مقالات

آموزش دوخت پیراهن ساده زنانه

در این مقاله میخواهیم آموزش دوخت پیراهن ساده زنانه (آموزش خیاطی بدون الگو ) را داشته باشیم با آکادمی پارس همراه باشید. پس از خواندن این مقاله میتوانید به راحتی و بدون الگو یک پیراهن بلند (آموزش دوخت پیراهن مردانه ) بدوزید.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

وسایلی که برای این کار مورد نیاز است:

-دومتر و نیم یا دو متر و هفتاد سانتی متر پارچه

-سوزن ته گرد

-قیچی

-تیشرت

– متر


الگوی پیراهن زنانه ساده

برای شروع ابتدا از کنار گردن تا هر میزان بلندی دلخواه خود را با متر اندازه بگیرید، و بلندی پیراهن را به دست آورید.پارچه را یک بار از وسط تا کنید تا دولای بسته داشته باشیم و یک بار دیگر از وسط تا میزنیم تا به چهارلای بسته تبدیل شود.تیشرتی که میخواهید برای این کار استفاده کنید را از وسط تا بزنید و روی پارچه قرار دهید. طوریکه قسمت جلوی تیشرت روی چهارلای بسته ی پارچه قرار بگیرد.


حالا میتوانید با کمک تیشرتی که روی پارچه گذاشته اید آن را برش بزنید . با تا زدن آستین تیشرت ،حلقه آستین روی پارچه را مشخص میکنید و آن قسمت را هم برش میزنید.
مقدار اضافی پارچه برای آستین و سجاف یقه مورد نیاز است . پارچه باقی مانده را به صورت دولای بسته تا کنید و آستین را مطابق شکل روی پارچه قرار دهید.به وسیله ی سوزن ته گرد می توانید حلقه آستین را روی پارچه تعیین کنید . سپس با صابون خیاطی حلقه آستین را علامت بزنید .حالا میتوانید آستین پیراهن را ببرید.

برای سجاف یقه، پیراهن را که برش زده اید از وسط تا کنید و قسمت یقه ی آن را روی پارچه ی باقی مانده که به صورت دولای بسته تا کرده اید بگذارید . سپس سجاف را به اندازه ی دور یقه و مقداری از سرشانه ببرید.


حالا سجاف ها را به یقه با سوزن ته گرد وصل کنید. و با چرخ خیاطی قسمت دور یقه به جز سرشانه را به سجاف بدوزید .پس از این کار سرشانه ها را بهم وصل کنید.

دوخت تونیک زنانه

دوخت پیراهن ساده: در این مرحله ی نوبت وصل کردن آستین به پیراهن است . ابتدا حلقه آستین و سپس کناره های آستین و دوطرف پیراهن که در امتداد آستین است را با سوزن ته گرد بهم وصل کنید.با چرخ خیاطی ابتدا حلقه آستین را به پیراهن بدوزید و سپس دو طرف آستین و در ادامه دو طرف پیراهن را بهم وصل کنید.(آموزش کوتاه کردن شلوار)

سپس سر آستین را به اندازه ی دلخواه به داخل تا کنید و بدوزید.(آموزش دوخت بلوز زنانه ساده)

Recent Posts

آموزش الگوی بدون پنس

امروز قصد داریم در سری آموزش رایگان الگوسازی و خیاطی، آموزش الگوی بدون پنس رو…

2 هفته ago

آموزش الگوی آستین شومیزی

بعد از رسم الگوی شومیزی در آموزش خیاطی میریم سراغ رسم الگوی آستین شومیزی. برای…

2 هفته ago

آموزش الگوسازی و دوخت یقه کرواتی

برای الگوسازی و دوخت یقه کرواتی شما میتونبد شما میتونید از قسمت وسط جلوی یقه…

2 هفته ago

آموزش طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف

سلام خدمت شما همراهان خوب آکادمی پارس طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف داریم این…

2 هفته ago

آموزش طراحی لباس عروس

امروز صفر تا صد یک طراحی لباس عروس رو با ما همراه باشید. طراحی لباس…

2 هفته ago

آموزش طراحی لباس با آبرنگ

سلام  خدمت هنرجویان خوب اکادمی پارس  کاری که  میخوایم الان باهم دیگه انجام بدیم یه…

2 هفته ago