مقالات

الگوی اماده لباس بچه گانه

در این مقاله به آموزش الگوی اماده لباس بچه گانه می پردازیم. این لباس یک سرهمی برای نوزادان می باشد . با آموزش خیاطی آکادمی پارس همراه باشید.الگوی لباس سرهمی بچه گانه

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

الگوی جلو

   الگوی جلوی شلوار را براساس خط راستای پارچه (۰-۳) با کناره ی کاغذ الگو موازی قرار یدهید .پیلی کمر شلوار (۰-۱۷) را حذف کنید.از نقاط ۱۰و۱۱ خط کمر به اندازه ی دلخواه در این مدل (۴-۵ سانتی متر )به سمت بالا گونیا کرده ، نقاط ۴۰ و ۴۱ به دست می آید .

الگوی اماده لباس بچه گانه

   روی نقاط ۴۰ و ۴۱ خط راهنمای اتصال بالاتنه به شلوار را رسم کنید.الگوی جلوی بالاتنه را مماس با خط مرکزی جلو در امتداد خط فاق شلوار قرار گیرد.از نقطه ی ۴۲ روی خط راهنمای باسن شلوار به اندازه ی مورد نظر ، در این مدل (۱٫۵-۲ سانتی متر) به سمت بیرون الگو علامت زده تا نقطه ۴۳ به دست آید.نقاط ۳۳ ، ۴۳ ، ۱۳ را به وسیله ی خط کش پهلو رسم کرده ، خط پهلوی جدید سرهمی به دست می آید.

   

الگوی اماده لباس بچه

الگوی پشت

   الگوی پشت را مانند قسمت جلو ترسیم کنید.(آموزش دوخت سرهمی نوزادی)گودی فاق شلوار (۶-۳۰) را کم کرده دوباره خط فاق را رسم کنید.خط ۲۴-۴۴  = ۵الی ۴ سانتی متر .خط ۲۵-۴۵  = ۵الی ۴ سانتی متر.خط ۲۴-۴۴  = در این مدل ۲الی ۱٫۵ سانتی متر.خط جدید پهلوی پشت  = ۳۷-۴۷-۲۶

دگمه خور سجاف قسمت چپ الگو

   از نقطه ۱۷ روی خط مرکزی جلو به اندازه ی بلندی سجاف و دگمه خور پایین آمده  نقطه ۵۱ به دست می آید.روی قسمت چپ الگوی جلو از نقاط ۱۷ و ۵۱ خط مرکزی جلو به اندازه ی دگمه خور (اندازه آن بستگی به مدل دارد.) گونیا کرده بیرون آمده نقاط ۵۲ و ۵۳ به دست می آید.

الگوی آماده لباس بچه گانه

   از نقاط ۱۷ و ۵۱ روی خط مرکزی جلو به اندازه ی دگمه خور به اضافه ی ۱٫۵-۱ سانتی متر گونیا کرده داخل شده نقاط ۵۵ و ۵۴ به دست می آید.خط تای دگمه خور را باز کرده تکه ی سجاف سرخود (قسمت چپ الگو) به دست می آید.

سجاف سرخود قسمت راست الگو

   دوباره از روی الگوی جلو از نقطه ´۱۷ روی خط مرکزی جلو به اندازه ی ۵۱-۱۷ پایین آمده نقطه ی ´۵۱ به دست می آید.از نقاط ´۱۷ و ´۵۱ روی خط مرکزی جلو به اندازه ی پهنای سجاف قسمت چپ داخل شده نقاط ۵۷ و ۵۶ به دست می آید.خط مرکزی جلو ´۱۷-´۵۱ را تا کرده خطوط ´۵۱-۵۷-۵۶-´۱۷ را رولت کنید.خط تا در مرکز جلو را باز کرده تکه ی سجاف سر خود (قسمت راست الگو) ´۵۶-´۱۷-´۵۱-۵۷´ به دست می آید.

الگو اماده لباس بچه گانه

سجاف و دگمه خور داخل پا سجاف سرهمی الگوی جلو

   دو عدد الگوی جلوی سرهمی را در نقطه ی ۵۰ با یکدیگر مماس کنید.از نقاط ۱۴ و ۱۴´ به اندازه ی پهنای سجاف (در اینجا ۲-۲٫۵ سانتی متر ) داخل الگو شده نقاط به دست آید.نقاط ۵۸ و ۵۹ را به یکدیگر وصل کنید.خطوط ۱۴-۵۹-۵۸-´۱۴ را رولت کنید.این نوع سجاف یک عدد و یک لا برش زده می شود.

Recent Posts

آموزش الگوی بدون پنس

امروز قصد داریم در سری آموزش رایگان الگوسازی و خیاطی، آموزش الگوی بدون پنس رو…

1 هفته ago

آموزش الگوی آستین شومیزی

بعد از رسم الگوی شومیزی در آموزش خیاطی میریم سراغ رسم الگوی آستین شومیزی. برای…

1 هفته ago

آموزش الگوسازی و دوخت یقه کرواتی

برای الگوسازی و دوخت یقه کرواتی شما میتونبد شما میتونید از قسمت وسط جلوی یقه…

1 هفته ago

آموزش طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف

سلام خدمت شما همراهان خوب آکادمی پارس طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف داریم این…

1 هفته ago

آموزش طراحی لباس عروس

امروز صفر تا صد یک طراحی لباس عروس رو با ما همراه باشید. طراحی لباس…

1 هفته ago

آموزش طراحی لباس با آبرنگ

سلام  خدمت هنرجویان خوب اکادمی پارس  کاری که  میخوایم الان باهم دیگه انجام بدیم یه…

2 هفته ago