۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

اموزش خیاطی با متد گرلاوین

اموزش خیاطی با متد گرلاوین

در اموزش خیاطی با متد گرلاوین به رسم الگوی مانتو در این متد می پردازیم . برای این مانتو از محل دکمه خور (تک دکمه – روی کمر – زیر یقه) به پایین سجاف برش خواهیم زد.  برای از دکمه به بالا سجاف برش نمیزنیم. چراکه لبه ی یقه به لبه ی حریر دوخته خواهد شد.الگوی گرلاوین پیشرفته

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   روی الگوی اساس گرلاوین خطوط برش سرشانه را رسم کردم که این خطوط از وسط سرشانه ی پشت تا نوک ساسون و از انتهای ساسون ها بصورت مستقیم تا پای الگو رسم شدند.

اموزش خیاطی با متد گرلاوین

اموزش خیاطی با متد گرلاوین

   یقه را هم روی الگوی جلو و هم پشت از کنار گردن ۱ سانت گشاد کرده و بعد روی الگوی جلو خط شکست یقه را ( خط سبز ) بصورت صاف تا خط کمر روی خط وسط جلو، رسم می نماییم.بعد از بستن لقی ۲ سانتی روی خط شکسته یقه، به طراحی یقه آرشال خواهیم پرداخت.

اموزش خیاطی با متد گرلاوین

نکته ی اول اینکه بعد از بستن لقی خط شکست یقه کمی هلال شد. الگو را روی کاغذ الگوی جدید قرار دادم و از محل ضربدر قرمز بالایی صاف وصل کردم به ضربدر پایینی و خط شکست یقه را صاف کردم.بعد از طراحی یقه، این سه خط را در قسمت پشت یقه اوازمان نیم سانتی میدهیم.

اموزش خیاطی با متد گرلاوین

اموزش خیاطی

سپس الگوی جلو را رولت کردم و قد آن را کمر کوتاه تر و پهلوی آن را کمی فون کردم.

اموزش خیاطی با متد گرلاوین

متد گرلاوین

   البته در این مدل، تکه ی رویی که حریر است از قد مانتو کمی بلند تر است و احتمالا اصلا فون هم نشده.اما من بصورت مثال قد را کوتاه و پهلو را فون کردن که حالت دیگری را هم از این مدل نشان بدهم.در صورتی که خواستی مثل خود مدل، قد حریر بلند تر باشد، و همچنین راسته باشد، دیگر نیازی نیست الگوی جلو را رولت کنید.کافی است قبل از اعمال برش از سرشانه روی الگوی جلو، ابتدا الگوی جلو را با همان پنس شانه، روی حریر با قد کمی بلند تر برش بزنید.سپس خط برش از شانه را روی الگوی جلو قیچی بزنید و مانتوی اصلی را روی پارچه ی اصلی برش بزنید.

اموزش خیاطی با متد گرلاوین

قسمت ساسون سرشانه روی پارچه ی حریر بصورت دو – سه  تا چین بسته میشود و بعد هلال یقه آرشانه مانتوی اصلی به هلال یقه آرشال حریر دوخته شده و حریر به رو برمیگردد.(الگوی استین ساده به روش گرلاوین)
اموزش خیاطی با متد گرلاوین

خیاطی گرلاوین

   البته این در حالی امکان پذیر است که پارچه ی اصلی مانتویی، رو زیرش شبیه هم باشند. چرا که در قسمت یقه پشت پارچه نمایان خواهد شد.در صورتی که پشت و روی پارچه متفاوت بودند، برای یقه آرشال سجاف برش خواهیم زد.در این حالت روش دوخت به این صورت است که چین های حریر روی شانه بسته میشوند. بعد تکه های جلوی مانتوی اصلی را روی سطح کار پهن میکنیم و بعد تکه ی حریر روی سمت را روی خودش قرار میدهیم.سپس سجاف را رو هلال یقه قرار داده و میدوزیم.در این حالت حریربین مانتو و سجاف قرار میگیرد.حریر و پارچه ی اصلی با هم از شانه ها و حلقه آستین به پشت و آستین وصل می شوند. اما در پهلو ها و وسط جلو ( از دکمه – انتهای یقه به پایین ) حریر آزاد است.

الگوی آستین این مدل

 اساس  را بر این گذاشتیم که آستین گشاد هست. برای همین تکه ی وسط را اوازمان ندادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس