۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش مولاژ لباس

آموزش مولاژ لباس

آموزش مولاژ لباس یکی از هیجان انگیزترین بخش های آموزش خیاطی است. این کار مانند خلق یک اثر هنری می باشد که شما با خلاقیت و مهارت خود در خیاطی می توانید طرح های جالبی را اجرا کنید. البته مولاژ لباس در ایران مانند سایر کشورها پرطرفدار نیست ولی یادگیری این هنر باعث ایجاد خلاقیت می شود. (آموزش تخصصی مولاژ و دراپینگ )

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش مولاژ لباس

همانطور که می دانید در روش مولاژ ،لباس توسط پارچه یا کاغذ بر روی مانکن طراحی می شود.یک طراح در متد مولاژ لباس قادر خواهد بود لباسی که در ذهن می پرورد را بصورت سه بعدی بوسیله پارچه و سوزن روی مانکن فرم دهد تا به طرح دلخواه خود برسد. بسیاری از طراحان لباس مطرح دنیا امروزه از روش مولاژ در طراحی لباس استفاده می کنند. (آموزش طراحی لباس و اندام)

آموزش مولاژ لباس

ساخت مولاژ

   می توانید با فردی که اندام متناسبی دارد ساخت مولاژ لباس را شروع کنید . در زمان اندازه گیری فرد مدل باید لباسی تنگ و کاملاً متناسب با بدن به تن داشته باشد.یک تکه کش را دور کمر و قطعه دیگر کش را به دور برجستگی باسن گره بزنید. زنجیر گردنبند دور گردن حلقه کرده و زنجیر اضافی را از قسمت چاله گلو به سمت پایین آویزان کنید. بلندی زنجیر باید به گونه ای باشد که حدود ۷ تا ۱۰ سانت زنجیر آویزان بماند. حالا باید اندازه مولاژ لباس را در آورید. برای اینکار سانتیمتر را دور بدن مدل قرار داده، طوریکه انگشت سبابه زیر متر قرار گرفته و بتوانید با انگشت شست انتهای دو سر متر را روی همدیگر نگه دارید. تمام اندازه های مورد نیاز را بر روی کاغذ یاد داشت نمایید.(آموزش تصویری اندازه گیری در خیاطی)

آموزش مولاژ لباس

اموزش مولاژ لباس عروس

کشیدن الگوی کاغذی برای ساخت مولاژ لباس

حالا باید با استفاده از اندازه های گرفته شده و نتایج بدست آمده از محاسبات، الگوی قسمت پشت و جلوی مولاژ را تهیه کنید. برای شروع باید با استفاده از مداد و خط کش، خطوط مرجع و اصلی را بر روی یک کاغذ بزرگ رسم کرده و سپس شروع به اضافه کردن اطلاعات و اندازه های شخصی نمایید تا بتوانید الگوی کاغذی مولاژ را آماده کنید.

آموزش مولاژ

زمانی که تهیه ( ) به پایان رسید نوبت آن است که از این الگو برای ایجاد خطوط برش و دوخت روی پارچه متقالی که تهیه کرده اید استفاده نمایید. مانند هر لباس دیگری باید پس از برش پارچه، لبه های پارچه را به دقت لبه دوزی کنید. سپس زیپ را در قسمت پشت مولاژ قرار داده و آن را به پارچه بدوزید. دوخت زیپ بر روی مولاژ به شما اجازه می دهد به سرعت و به آسانی مولاژ را به مانکن پوشانده یا آن را از بدن مانکن خارج نمایید.

ب

آموزش مولاژ لباس

رای یادگیری هرچه بهتر هنر مولاز می توانید کتاب زیر را تهیه کنید.

آموزش مولاژ لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس