۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی مانتو جلو باز

الگوی مانتو ساده جلو باز

با آموزش الگوی مانتو ساده جلو باز و اسپرت در خدمت شما هستیم . این مدل مانتو یک مانتوی آستین کیمونوی ساده  می باشد که اگر نوار جلوی آن را  بخواهید باریک تر در نظر بگیرید میتوانید به خط وسط جلو نوار اریب بدوزید تا نیازی به الگوسازی نداشته باشد اما اگر بخواهید نوار جلو را کمی پهن تر( مانند عکس ) در نظر بگیرید باید به روش زیر عمل کنید :

الگوی مانتو جلو باز

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   ابتدا قد الگو را به اندازه ی دلخواه بلند کنید .(اموزش دوخت مانتو ساده با الگو)خط پهلوی الگو را کاملا صاف کنید ( خط سبز ) .طرح یقه هفت  را روی الگو بکشید ( خط قرمز ) .

الگوی مانتو جلو باز

الگوی مانتو جلو باز

  الگوی مانتو ساده جلو باز: از لبه ی پایین مانتو و خط مچِ آستین به اندازه ی دلخواه بالا رفته و خطوطی موازی با خط پایینِ مانتو و خط مچ روی الگو رسم کنید ( خطوط آبی ) .خطوط آبی دقیقا همان قسمتی رسم میشوند که آستین و پایینِ مانتو دو رنگ شده است.(الگوی مانتو کتی جلو باز)از خط وسط جلو به اندازه ی پهنای نوارِ جلوی مانتو داخل شده و خطی موازی با یقه و خط وسط جلو روی الگو رسم کنید ( خط صورتی ) .از خط یقه ی پشت به اندازه ی نوارِ الگوی جلو فاصله گرفته و خطی موازی با خط یقه روی الگوی پشت رسم کنید ( خط صورتی ) .

الگوی مانتو جلو باز الگوی مانتو جلو باز

الگوی مانتو جلو باز ساده

  الگوی مانتو را از خطوط صورتی قیچی کنید .الگوی نوارِ جلوی مانتو و پشت یقه ی مانتو را از خطوط سرشانه ( خطوط زرد ) به هم بچسبانید .الگوی نوارِ جلو و پشت که به صورت یک تکه درآمده دو بار روی دولای پارچه برش میخورد ( چون باید به صورت دولا دوخته شود ) و به پشتِ یک لای آن لایی حریر چسبانده میشود .

الگوی مانتو جلو باز الگوی مانتو جلو باز

بعد از برشِ خطوط صورتی الگو را از خطوط آبی قیچی کنید .(مانتو عبایی جدید)تکه های قیچی شده از پایینِ آستین جلو و پشت را از خطوط زرد به هم بچسبانید و به صورت یک تکه روی پارچه برش بزنید .تکه های قیچی شده از لبه ی پایینِ الگوی جلو و پشت ( خط آبی به پایین ) رواز خطوط زرد به هم بچسبانید و به صورت یک تکه روی پارچه برش بزنید .

الگوی مانتو جلو باز جدید

  قسمت های دیگر الگوی مانتو را روی پارچه ی رنگِ خودشان برش بزنید .(دوخت مانتو ساده) حتما برای خطوط آبی در الگوی بالاتنه ی پشت و جلو ۴ الی ۵ سانت زاپاس بگذارید ( خطوط بنفش ) . برای لبه ی پایینِ مانتو و لبه ی پایینِ مچ آستین ۳ الی ۴ سانت زاپاس بگذارید ( خطوط بنفش ) .الگوسازیِ این مدل کامل شد.الگوی مانتو جلو باز الگوی مانتو جلو باز الگوی مانتو جلو باز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس