۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

الگوی شلوار با پارچه کشی

با آموزش رسم الگوی شلوار با پارچه کشی همراه ما باشید. برای این مدل شلوار زنانه ابتدا دور کمر را اندازه میزنیم جایی که معمولا کمر شلوار را قرار می دهیم.از کمر یعنی جایی که کمر شلوار قرار می گیرد متر را قرار داده و از سمت پهلو تا روری زمین اندازه می زنیم که قد شلوار بدست می اید. دور ران را اندازه می زنیم طوری که متر را در بزرگترین قسمت ران قرار می دهیم به گونه ای که دو انگشت زیر متر قرار بگیرد. دور زانو و دم پا را به اندازه دلخواه مشخص می کنیم.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

الگوی شلوار کشی

الگوی شلوار کشی زنانه: رسم الگوی این شلوار روی پارچه انجام می شود.ابتدا از بالای پارچه  یعنی نقطهی A به اندازه ی ۲۳ تا ۳۲ سانت پایین می اییم که نقطه ی C  و خط ران بدست می اید.سپس از بالای پارچه(نقطه ی A) به اندازه ی قد شلوار پایین امده که نقطه ی B و خط دم پا ایجاد می شود . به اندازه ی ۵ سانت زاپاس می گذاریم برای تو رفت دم پا. سپس مفدار فضای بین کمر تا قد اصلی شلوار را اندازه زده تقسیم به دو کرده روی پارچه علامت زده و از ان مقدار ۵ سانت به سمت بالا رفته که نقطه ی D وخط زانو بدست می اید.سپس اندازه ها رو خطوط رسم می کنیم.

الگوی شلوار راحتی با پارچه کشی

  الگوی شلوار کشی زنانه: روی خط ران به اندازه ی یک دوم دور ران را اندازه می زنیم و نقطه ی E بدست می اید.نقطه ی C و E را نصف کرده و این مقدار را روی خطوط کمر و زانو و دم پا اندازه زده و  خط اتو را رسم می کنیم.سپس روی خط کمر از دو طرف خط اتو یک سانت جدا کرده به عنوان پنس و بلندی پنس را ۷ سانت قرار می دهیم. از نقطه ی E به اندازه  ی ۵ سانت داخل الگو شده و نقطه ی F بدست می اید و نقطه ی F را روی خط کمر عمود کرده و خطی را رسم می کنیم. از خط عمود شده روی کمر به اندازه ی یک چهارم دور کمر به اضافه ی ۲ سانت داخل الگو شده و خط اریب را به سمت نقطه ی C رسم می کنیم. سپس نقطه ی E را طبق شکل هلال می کنیم .(آموزش دوخت شلوار کمر کشی )روی خط زانو به اندازه ی یک چهارم دور زانو از هر طرف خط اتو علامت می زنیم و به خط ران وصل می کنیم.روی خط دم پا نیز به اندازه ی یک چهارم دور دم پا از هر طرف خط اتو اندازه زده و نقاط را به خط زانو وصل می کنیم سپس شکل شلوار را برش می زنیم.

الگوی شلوار با پارچه کشی

پارچه کشی برای شلوار

   برای رسم الگوی پشت از الگوی جلو استفاده می کنیم بطوری که الگوی جلو را از سمت پهلوی شلوار روی دولای بسته ی پارچه قرار می دهیم. دقت داشته باشیم که نقطه ی Cدر الگوی جلو باید مماس با کناره ی دو لا قرار بگیرد.سپس مقدار نقطه ی C تا خط اتو را مبنا قرار داده بدین شکل که باید فاصله ی خط اتو و لبه ی دولای پارچه در تمام خطوط کمر و زانو و دم پا به یک اندازه باشد(الگوی شلوار راحتی زنانه ) بعد از فیکس کردن الگوی جلو روی پارچه جهت رسم الگوی پشت از نقطه ی A به اندازه ی ۸ سانت خارج شده و نقطه ی F بدست می اید و نقطه ی F را به نقطه ی B  وصل می کنیم. باید دقت داشته باشیم که اندازه ی نقطه ی BA و BF باید به یک اندازه باشد.سپس از پشت کمر الگوی جلو طبق شکل ۴ سانت خارج شده و نطه ی C بدست می اید.

دوخت شلوار کشی

    از نقطه ی  C به اندازه ی ۴ تا ۶ سانت بالا می رویم که نقطه ی D بدست می اید.(این اندازه بستگی به اندام فرد دارد)سپس نقطه ی D را طبق شکل به لبه ی دولا وصل می کنیم و نقطه ی E بدست می اید.در نهایت نقطه ی F را هلال کرده و به نقطه ی  C طبق شکل وصل می کنیم.خطوط را برش زده . حد فاصل بین نقطه ی E  و خط ران را فقط دو لای پارچه را از وسط نصف می کنیم.(اموزش دوخت شلوار راحتی زنانه )در اخر روی پارچه مستطیلی به اندازه ی ۲۰ در ۷ سانت رسم می کنیم و بطوری که روی پارچه به سمت خودمان باشد سمت چپ مستطیل را هلال می کنیم.مستطیل دیگری به اندازه ی ۲۰ در ۴ سانت روی دولای بسته ی پارچه رسم می کنیم و طبق شکل دولای باز را هلال می کنیم.این دو تکه برای دوخت زیپ استفاده می شود.الگوی شلوار با پارچه کشی

الگوی شلوار زنانه به روش ساده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس