و پشتِ تاپ را طبق مدل روی الگو بکشید ( خطوط قرمز ) .

مدل کت گیپور

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   بندِ سرشانه ی جلو و پشت را با پهنای ۴ الی ۴٫۵ سانت روی الگو بکشید ( خطوط سبز ) .در الگوی جلو از خط قرمز به اندازه ی ۴ سانتی متر فاصله گرفته و خطی موازی با خط قرمز روی الگو رسم کنید ( خط آبی ) .

اموزش دوخت تاپ مجلسی

   از خط وسط جلو به اندازه ی ۲ سانتی متر به سمت چپ و ۲ سانتی متر هم به سمت راست رفته و خطوطی موازی با خط وسط جلو روی الگو رسم کنید ( خطوط بنفش ) .الگو را از خط بنفشِ داخلی و از خطوط سبز و قرمز و آبی قیچی کنید .دوخت نواری به طولِ خط بنفش بعلاوه ی ۲ سانت زاپاس و با عرضِ ۱۰ سانتی متر ( دو برابرِ پهنای نوار جلو بعلاوه ی ۲ سانت زاپاس ) روی پارچه برش زده  به جلوی لباس بدوزید.
اموزش دوخت تاپ مجلسیاموزش دوخت تاپ مجلسی

آموزش دوخت تاپ مجلسی

   بندهای سرشانه را از خطوط سرشانه ( خطوط زرد ) به هم بچسبانید تا الگو به صورت یک تکه دربیاید .قطعه ی شماره ۱ را دوبار روی دولای پارچه برش بزنید و به یک لای آن را لایی حریر بچسبانید .در قطعه ی شماره ۲ پنس فرانسوی را به خط صورتی ( پنس عمودی ) منتقل کنید .(الگوی تاپ دکلته)مقدارِ پنس در مرحله ی دوخت تبدیل به چینهای ریز در این قسمت میشود.

اموزش دوخت تاپ مجلسی

آموزش دوخت تاپ مجلسی زنانه

   برای الگوسازیِ تکه های چین دارِ کنار بندهای سرشانه ابتدا دو عدد بیضی با قطرِ بزرگ به اندازه ی دو برابرِ طول بندِ سرشانه ی جلو و پشت ( خطوط سبز ) و با قطرِ کوچیک به اندازه ی ۸ و ۱۲ سانتی متر روی کاغذ رسم کنید .بیضی ها را از خطوط قطر بزرگشان قیچی کرده و هر کدام از این چهار قطعه را یک بار روی دولای پارچه برش بزنید .در مرحله ی دوخت ابتدا لبه ی هلالِ بیضی ها را نازک تو بگذارید .بیضی کوچک را بگذارید روی بیضی بزرگتر و از روی خطوط صورتی با فاصله ی یک سانت از لبه یک دوخت درشت روی آن ها بروید .(الگو تاپ دکلته)هر دو لایه را با هم چین کش کنید و بین دولای بندهای سرشانه قرار داده و بدوزید .ساسون جلو و پشت را در مرحله ی دوخت به صورت رگه دوزی دربیاورید .اموزش دوخت تاپ مجلسی اموزش دوخت تاپ مجلسی اموزش دوخت تاپ مجلسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس