۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

استین پفی بلند

استین پفی بلند

برای رسم الگو استین پفی بلند از الگوی اولیه ی آستین استفاده می کنیم و تمام  کنترل های آستین مثل دور حلقه ،دور بازو و دور مچ را انجام می دهیم سپس قد آستین را به اندازه ی دلخواه مشخص می کنیم.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

   حالا خط بازو (خط بعد از حلقه آستین)  را به ۶ قسمت مساوی تقسیم می کنیم و این نقاط را از بالا به حلقه آستین و پایین به خط مچ وصل می کنیم.(آستین پفی دخترانه)

استین پفی بلند

بین تمام خط را اوزمان ۳ تا ۱۰ سانتی متر می دهیم. سپس خط وسط آستین را حتما مشخص می کنیم. سپس از خط وسط آستین ۳-۵ سانتیمتر بالا رفته و منحنی آستین را  اصلاح می کنیم.

الگو استین پفی بلند

استین پفی بلند

سپس الگو را برش زده و روی پارچه دولا می اندازیم. قسمت بالا ی آستین را یک سوزن ته گرد می زنیم.

الگو استین پفی بلند

کنترل خط وسط آستین

   متر را در قسمت بالا ی آستین (تاج آستین) از  خط وسط آستین (پفی دخترانه) به  سمت دولای باز پارچه امتداد می دهیم .همانطور که در شکل میبینید متر عدد ۱۲ را نشان می دهد.

الگو استین پفی بلند

در قسمت مچ آستین هم همین کار را انجام می دهیم .عدد باید همان ۱۲ باشد .با حرکت دادن الگو می توان به عدد یکسان رسید.(آستین پاکتی سرخود)

الگو استین پفی بلند

آستین پفی بلند

الگو استین پفی بلند: بعد از کنترل الگو را برش می زنیم با اضافه درز ۱ سانتی متر برای تاج آستین و ۲ سانت برای درز آن قسمت خط  وسط  و جلوی آستین را حتما چرت بزنید.(آستین کتی به روش مولر) درز آستین را می دوزیم قسمت تاج آستین را نیز دوخت درشت می زنیم تا چین کش کنیم .مقدار چین باید به اندازه ای باشد که با حلقه ی لباس برابر باشد .توجه کنید که چین باید روی تمام نقاط حلقه به طور منظم پخش شده باشد.

الگو استین پفی بلند

 

سپس با توجه به جلوی آستین (پفی مجلسی) و مماس کردن خط وسط جلو با سرشانه آستین را کوک زده و بعد از پرو چرخ میکنیم. مچ آستین نیز تمیز کاری می شود.

برای خرید الگوی آماده پیراهن دخترانه دامن پفی و لباس دکلته پفی کلیک کنید.

برای آموزش های رایگان بیشتر به سایت آکادمی هنر پارس مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس