در این مقاله الگو دامن ترک ماهی را آموزش می دهیم .این مدل زیبا را می توانید در لباس های مجلسی استفاده کنید .با آکادمی پارس همراه باشید.(آموزش الگو دامن ۶ ترک)

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

رسم الگو

   مستطیلی به طولقد دامن و عرض دور باسن تقسیم بر تعداد ترک ها می کشیم.(ABCD)از نقطه A و B بلندی قد باسن را پایین می رویم. (EوF)دو خط AB و CD را نصف کرده خط MN را رسم می کنیم.  حالا دور کمر را تقسیم بر تعداد ترک ها می کنیم.(الگوی آماده لباس دکلته ماهی)

الگو دامن ترک ماهی

   اختلاف AB و عدد به دست آمده را پیدا می کنیم.۱/۲ عدد به دست آمده را از نقاط A و B داخل شده و به نقاط E و F وصل می کنیم.مثلث های ASE و RBF دور ریز هستند.

خطی موازی با EF به فاصله ۱۵_۱۰ سانتی متر می کشیم. (GH)از نقاط H و G به اندازه ۱_۰/۵ سانتی متر داخل می شویم. (O و T) در (عکس شماره ۲)اگر تعداد ترک ها کمتر و جنس پارچه کشی باشد حتی می توان ۲_۱ سانت نیز داخل شد. اگر این مقدار را در ۲ ضرب و دوباره در تعداد ترک ها ضرب کنیم مقدار تنگ شدن این قسمت به دست می آید.(الگوی دامن تنگ بلند)

الگوی دامن

   از نقاط C و D به اندازه ۱۵_۵ سانتی متر برای اوازمان خارج شده ( Z و L) و به نقاط T و O وصل کرده و  حالا طراحی را اصلاح می کنیم.(الگوی آماده دامن ماهی زنانه)

خط ED یا FC را اندازه می گیریم .روی خطوط FTZ و EOL مقدار به دست آمده را علامت زده و به C و D طراحی می کنیم.مثلث های ایجاد شده دور ریز می باشند.(آموزش دامن ماهی ترک دار)

اضافات الگو را برش بزنید.از این الگو باید به تعداد ترک ها برش شود.(۴ یا ۶ یا ۸ یا ۱۰یا ۱۲)زیپ دامن در بین یکی از ترک ها دوخته شده و در آخر کمر وصل می شود.(آموزش دوخت زیپ مخفی)

Recent Posts

آموزش الگوی بدون پنس

امروز قصد داریم در سری آموزش رایگان الگوسازی و خیاطی، آموزش الگوی بدون پنس رو…

1 هفته ago

آموزش الگوی آستین شومیزی

بعد از رسم الگوی شومیزی در آموزش خیاطی میریم سراغ رسم الگوی آستین شومیزی. برای…

1 هفته ago

آموزش الگوسازی و دوخت یقه کرواتی

برای الگوسازی و دوخت یقه کرواتی شما میتونبد شما میتونید از قسمت وسط جلوی یقه…

1 هفته ago

آموزش طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف

سلام خدمت شما همراهان خوب آکادمی پارس طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف داریم این…

1 هفته ago

آموزش طراحی لباس عروس

امروز صفر تا صد یک طراحی لباس عروس رو با ما همراه باشید. طراحی لباس…

1 هفته ago

آموزش طراحی لباس با آبرنگ

سلام  خدمت هنرجویان خوب اکادمی پارس  کاری که  میخوایم الان باهم دیگه انجام بدیم یه…

2 هفته ago