مقالات

آموزش دوخت آستین پیراهن مردانه

 در آموزش دوخت آستین پیراهن مردانه دوخت (آموزش دوخت آستین مچی)انواع سجاف ها جهت چاک آستین را آموزش می دهیم.با آموزش خیاطی همراه آکادمی هنر پارس باشید.قبل از آن که آستین به لباس متصل شود باید سجاف و مچ آن دوخته شود. سجاف روی آستین و در قسمت پشت دست به فاصله ی کمی از درز زیر آستین در محل چاک آن قرار دارد. بهتر است قبل از دوختن درز آستین، چاک آن را سجاف کنید. سجاف چاک آستین به طرق مختلف و متناسب با مدل آستین و جنس پارچه آن انجام می شود.

برای آموزش خیاطی اینجا کلیک کنید

برای آموزش طراحی لباس اینجا کلیک کنید

شماره تلفن : ۶۶۵۶۵۹۴۰-۰۲۱

آموزش دوخت آستین پیراهن مردانه

سجاف ساده

   تکه ای از راستای پارچه به (طول ۴ ساتی متر) بلندتر از چاک آستین و به (عرض ۸ سانتی متر) بچینید. وسط تکه را روی چاک آستین و دقیقا روی راسته ی سجاف و روی آن قرار دهید. (توجه کنید که روی پارچه سجاف به طرف روی پارچه آستین قرار گیرد.)

حال دو طرف چاک را به فاصله ی (۲ تا ۳ میلی متر) به تکه ی سجاف کوک بزنید. سپس به فاصله ی (۲ تا ۳ میلی متر) از لبه ی چاک آن را به سجاف چرخ کنید. حال سجاف را در فاصله ی میان بچینید. (به صورت دو اریب رأس چاک چیده شود.)

آموزش دوخت آستین

اموزش دوخت مچی استین مردانه: سجاف را به طرف پشت برگردانید، درز را به طرف پشت بغلتانید، بدوزید و سپس اتو (اتو کاری لباس) بزنید.

   لبه ی سجاف را می توانید تمیز دوزی کنید و به طوری آزاد رها نمایید یا آن را (تا) کنید و قسمت بالای چاک را سه گوش نموده و آن را بدوزید. سپس آن را اتو بزنید.

سجاف ممتد

   تکه ای از راستای پارچه به (عرض ۴ تا ۵ سانتی متر) و به (طول دو برابر چاک آستین) بچینید. پارچه ی سجاف را رو به روی پارچه ی آستین(آموزش دوخت آستین مچ دار) قرار دهید و مانند یک درز ممتد کوک بزنید. حال درز را بدوزید. بهتر است پارچه را از سمت چاک زیر پایه ی ماشین دوخت بگذارید تا بتوانید آن را دقیق بدوزید.

اموزش دوخت استین پیراهن مردانه خانم عمرانی

 اموزش دوخت مچی استین مردانه: عرض درز در محل رأس چاک باریک تر خواهد بود. بهتر است بخیه ی ماشین دوخت روی درجه ی ریز تنظیم شود تا دوام آن به علت باریکی درز بیش تر گردد. سپس لبه ی سجاف را به اندازه ی (یک سانتی متر) (تا) کرده و اتو کنید.(آستین مچی دکمه دار)

جادرز را به طرف سجاف بخوابانید، سپس لبه ی سجاف را (تا) بزنید و درز را سنجاق نمایید. این قسمت را بدوزید یا با بخیه ی ماشین دوخت پس دوزی کنید.

لبه ی سجافی که به مچ (جا دکمه ای مچ) وصل می شود، باید به طرف داخل سنجاق گردد (مطابق شکل زیر). گوشه ی سجاف را به صورت یک مثلث بدوزید.(الگوی اماده شلوار چاک دار)

Recent Posts

آموزش الگوی بدون پنس

امروز قصد داریم در سری آموزش رایگان الگوسازی و خیاطی، آموزش الگوی بدون پنس رو…

7 روز ago

آموزش الگوی آستین شومیزی

بعد از رسم الگوی شومیزی در آموزش خیاطی میریم سراغ رسم الگوی آستین شومیزی. برای…

7 روز ago

آموزش الگوسازی و دوخت یقه کرواتی

برای الگوسازی و دوخت یقه کرواتی شما میتونبد شما میتونید از قسمت وسط جلوی یقه…

7 روز ago

آموزش طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف

سلام خدمت شما همراهان خوب آکادمی پارس طراحی لباس عروس روی کاغذ گراف داریم این…

1 هفته ago

آموزش طراحی لباس عروس

امروز صفر تا صد یک طراحی لباس عروس رو با ما همراه باشید. طراحی لباس…

1 هفته ago

آموزش طراحی لباس با آبرنگ

سلام  خدمت هنرجویان خوب اکادمی پارس  کاری که  میخوایم الان باهم دیگه انجام بدیم یه…

1 هفته ago