۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۶۶۵۶۵۹۵۰-۰۲۱ تهران

۰۲۶-۳۲۵۰۵۲۰۵ کرج / ۰۲۱۶۶۵۶۵۹۵۰ تهران

آموزش دوخت چادر لبنانی با الگو

آموزش دوخت چادر لبنانی با الگو

در آموزش دوخت چادر لبنانی با الگو به آموزش روش دوخت این چادر می پردازیم. در  این مدل اگر شخصی که چادر(آموزش دوخت چادر) سر کرده دست‌هایش را باز کند، شما یاد مانتوهای کلوش (خفاشی) می‌افتید. زیرا این چادر آستین ندارد بلکه جایی برای بیرون آوردن دست‌ها روی چادر ایجاد شده است و یک مچ ۱۰ سانتی متری به آن دوخته شده است با کش روی سر می‌ایستد و جلوی آن به صورت مورب یعنی چپ و راست بسته می‌شود. چادر از زیر چانه و روی سینه به وسیله‌ی یک دکمه بسته می‌شود.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش دوخت چادر لبنانی

   برای کشیدن الگو چادراول از فرد بخواهید دست هارا باز کند به دو طرف و کاملا صاف و در یک راستا باشند.بعد با متر از مچ یک دست تا مچ دست دیگر را اندازه بگیرید طوری که از بالای سر عبور کند.آموزش دوخت چادر لبنانی با الگو

الگو چادر لبنانی ساده

 آموزش الگوی چادر ملی: این مقدار را دوبرابر کرده و روی پارچه علامت میزنیم .این مقدار را قیچی میکنیم.وسط این قسمت جدا شده را پیدا میکنیم.پارچه را روی زمین پهن میکنیم و دو سر پارچه را به نقطه ی وسط میرسانیم.طوری که تشکیل یک مستطیل دولا بدهد به شکلی که لایه زیری یک دست و لایه ی رویی در وسط از هم جدا شده است.در قسمت بالا جایی که وسط پارچه را علامت زدیم از نقطه ی وسط ۱۲ سانت به طرفین خارج شده و علامت میزنیم.روی دو سر باز پارچه هم که به وسط رسیدند همین ۱۲ سانت ها را به طرفین خارج شده و علامت میزنیم.

اموزش چادر لبنانی ساده

 آموزش دوخت چادر: در دو طرف پارچه دولای بسته داریم که در هر کدام برای باز کردن جای دست حدود ۱۴-۱۸ سانت پایین آمده و قیچی میزنیم.خط بالای چادر که از مچ دست تا نقاط ۱۲ سانت را چرخ میکنیم به این ترتیب در دو طرف شکاف آستین ها باز میشود.اضافه ی پارچه را هم به پایین چادر همانند تکه ی بالا وصل میکنیم که احتمالا در دو طرف تکه میخورد.قد این چادر(دوخت چادر نماز) را نمیشود به راحتی روی سر علامت زد و معمولا کوتاه و بلند میشود.برای برش قد پشت باید از بالای سر درست نقطه ای که لبه ی بالایی روی سر قرار میگیرد متر را روی سر قرار بدید و تا نوک پا اندازه بزنیم و همین اندازه را روی چادری که روی زمین پهن کردیم برش میزنیم.جلو معمولا از پشت کوتاهتر است برای اینکه به زمین کشیده نشود.با همین روش اندازه گیری میتوان جلو را هم اندازه زد و با قد دلخواه روی پارچه برش زد.

آموزش دوخت چادر لبنانی با الگو

آموزش خیاطی چادر

  کتاب آموزش چادر: نقاب بالای سر از اریب پارچه است.مچ هم با اندازه ی مورد نظر، پارچه را دولا کرده و به شکافهای آستین (انواع آستین)چرخ میکنید.معمولا سر آستین کمی تنگ تر از قسمت دوخته شده به چادر است اما خیلی تنگش نکنید که به آستین مانتو(آموزش کشیدن الگوی مانتو) یا پالتو میچسبد و مدام بالا می رود.نقاب زیر چانه هم مستطیلی با عرض ۳۷ و طول ۴۵ (میتوانید با توجه به اندازه صورت تغیرر بدید اندازه ها را) است و با دکمه های جفتی ریز از زیر یه گوشه های نقاب بالای چادر متصل میشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
صفحه اصلی
دوره آموزش طراحی لباس