۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگو دامن ترک ماهی

الگو دامن ترک ماهی

   در این مقاله الگو دامن ترک ماهی را آموزش می دهیم .این مدل زیبا را می توانید در لباس های مجلسی استفاده کنید .با آکادمی پارس همراه باشید.(آموزش الگو دامن ۶ ترک)

 

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

رسم الگو

   مستطیلی به طولقد دامن و عرض دور باسن تقسیم بر تعداد ترک ها می کشیم.(ABCD)از نقطه A و B بلندی قد باسن را پایین می رویم. (EوF)دو خط AB و CD را نصف کرده خط MN را رسم می کنیم.  حالا دور کمر را تقسیم بر تعداد ترک ها می کنیم.(الگوی آماده لباس دکلته ماهی)

الگو دامن ترک ماهی

   اختلاف AB و عدد به دست آمده را پیدا می کنیم.۱/۲ عدد به دست آمده را از نقاط A و B داخل شده و به نقاط E و F وصل می کنیم.مثلث های ASE و RBF دور ریز هستند.

الگو دامن ترک ماهی

خطی موازی با EF به فاصله ۱۵_۱۰ سانتی متر می کشیم. (GH)از نقاط H و G به اندازه ۱_۰/۵ سانتی متر داخل می شویم. (O و T) در (عکس شماره ۲)اگر تعداد ترک ها کمتر و جنس پارچه کشی باشد حتی می توان ۲_۱ سانت نیز داخل شد. اگر این مقدار را در ۲ ضرب و دوباره در تعداد ترک ها ضرب کنیم مقدار تنگ شدن این قسمت به دست می آید.(الگوی دامن تنگ بلند)

الگو دامن ترک ماهی

الگوی دامن

   از نقاط C و D به اندازه ۱۵_۵ سانتی متر برای اوازمان خارج شده ( Z و L) و به نقاط T و O وصل کرده و  حالا طراحی را اصلاح می کنیم.(الگوی آماده دامن ماهی زنانه)

الگو دامن ترک ماهی

خط ED یا FC را اندازه می گیریم .روی خطوط FTZ و EOL مقدار به دست آمده را علامت زده و به C و D طراحی می کنیم.مثلث های ایجاد شده دور ریز می باشند.(آموزش دامن ماهی ترک دار)

الگو دامن ترک ماهی

اضافات الگو را برش بزنید.از این الگو باید به تعداد ترک ها برش شود.(۴ یا ۶ یا ۸ یا ۱۰یا ۱۲)زیپ دامن در بین یکی از ترک ها دوخته شده و در آخر کمر وصل می شود.(آموزش دوخت زیپ مخفی)الگو دامن ترک ماهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس